AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Del Skrevet 17. oktober 2021 Vallergan er jo tatt ut av produksjon De har fungert veldig bra for meg. Jeg ønsker noe som ikke gir store bivirkninger, eller er avhengighetsskapende. Jeg har gått på 1 tablett Vallergan, og har hatt god effekt av det. Hva funker for deg? Anonymkode: 47806...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 17. oktober 2021 #2 Del Skrevet 17. oktober 2021 Hvorfor erstatter du de ikke med Alimemazin Evolan? Dette er akkurat det samme varkestoffet som Vallergan. Alimemazin er riktignok 20mg mot Vallergan som var 10mg så en halv kapsel Alimemazin er det samme som 1 tablett Vallergan. Kapsler er dessverre litt kronglete å dele, men tenker dette allikevel vil være det mest nærliggende alternativet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 17. oktober 2021 #3 Del Skrevet 17. oktober 2021 (endret) Som @Sitronpai nevner ville jeg erstattet med Alimemazin. Men siden du kun har gått på 10 mg, vil det kanskje bli litt mye med 20 mg Alimemazin, da vi har erstattet 30 mg Vallergan med 20 mg Alimemazin på pasienter som tidligere har brukt Vallergan. Forhør deg med legen om hva som er det beste alternativet for deg ☺️ Endret 17. oktober 2021 av NurseRatched Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Del Skrevet 17. oktober 2021 Sitronpai skrev (51 minutter siden): Hvorfor erstatter du de ikke med Alimemazin Evolan? Dette er akkurat det samme varkestoffet som Vallergan. Alimemazin er riktignok 20mg mot Vallergan som var 10mg så en halv kapsel Alimemazin er det samme som 1 tablett Vallergan. Kapsler er dessverre litt kronglete å dele, men tenker dette allikevel vil være det mest nærliggende alternativet. NurseRatched skrev (44 minutter siden): Som @Sitronpai nevner ville jeg erstattet med Alimemazin. Men siden du kun har gått på 10 mg, vil det kanskje bli litt mye med 20 mg Alimemazin, da vi har erstattet 30 mg Vallergan med 20 mg Alimemazin på pasienter som tidligere har brukt Vallergan. Forhør deg med legen om hva som er det beste alternativet for deg ☺️ Takk for svar begge to Jeg har veldig liten lyst til å øke dosen, siden dosen jeg tar fungerer bra. Slik jeg har forstått det skal ikke kapsler deles? Jeg må ha hjelp til å sove, og har hatt Vallergan i 1.5 år. Tidligere brukte jeg Atarax, men opplevde å få hjertebank og rask puls av dem. Gikk derfor over til Vallergan. Sliter veldig med medisinangst, og gruer meg ekstremt til å bytte tabletter Anonymkode: 47806...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 17. oktober 2021 #5 Del Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar begge to Jeg har veldig liten lyst til å øke dosen, siden dosen jeg tar fungerer bra. Slik jeg har forstått det skal ikke kapsler deles? Jeg må ha hjelp til å sove, og har hatt Vallergan i 1.5 år. Tidligere brukte jeg Atarax, men opplevde å få hjertebank og rask puls av dem. Gikk derfor over til Vallergan. Sliter veldig med medisinangst, og gruer meg ekstremt til å bytte tabletter Anonymkode: 47806...e5f Kapsler skal ikke deles, nei. Det forstår jeg godt, derfor synes jeg du skal ta en prat med fastlegen din slik at dere kan finne riktig medikament og dosering for deg ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Del Skrevet 17. oktober 2021 Sarotex kan kanskje være et alternativ. Snakk med legen din. Meditasjonsteknikker har vært min beste hjelp. Føler jeg får hang-over av alle preparater jeg har prøvd.. Anonymkode: 85233...