Gå til innhold

Verdens verste menneske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var jo en veldig estetisk korrekt film. Artige effekter. Pene bilder.

Men altså, historien? Bortskjemt jentunge finner ikke sin hylle i livet, sutrer seg gjennom tilværelsen. Hvem bryr seg, liksom? Jeg fant ikke et gram engasjement for noen av karakterene. 

Anonymkode: dbc68...8bd

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom igjen a. Filmen har gått på kino i flere uker. Du kan ikke klage over at folk diskuterer slutten når du selv oppsøker denne filmen altså.

Anonymkode: b9320...4bb

Den ble lansert i Norge for 9 dager siden og på min lokale kino denne uka, så ikke akkurat en selvfølge at alle har sett den :)

Det er da uansett vanlig folkeskikk å ikke røpe detaljer fra en film. Jeg har lest mange artikler, anmeldelser og tilbakemeldinger fra venner, men alle har klart å skrive hva de synes uten å spoile

Anonymkode: c6f00...5d0

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den ble lansert i Norge for 9 dager siden og på min lokale kino denne uka, så ikke akkurat en selvfølge at alle har sett den :)

Det er da uansett vanlig folkeskikk å ikke røpe detaljer fra en film. Jeg har lest mange artikler, anmeldelser og tilbakemeldinger fra venner, men alle har klart å skrive hva de synes uten å spoile

Anonymkode: c6f00...5d0

Dette er et diskusjonsforum og en diskusjonstråd om filmen. Hvis man ikke vil vite detaljer om hva som skjer, lar man være å lese der. 

Anonymkode: b9320...4bb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (På 24.10.2021 den 0.49):

Spoiler alert! 🤨

Det høres jo ut som en skikkelig feel-good-film det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

er en av de beste filmene jeg har sett på lenge! Utrolig frigjørende å se en film om en helt vanlig dame som har negative sider og tar litt utradisjonelle valg. Reinsve har jeg egentlig aldri likt som skuespiller, men dama kan virkelig spille. 

Anonymkode: a59e8...407

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Jeg ble utrolig skuffet. For å være en dialogdrevet film hadde den utrolig dårlig dialog. Veldig åpenbart at et portrett av en ung kvinne var skrevet av to middelaldrende menn. Oppbruddscenen som ender med et siste samleie er bare klein.
Beste enkeltscenen er Axel sim monolog når han forteller om hva han føler rundt å skulle dø. Til og med musikken er skrevet av og for middelaldrende menn.

Bonus for mange vakre scener fra Oslo.

Jeg synes Joachim Trier er en overvurdert regissør, så jeg har nok en viss bias.   

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns den var kjedelig og har sett det før 

Anonymkode: 399c1...2f3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes en annen tråd om filmen. Jeg hatet den, pretensiøst makkverk med uhorvelig mange scener med stirring ut i lufta. Krampaktig dialog, og lite handling, altfor langtekkelig, mye unødvendig stygg språkbruk og kleine sexscener..

Anonymkode: 6a87a...b30

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en familie på 4 og et par i 30åra som forlot salen da jeg så filmen. Sier litt.

Anonymkode: afd7a...36c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans filmer er spesielle fordi hans univers er det og jeg liker det. :) 

Jeg gikk en gang på en "smal film" som gikk siste dagen på den aller minste kinoen og det tok ikke lang tid før den ene etter den andre reiste seg og gikk...og så var det bare meg igjen der. Kontrolløren kom inn og tok et overblikk, for han trodde alle hadde gått og jeg måtte spørre om de skulle avslutte, men neida: er det èn person i salen så kjører vi film. Flott. Smal film er midt i blinken for meg og blir jeg sittende alene så ser jeg det som en ren luksus. :tommelopp: 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg gikk en gang på en "smal film" som gikk siste dagen på den aller minste kinoen og det tok ikke lang tid før den ene etter den andre reiste seg og gikk...og så var det bare meg igjen der. Kontrolløren kom inn og tok et overblikk, for han trodde alle hadde gått og jeg måtte spørre om de skulle avslutte, men neida: er det èn person i salen så kjører vi film. Flott. Smal film er midt i blinken for meg og blir jeg sittende alene så ser jeg det som en ren luksus. :tommelopp: 

Sånn er det når man inn så hardt man kan for å være "spesiell og annerledes" :flau:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Vi er ganske like der. Ser ofte smale filmer. Da kan jeg ha hele salen for meg selv. Deilig 😁

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var en familie på 4 og et par i 30åra som forlot salen da jeg så filmen. Sier litt.

Det sier mye om dem ja.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg er glad norsk film er i vinden og får internasjonal oppmerksomhet, men denne filmen var kjedelig, langtrukken og forutsigbar. 

Anonymkode: 8c8c2...a3a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Allerede lei av alt oppstyret rundt filmen. Det jeg har sett av klipp frister ikke nok til at jeg gidder å se den. Liker ikke de to mennene i filmen heller. Samt de kleine blåse røyk i munnen og toalettscenen. 

Anonymkode: d04c7...c65

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes filmen var langtekkelige og rar, og jeg likte heller ikke rollefiguren til Renate Reinsve.

Jeg syntes hovedrollen var en drittkjerring som behandlet sine kjærester og medmennesker dårlig. Hennes to mannlige motspillere spilte veldig bra.

Anonymkode: 09643...514

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syntes hovedrollen var en drittkjerring som behandlet sine kjærester og medmennesker dårlig

Derav tittelen ‘verdens verste menneske’?;)

Tenker filmen passer for dem som kjenner seg igjen i situasjonen ved å være ung voksen og ikke finne seg selv. Ta feil valg i livet, prøve og feile. I denne filmen ha deler det i tillegg om å komme ut av skapet, som en overraskende vending til slutt.

Jeg er selv bifil, og slet i mange år med å finne meg selv i 20-årene. Selv om jeg aldri har vært utro kunne jeg relatere meg veldig til hovedkarakteren. Jeg likte filmen godt.

Samboeren min derimot, som er 8 år yngre en meg og har levd et bekymringsfritt liv der jeg er hans første seriøse forhold (vi har vært samboere i 7 år), for ham ble kulturen og miljøet i denne filemn fremmed for ham og han gadd ikke se den ferdig fordi ham kjedet seg.

Anonymkode: 94517...7e0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...