Gå til innhold

Begynner 15 minutter senere enn oss andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med ei som kommer 15 minutter for seint på jobben hver dag pga bussen. Flere mener at da burde hun jobber 15 minutter lengere hver dag. Blir jo mange timer dette pr år. Hun får lønn for dette. Blir nesten som vi andre jobber 15 minutter gratis hver dag. har tatt det opp med sjefen, men han mener så lenge hun blir ferdig med jobben sin, så trenger hun ikke å jobbe 15 minutter etter at arbeidstid er over. Hva mener du?

Anonymkode: b879a...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet er urettferdig. Suck it up og hev dere over det. Det er greit for sjefen så da er det ingenting å gjøre med det. 

Anonymkode: 49a21...985

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sjefen sier det er greit og hun blir ferdig med jobben sin hadde ikke jeg giddet å bruke en kalori på å irritere meg.

Anonymkode: 7e53b...a54

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen bestemmer. Hvis sjefen er fornøyd med innsatsen så synes jeg det er ok.

Noen tar lange kaffepauser, noen tar røykepauser, noen kommer for sent. Hvis sjefen mener at det er greit , så er det greit.

Hadde det gått ut over dere andre så hadde det kanskje stilt seg annerledes, men også i det tilfellet bestemmer sjefen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste trenger vel litt fleksibilitet i arbeidshverdagen sin. Hvilken sektor er dette?

Anonymkode: 93f8b...746

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør det hun skal på en dag, så hva er problemet?

Eller mener du tiden brukt på røykepauser, VG-surfing, kaffaepauser, privattelefoner.... er mer verdt, så lenge man fysisk er på arbeidsplassen når det skjer? 

Forutsatt at dere hver har sine oppgaver. Ikke at hennes 15 minutter betyr at alle andre må jobbe mer. 

Anonymkode: 840ef...aff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt. Hør om du kan starte 15 minutter for seint hver dag, og bare sørg for å du er ferdig før du går du også. Likt skal være likt 

Anonymkode: 75ae5...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere faste oppgaver? Eller må dere gjør mer de 15 minuttene? 

Anonymkode: 1ccda...a0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på arbeidsplassen. Der jeg jobber er det ikke noe som heter "ferdig". Er du ikke til stede blir det mer jobb på andre. 

Men hvis det er dette som er standarden så kan vel strengt tatt du også unne deg en 15minutter? Så lenge du blir ferdig liksom.

Hva sier sjefen hvis du spør om du kan gå et kvarter før, når du har gjort ferdig ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vel dere andre komme 15 minutter senere også. Det mest fornuftige her hadde vært fleksitid. Den eneste fornuftige grunnen til å ikke ha det er vel hvis man må forholde seg til bestemte åpningstider eller vakter, og det er vel ikke tilfelle her siden hun ikke trenger møte i tide.

Anonymkode: 3f47e...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bitrekvinner som deg ts som skaper UTROLIG mye splid i arbeidsplassen.  Er så dritt lei å jobbe med kvinner egentlig.  Bedrevitere og klagefanter - synd jeg ikke tok yrkesfag som elektriker eller byggetjenester hvor gutter er overrepresentert.  Er så virkelig lei av kvinner og hvordan de oppfører seg! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander skrev (1 time siden):

Det er bitrekvinner som deg ts som skaper UTROLIG mye splid i arbeidsplassen.  Er så dritt lei å jobbe med kvinner egentlig.  Bedrevitere og klagefanter - synd jeg ikke tok yrkesfag som elektriker eller byggetjenester hvor gutter er overrepresentert.  Er så virkelig lei av kvinner og hvordan de oppfører seg! 

Trist at dette kommer fra en kvinne selv

Anonymkode: e18c9...3be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge sjefen sier det er greit, så synes jeg du skal legge det til siden og ikke tenke mer på det. Som andre her påpeker er det uansett vanskelig å holde et nøyaktig regnskap på dette med tid  - og ikke minst effektivitet - på mange arbeidsplasser. Noen tar lange kaffepauser, noen skal ut å røyke, noen sjekker Facebook hvert tiende minutt osv. Noen er ofte hjemme med syke barn, noen har dårlig helse selv som hemmer dem fra å «prestere» på topp… Ingen er like. Men det er ledelsens ansvar å se på helheten og om man er fornøyd med arbeidstakerne. Det er tydeligvis sjefen her. 

