Gå til innhold

HVILKEN PERMANENT HÅRFARGE FUNGERER BEST MOT GRÅTT HÅR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Garnier Nutrisse og er veldig fornøyd med den. Den dekker mine grå hår. Fås kjøpt mange steder, blant annet hos Normal (til halve prisen av andre steder).

58c21e20-9741-e911-90fd-00155d0a23ab_3.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (16 minutter siden):

Jeg bruker Garnier Nutrisse og er veldig fornøyd med den. Den dekker mine grå hår. Fås kjøpt mange steder, blant annet hos Normal (til halve prisen av andre steder).

Liker egentlig også den, men den dekker de grå hårene i ca en uke hos meg. Så syns de igjen… 🙈

Anonymkode: 02808...73d

Skrevet
Million skrev (17 minutter siden):

Åssen synes du den er på fargen? Blir den fort mørkere/veldig varm? 

Skrevet

Jeg bruker Korres nå og er veldig fornøyd.

Anonymkode: 85349...1bf

Skrevet
kaledonia skrev (På 18.10.2021 den 16.59):

Jeg hadde brunt hår og nå bruker henna pulver.

Samme her. Det beste og som definitivt varer lengst.

Anonymkode: 98c38...b49

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (3 minutter siden):

Den jeg linket til og viste bilde av er den fargen som passer meg best, da den ikke blir for "hard" og mørk til mitt middelaldrende ansikt med linjer osv :) Det er en myk, lys brun farge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Liker egentlig også den, men den dekker de grå hårene i ca en uke hos meg. Så syns de igjen… 🙈

Anonymkode: 02808...73d

Oi! Jeg farger mitt ca hver andre eller tredje måned.  Det kan hende du har litt sånn "glasshår" da? Som tar farge veldig dårlig, fordi hårene ikke absorberer fargen, den legger seg bare utenpå som om håret var av glass, og skylles/vaskes fort av igjen?

Eller har du erfaring med at andre fargemerker holder lenger?

Skrevet

Hvis man har det som kalles glasshår, tykke hvite hår som ikke har pigment, da sklir fargen av etter et par uker fordi fargen går ikke inn i håret men bare legger seg utenpå

Anonymkode: 99ce0...4d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 22.51):

Trenger å vite det en gang for alle. Grått hår er pent på de som kler det. Jeg er 30 og ser allerede sliten og dratt ut i ansiktet så grått hår vil bare få meg til å se enda verre ut. 

Hvilken hjemmefarge er mest effektiv og holder de grå hårene best unna????

Anonymkode: 52e2c...f11

Det er faktisk helt feil at din naturlige hårfarge får din naturlige hudfarge til å se dratt og sliten ut. Feil hårfarge kan derimot gjøre det. Det er viktig å sove nok og få mye frisk luft, begge deler kan være en utfordring for 30-åringer.

Du bruker pengene dine best med å gå til stylist og finne ut hvilke farger du kler, det forandrer seg gjennom livet.

Anonymkode: f8051...4c4

Skrevet
Fløff skrev (På 19.10.2021 den 18.18):

De har forandret på fargene.  Før var lysebrun ganske mørk.  Nå blir den mørk blond. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 18.31):

Det er faktisk helt feil at din naturlige hårfarge får din naturlige hudfarge til å se dratt og sliten ut. Feil hårfarge kan derimot gjøre det. Det er viktig å sove nok og få mye frisk luft, begge deler kan være en utfordring for 30-åringer.

Du bruker pengene dine best med å gå til stylist og finne ut hvilke farger du kler, det forandrer seg gjennom livet.

Anonymkode: f8051...4c4

Mange eldre kvinner ser slitne ut med naturlig grått hår.    Mange kler en korrigering av fargen eller striper. 

• Liker 2
Skrevet
On 10/19/2021 at 5:55 PM, Fløff said:

Det er mer jobb å holde farger kalde, særlig om man går lysere.

Ett alternativ som sliter mindre på hår er å lysne med farger - type L’Oréal Stockholm 10 etellerannet. Det sliter mindre, men er en laaaang prosess om du nå har kjemisk farget hår. 

Krever mye produkter og bruk av sølv/lillasjampo, fargekurer osv for å unngå brassy striper/lyst hår. 

Men har du testet å farge med 7.1? Hva farget du i på skalaen hos frisøren? 

Tusen takk for svar, jeg glemte helt å svare tilbake! Hm, tror frisøren begynte med 4 men nå er vi på 5 et eller annet... Liker egentlig ganske mørkt brunt hår, men det lysnet en del i sommer (i motsetning til i fjor da jeg hadde regn hele ferien.)

Skal spørre frisøren om nummer osv. neste gang jeg er der, og lufte for henne om vi skal tenke på en annen approach...

Anonymkode: 7a39e...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...