Gå til innhold

Blikkontakt - betydning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En på jobben ser meg ofte inn i øynene. Føles som om det er mer enn det som er normalt i vanlig samtale. Ved en anledning holdt vi blikkontakt i det som føltes som en evighet, jeg fikk et sug i magen og følelsen av at han så inn i meg/sjela mi. Jeg ble helt varm inni meg, ble helt skjelven og måtte trekke meg vekk fra situasjonen. Har hatt noen lignende opplevelser i etterkant, men som har vært mer kortvarige og ikke så intense. Vi kan også bare sitte og "hvile" i hverandres blikk.

Har aldri opplevd dette med noen andre før... Er det noen med lignende erfaringer?

Anonymkode: 62756...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig å se på hverandre i en samtale

Anonymkode: 45678...426

• Liker 3
Skrevet

Ja, men utover det, også blikkontakt uten å ha en samtale. Har du noen erfaring med det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, men utover det, også blikkontakt uten å ha en samtale. Har du noen erfaring med det? 

Kanskje dere er soulmates? ❤️

Anonymkode: 5aae2...034

• Liker 3
Skrevet

Er du tiltrukket av han? 

Anonymkode: 7dbe5...240

• Liker 1
Skrevet

Noen holder folks blikk, andre gjør det ikke. Det har som regel lite med interesse å gjøre.

Anonymkode: cf0f2...c55

• Liker 3
Skrevet

Har det på akkurat samme måte . Pluss blir helt «rar « når han ser på meg , snakker til meg . (Nei , har ikke tenkt å gjør noe med det) . Mn bare en bekreftelse til trådstarter , noens blikk gjør mer med deg  , enn andres . Umulig å forklare . 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kanskje dere er soulmates? ❤️

Anonymkode: 5aae2...034

Haha, hvordan vet man det da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er du tiltrukket av han? 

Anonymkode: 7dbe5...240

Det er jo det som er så forvirrende.... Hadde nok ikke snudd meg etter han på gata, men føler en forbindelse med han. Aner ikke hva han mener/føler, for har aldri tatt dette opp med han. 

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (11 minutter siden):

Har det på akkurat samme måte . Pluss blir helt «rar « når han ser på meg , snakker til meg . (Nei , har ikke tenkt å gjør noe med det) . Mn bare en bekreftelse til trådstarter , noens blikk gjør mer med deg  , enn andres . Umulig å forklare . 

Ja, det er helt merkelig. 

Altså ingen tiltrekning? -som en her spurte om....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, det er helt merkelig. 

Altså ingen tiltrekning? -som en her spurte om....

Vil vel heller kalle d en nysgjerrighet 🙈😂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje bare har et ekstra godt øye til akkurat deg. Uten at det betyr noe mer. 

Skrevet

Kanskje bare har et ekstra godt øye til akkurat deg. Uten at det betyr noe mer. 

Da kunne han vel bare sagt det?

Skrevet

Noen mennesker holder blikkontakt på en sånn måte at det oppleves unaturlig og ubehagelig for andre. Det er faktisk en slags form for høflighet å vike med blikket innimellom. Da virker man mindre truende i samtalen. Enten man skifter mellom hvem man ser på, eller at man ser bort et lite øyeblikk. 

Noen mennesker kjenner ikke på samme behovet for å vike blikket sitt, og er gjerne ikke klar over eller bevisst på at de gjør det. 
Mest sannsynlig er det ikke noe «bak» stirringen, men heller at personen ikke nødvendigvis har helt de sosiale kodeksene på plass når det gjelder å gi folk et pusterom😅

At personen stirrer på deg utenom samtale kan jo handle om at personen synes du er behagelig å se på, føler seg trygg på deg osv. 

Anonymkode: 000da...52e

• Liker 5
Skrevet

Dette er jo ikke noe rakettforskning. Ts er tiltrukket av denne mannen og lengter etter et realt knull med han. 

Anonymkode: c8070...298

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Noen mennesker holder blikkontakt på en sånn måte at det oppleves unaturlig og ubehagelig for andre. Det er faktisk en slags form for høflighet å vike med blikket innimellom. Da virker man mindre truende i samtalen. Enten man skifter mellom hvem man ser på, eller at man ser bort et lite øyeblikk. 

Noen mennesker kjenner ikke på samme behovet for å vike blikket sitt, og er gjerne ikke klar over eller bevisst på at de gjør det. 
Mest sannsynlig er det ikke noe «bak» stirringen, men heller at personen ikke nødvendigvis har helt de sosiale kodeksene på plass når det gjelder å gi folk et pusterom😅

At personen stirrer på deg utenom samtale kan jo handle om at personen synes du er behagelig å se på, føler seg trygg på deg osv. 

Anonymkode: 000da...52e

Det oppleves ikke truende. Derimot får jeg en følelse av trygghet og samhørighet, merkelig nok....

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette er jo ikke noe rakettforskning. Ts er tiltrukket av denne mannen og lengter etter et realt knull med han. 

Anonymkode: c8070...298

Du rakettforsker, betyr dette at han er tiltrukket av meg også da - og lengter etter et realt knull med meg???

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du rakettforsker, betyr dette at han er tiltrukket av meg også da - og lengter etter et realt knull med meg???

Nei.

Anonymkode: 0c6ae...48c

Skrevet

Da kunne han vel bare sagt det?

Er jo creepy å si det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er jo creepy å si det. 

Hvorfor er det creepy?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...