Gå til innhold

sunnest?


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvilken av disse brødene er sunnest? Multikorn bød, helkornbrød, 7korn brød, vanlig kneip? Kan noen si hvilken av de eller evt noe dere vet, som hjelper med forbrenninga?

Takker så mye for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg vil rangere de sånn fra verst til best.

Kneip

helkorn

7 korn

multikorn

Kneip er det verste brødet å spise uansett.

7 korn og multikornet kjenner jeg jo ikke til resten av innholdet i, men de er kanskje ganske like.

For forbrenninga sin del spiller det lite rolle hvem av disse du spiser. Da er det viktigere å spise mange små måltider i løpet av dagen.

Og siden kneip er det dårligste brødet lagd på minst korn vil det bidra til at du blir mindre mett av det enn av et brød med mer korn og fiber.

Noe av det beste brødet du kan spise er det uten hvetemel. Rugbrød (dansk og ingers bla ) er uten siktet hvetemel. Finnes andre også og da står det på innholdet. Jo høyere opp på lista hvetemel står jo mindre fiber er det i brødet.

Det finnes et som heter bakerns multifiber også. Det er også uten hvetemel og er ikke så mørkt som rugbrødet.

Drikk mye vann til det grove brødet for å få fiberne i brødet til å utvide seg og gi deg metthetsfølelse lengre av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tyngre et brød er, jo sunnere er det. Ingers rugbrød, dansk rugbrød, speltbrød, Fedon brød er alle sunne brødtyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...