Den eneste grunnen jeg tenker kunne være til at du bør si noe, er hvis hennes kortere arbeidstid har dirkete innvirkning på deg og din jobb, ved at du får mer å gjøre etc. Da ville jeg tatt det opp med sjefen. Men ikke skyld på den andre arbeidstakeren - spør sjefen hvordan vedkommende vil løse det problemet. For hvis det er er problem her, så er det ikke at din kollega kommer et kvarter senere, men at sjefen har godkjent det. Så hvis det skaper problemer for dere andre, er det sjefen dere må være «sure» på, ikke kollegaen deres☺️

Anonymkode: 20e23...ddd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en arbeidsplass må en leder behandle alle ulikt fordi det er rettferdig. Jeg er sekretæren til en fantastisk leder som har skjønt dette. Min leder er f.eks veldig raus med fleksitid og hjemmekontor til noen ansatte fordi de leverer og presterer godt under disse forholdene, mens andre ikke får innvilget like mye fleksitid og hjemmekontor fordi produktiviteten deres går betraktelig ned under disse forholdene. 
 

dette er en arbeidsplass der man ikke «blir ferdig» med arbeidsoppgavene, de er konstante og «evigvarende» (saksbehandling). Resultatene måles altså i effektivitet og produktivitet, og selvfølgelig kvalitet. Noen bruker mindre tid på å gjøre de samme oppgavene fordi de rett og slett er mer effektive. Min leder er ærlig om dette med sine ansatte, og det er alltid et tema på våre mange personalsamtaler. 
 

din leder har antagelig gjort en vurdering på dette og synes ordningen er rettferdig og fungerer bra. Stol på din leder!

Anonymkode: e38f9...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være årsaker til at hun ikke kan ta tidligere buss og som går under arbeidsgivers plikt til tilrettelegging. Vi andre har ikke rett til innsyn i slike saker, men irriterende - ja, absolutt.

Anonymkode: f94db...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander skrev (19 timer siden):

Det er bitrekvinner som deg ts som skaper UTROLIG mye splid i arbeidsplassen.  Er så dritt lei å jobbe med kvinner egentlig.  Bedrevitere og klagefanter - synd jeg ikke tok yrkesfag som elektriker eller byggetjenester hvor gutter er overrepresentert.  Er så virkelig lei av kvinner og hvordan de oppfører seg! 

Gidd. Det høres ut som opphavet til splid på din arbeidsplass er deg i like stor grad som andre🙄

Om jeg skal være anekdotisk; jeg har jobbet på et kontor med 40 kvinner og to menn i 10 år, med helt fantstisk miljø, null «splid og klagefanter». Mannen min har jobbet et mannsdominert sted den samme tiden, og kommer stadig hjem med historier om drama..

 

Til ts, jeg skjønner at det virker utettferdig, som du sier, 15 minutter hver dag er mye på et år, spesielt om fleksibiliteten ikke kommer dere andre til gode. Men det kan være årsaker som dere ikke får innsikt i. Du får uansett ikke gjort noe med det, men jeg ser for meg at kollegaen din får en del pes, i alle fall i det skjulte, og det er uheldig for kulturen. Kanskje du heller skulle tatt opp det med lederen din?

Anonymkode: 01955...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg jobber med ei som kommer 15 minutter for seint på jobben hver dag pga bussen. Flere mener at da burde hun jobber 15 minutter lengere hver dag. Blir jo mange timer dette pr år. Hun får lønn for dette. Blir nesten som vi andre jobber 15 minutter gratis hver dag. har tatt det opp med sjefen, men han mener så lenge hun blir ferdig med jobben sin, så trenger hun ikke å jobbe 15 minutter etter at arbeidstid er over. Hva mener du?

Anonymkode: b879a...f47

Individuelle avtaler er lov. Slutt å baksnakke din kollega

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne personen har en logistikkutfordring som må løses. Hvis sjefen er fornøyd, finnes det ikke annet gjenværende problem enn deg her: en smålig kollega. God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg jobber med ei som kommer 15 minutter for seint på jobben hver dag pga bussen. Flere mener at da burde hun jobber 15 minutter lengere hver dag. Blir jo mange timer dette pr år. Hun får lønn for dette. Blir nesten som vi andre jobber 15 minutter gratis hver dag. har tatt det opp med sjefen, men han mener så lenge hun blir ferdig med jobben sin, så trenger hun ikke å jobbe 15 minutter etter at arbeidstid er over. Hva mener du?

Anonymkode: b879a...f47

Nå kan det vell hende at denne holdningen sjefen har kommer andre til gode på forskjellig vis også, selv om det ikke er like synlig. Og vet du sikkert at hun ikke feks kutter pause eller noe for å jobbe inn det kvarteret? 

Jeg tenker at det ikke er så kledelig å være så sjalu på alle andre, vi kan alle oppleve og trenge noe tilrettelegging eller noe annet i blant og da er det vell bare kjekt å jobbe ett sted hvor de er rause nok til å legge til rette så langt det lar seg gjøre. Hun her har jo tydelig gjort en avtale, kanskje er det tilsvarende utfordring ifht buss hjem også som har gjort at de har valgt å løse det slik de har gjort og uansett så kan det være forutsetninger for den avtalen som dere andre ikke vet om. 

Jeg kjenner ikke mange mange bedrifter som gladelig punger ut mer enn de må, spesielt ikke ifht tid hvor de ansatte ikke er på jobb eller jobber, så jeg tenker at de har sikkert sine grunner for å synes at det er greit. Forøvrig er det vell stort sett åpent for å forhandle egne avtaler ifht lønn og andre goder, men det gjøres vell best med fokus på seg selv og ikke med å sutre over at man er misfornøyd med noe noen andre gjør eller får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...