Gå til innhold

Avsluttet behandling med Fluanxol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sluttet for en uke siden på Fluanxol mot angst. Bivirkningene ble så mange at jeg valgte å slutte uten å seponere. Vet at jeg kun har meg selv å skylde på da jeg nå sitter igjen med klassiske abstinenssymptomer. Gikk på 2 mg pr dag i ca 3 uker.

Dyster lesing om de som sitter igjen med plager månedsvis etter avsluttet behandling etter å ha googlet. Legen ville legge meg inn, men de på psykiatrisk mente det var ubehagelig men ikke farlig.
Jeg trenger noen nyanserte og realistiske tilbakemeldinger fra de som har vært i samme situasjon. Aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette på egenhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet med fluanxol på egen hånd, brukte 3 mg i litt over et år. Jeg brukte det mot angst. Jeg trappet ned, dvs jeg tok det tre ganger om dagen, så fjernet jeg bare en og en tablett. Hadde ikke noe særlig bivirkninger. 

Jeg mener å ha fått beskjed om at bivirkninger er verst de to første ukene, så om du holder ut en uke til? Men det kommer jo an på om det er sykdommen du kjenner herje med deg eller om det er abstinenser fra medisinslutt. 

Anonymkode: 75ff0...d54

• 2 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 16.21):

Jeg sluttet med fluanxol på egen hånd, brukte 3 mg i litt over et år. Jeg brukte det mot angst. Jeg trappet ned, dvs jeg tok det tre ganger om dagen, så fjernet jeg bare en og en tablett. Hadde ikke noe særlig bivirkninger. 

Jeg mener å ha fått beskjed om at bivirkninger er verst de to første ukene, så om du holder ut en uke til? Men det kommer jo an på om det er sykdommen du kjenner herje med deg eller om det er abstinenser fra medisinslutt. 

Anonymkode: 75ff0...d54

Fra jeg ble dårlig til jeg bra igjen gikk det to måneder på dagen😳 Folk reagerer på forskjellig måte, hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg aldri startet med behandlingen i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...