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Del Skrevet 17. oktober 2021 https://legemiddelverket.no/nyheter/vallergan-mikstur-og-tabletter-avregistreres Phenergan. https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/2-3169 Alimemazin https://www.legemidlertilbarn.no/nyheter/Sider/2020/Alternativer-til-Vallergan.aspx Zonat https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/6-9250 Ta med disse linkene til fastlegen, og bli enige om en løsning. Anonymkode: 828f9...800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 17. oktober 2021 #8 Del Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sarotex kan kanskje være et alternativ. Snakk med legen din. Meditasjonsteknikker har vært min beste hjelp. Føler jeg får hang-over av alle preparater jeg har prøvd.. Anonymkode: 85233...ac3 Sarotex er antidepressiva, og ikke noe jeg ville anbefalt til en som tidligere har brukt 10 mg Vallergan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Del Skrevet 17. oktober 2021 NurseRatched skrev (Akkurat nå): Sarotex er antidepressiva, og ikke noe jeg ville anbefalt til en som tidligere har brukt 10 mg Vallergan. Brukes som smertestillende og søvn-fremkallende i lave doser. Og som et gammelt alternativ til antidepressiva i høye doser:-) Anonymkode: 85233...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 17. oktober 2021 #10 Del Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brukes som smertestillende og søvn-fremkallende i lave doser. Og som et gammelt alternativ til antidepressiva i høye doser:-) Anonymkode: 85233...ac3 Sarotex brukes i høyeste grad som antidepressiva enda, hvertfall innenfor feltet jeg jobber. Jeg er klar over at det i lave doser kan brukes som søvnfremkallende, men i akkurat dette tilfellet, hvor TS er vant til 10 mg Vallergan, så synes jeg Sarotex er en særdeles dårlig løsning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Del Skrevet 16. januar 2022 Alimemazin finnes også som dråper. Da kan du få dosen ned i 10 mg. Det har jeg begynt med. Snakk med legen din om det hvis du ikke har funnet en annen løsning. Det ble redningen for meg Anonymkode: 77933...2ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Del Skrevet 17. januar 2022 Kvetiapin Anonymkode: b03c4...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Del Skrevet 17. januar 2022 Zopiclone/Zolpidem Anonymkode: f661f...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvetiapin Anonymkode: b03c4...f58 Dårlig tips Anonymkode: 527c4...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Del Skrevet 17. januar 2022 NurseRatched skrev (På 17.10.2021 den 23.37): Sarotex brukes i høyeste grad som antidepressiva enda, hvertfall innenfor feltet jeg jobber. Jeg er klar over at det i lave doser kan brukes som søvnfremkallende, men i akkurat dette tilfellet, hvor TS er vant til 10 mg Vallergan, så synes jeg Sarotex er en særdeles dårlig løsning. Sarotex, laveste dose, fungerer utmerket for meg. Jeg brukte tilsvarende dose Vallergan som ts før, og får hangover av alle andre preparater enn Sarotex. Jeg bruker det noen ganger med laveste dose melatonin. Anonymkode: aa364...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #16 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg fikk først alimenazin. Men det koster jo en formue. Så nå bruker jeg Atarax, de virker enda bedre enn vallergan for meg. Tar 1,5-2 tabletter. Anonymkode: 12942...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #17 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg fikk Phenergan. Den er bedre, gir ikke hangover. Anonymkode: be250...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #18 Del Skrevet 22. januar 2022 Prøv tolvon eller zyprexa. Anonymkode: a0963...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #19 Del Skrevet 22. januar 2022 Remeron Anonymkode: 36f80...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg fikk først alimenazin. Men det koster jo en formue. Så nå bruker jeg Atarax, de virker enda bedre enn vallergan for meg. Tar 1,5-2 tabletter. Anonymkode: 12942...6d2 Jeg får hangover av Atarax, kommer ikke til meg selv før langt utpå ettermiddagen og mye uro. Av vallergan fikk jeg bare litt hangover. Hva koster alimenazin og kan man få det på blå resept? Regner ikke med at jeg vil ta de daglig. Bruker av og til en halv imovane. Anonymkode: e7a8b...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå