Gå til innhold

Flere som fortsatt har hjemmekontor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min arbeidsgiver oppfordrer ikke noen til å komme på kontoret. Så vi er hjemme fortsatt alle mann. Jeg prøver å få folk til å dukke opp på kontoret, men folk har jo utstyr hjemme og gidder ikke. 

 

Skuffet over "gjenåpning".

Anonymkode: e0fe2...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi er hjemme pga oppussing. Etter oppussingen kan vi være hjemme 3 dager i uken.

Om du er den eneste som vil på kontoret må du nesten bare leve med det, de fleste trives med hjemmekontor.

Anonymkode: a752d...6a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde hjemmekontor før det var vanlig og fortsetter med det😊

Anonymkode: 612a4...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja vi er hjemme pga oppussing. Etter oppussingen kan vi være hjemme 3 dager i uken.

Om du er den eneste som vil på kontoret må du nesten bare leve med det, de fleste trives med hjemmekontor.

Anonymkode: a752d...6a5

Ja, det er litt skuffende, siden jeg ble ansatt hjemme og ikke har hilst på de fleste kolleger i levende live. Men jeg får bare være hjemme da. 🥲

Anonymkode: e0fe2...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det fortsatt selv om sjefen til sjefen vil ha alle tilbake. Valgfritt for de som ønsker seg tilbake som så langt er rundt 1/3.

Problemet er at mellomlederne bor veldig langt unna kontoret og har små barn, så så lenge de fortsetter med hjemmekontor kan de ikke forlange at alle andre drar tilbake. Eller de kan vel det, men har ikke gjort det enda.

Anonymkode: 50285...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiveren vår sendte ut mail for en måneds tid siden at folk fortsatt kan ha hjemmekontor-løsning et par dager i uken. Men at vi i utgangspunktet skal være tilbake på kontoret. 

Dessverre så innretter ikke rundt halvparten seg, og jeg regner med vi mister muligheten til hjemmekontor dersom ikke alle begynner å møte opp ukentlig. 

Anonymkode: 27969...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan ha det et par dager i uka, dessverre ikke mer. Jeg har hatt det i det siste uansett pga. kronisk hoste. Fordelen med hjemmekontor veier opp for ulempen med hoste og vel så det.

Anonymkode: f730e...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er snakk om at vi skal være to dager på kontoret snart. Jeg drar ikke dit før jeg trenger. Bruker 105 minutter t/r på pendling.

Anonymkode: d5809...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortsatt mulighet for hjemmekontor, men det virker som det strammes gradvis inn. Det er en del som vil på kontoret av sosiale årsaker, men når de fleste jobber bedre hjemme blir det visst ikke sosialt nok... 

Anonymkode: e3876...d06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har fortsatt mulighet for hjemmekontor, men det virker som det strammes gradvis inn. Det er en del som vil på kontoret av sosiale årsaker, men når de fleste jobber bedre hjemme blir det visst ikke sosialt nok... 

Anonymkode: e3876...d06

Ja, så de som ikke orker å bruke timesvis på å reise til og fra jobb av diverse årsaker (små barn osv.) skal bli tvunget tilbake på jobb for å holde de som ønsker å være sosiale på jobb med selskap... 🤦‍♀️

Ikke bare er det misbruk av andres tid, barna får lengre dager i barnehagen osv., men all denne pendlingen har også miljømessige konsekvenser. 

Selv får jeg ha hjemmekontor «maks 2 dager i uka», noe som i realiteten blir enda mindre pga. påtvungne fysiske møter osv., og jeg har ikke vært så sliten siden før pandemien startet. Har «hjemmekontor» på autosøk på stillingsannonser på Finn. Sosial klarer jeg å være på fritiden, og jeg jobber langt mer effektivt hjemmefra. 

Anonymkode: ad163...39f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke hjemmekontor lenger 😭 ... foreløpig. Vi skal gå over til bærbare PC-er etterhvert, så vi kan få litt hjemmekontor senere. Håper det skjer snart.

Skjønner ikke hvorfor daglig leder vil ha alle samlet på kontoret når det funker å ha hjemmekontor. 

Jeg bryr meg lite om det sosiale på arbeidsplassen, er der bare for å tjene penger. 

Anonymkode: afb86...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, så de som ikke orker å bruke timesvis på å reise til og fra jobb av diverse årsaker (små barn osv.) skal bli tvunget tilbake på jobb for å holde de som ønsker å være sosiale på jobb med selskap... 🤦‍♀️

Ikke bare er det misbruk av andres tid, barna får lengre dager i barnehagen osv., men all denne pendlingen har også miljømessige konsekvenser. 

Anonymkode: ad163...39f

Et radikalt forslag ville være å faktisk pålegge hjemmekontor for de som kan ha det, av miljømessige årsaker. Det fungerte jo under koronaen, og miljøkatastrofen blir ikke mindre alvorlig på sikt. Den går bare mye langsommere, men en dag kan det være for sent. Kan hende folk i fremtiden vil riste på hodet av oss som satt i buss og bil i rushen mange timer i uka for å reise inn på et kontor og taste på en pc. 

Anonymkode: e3876...d06

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er 100% tilbake på kontoret nå. Kontoret er fast arbeidssted og unntaket er hjemmekontor om det er noe spesielt (likt som før pandemien). Jobber i Viken, et av stedene som har hatt mye smitte før. 

Anonymkode: d5b9b...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et radikalt forslag ville være å faktisk pålegge hjemmekontor for de som kan ha det, av miljømessige årsaker. Det fungerte jo under koronaen, og miljøkatastrofen blir ikke mindre alvorlig på sikt. Den går bare mye langsommere, men en dag kan det være for sent. Kan hende folk i fremtiden vil riste på hodet av oss som satt i buss og bil i rushen mange timer i uka for å reise inn på et kontor og taste på en pc. 

Anonymkode: e3876...d06

 

ec6.jpeg

Anonymkode: afb86...c25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et radikalt forslag ville være å faktisk pålegge hjemmekontor for de som kan ha det, av miljømessige årsaker. Det fungerte jo under koronaen, og miljøkatastrofen blir ikke mindre alvorlig på sikt. Den går bare mye langsommere, men en dag kan det være for sent. Kan hende folk i fremtiden vil riste på hodet av oss som satt i buss og bil i rushen mange timer i uka for å reise inn på et kontor og taste på en pc. 

Anonymkode: e3876...d06

Ja, et generelt påbud, med unntak for de som av sosiale årsaker har behov for der, hadde vært fornuftig av miljøhensyn. Jeg har dog forståelse for at «Per» på 25 som bor alene i en 25 kvadrats hybel og har begrenset sosialt nettverk har behov for å møte opp på arbeidsplassen for å unngå å bli sittende alene 24/7, så sosiale hensyn bør tas. Men at småbarnsforeldre, som allerede har en evig kabal med å få hverdagen til å gå opp, og som er sosiale 24 timer i døgnet og absolutt ikke har behov for en daglig oppdatering om «Turid» sine potteplanter, bør absolutt få slippe å tvinges til kontoret med mindre de ønsker det selv. Alle kan ha perioder hvor de har behov for å jobbe fra kontoret, f. eks. dersom partneren er sykmeldt, i foreldrepermisjon eller lignende, slik at det blir vanskelig å få arbeidsro hjemme, eller at boligen er så liten at det ikke er grei plass til å jobbe hjemmefra. Så skjønn må utøves og en kontorarbeidsplass bør innvilges etter skjønn. 

Anonymkode: ad163...39f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi oppfordres til å komme tilbake, hvertfall 2 dager i uken. Men de aller fleste jobber fortsatt hjemmefra mer eller mindre 100 %. Leder er helt åpen om at vi er mer effektive hjemme, så dersom arbeidsmengden skal fortsette som nå tviler jeg på at det blir noe særlig folksomt på kontoret framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledelsen vil ha folk inn ca to ganger i uka, men det er opp til hver avdeling. Jeg har kun vært hjemme.

Anonymkode: 53ee0...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, et generelt påbud, med unntak for de som av sosiale årsaker har behov for der, hadde vært fornuftig av miljøhensyn. Jeg har dog forståelse for at «Per» på 25 som bor alene i en 25 kvadrats hybel og har begrenset sosialt nettverk har behov for å møte opp på arbeidsplassen for å unngå å bli sittende alene 24/7, så sosiale hensyn bør tas. Men at småbarnsforeldre, som allerede har en evig kabal med å få hverdagen til å gå opp, og som er sosiale 24 timer i døgnet og absolutt ikke har behov for en daglig oppdatering om «Turid» sine potteplanter, bør absolutt få slippe å tvinges til kontoret med mindre de ønsker det selv. 

Anonymkode: ad163...39f

Jeg ville kanskje ikke gått så langt som til påbud om hjemmekontor for alle, men synes det burde bli en rettighet for de som ønsker det og klarer jobben minst like godt hjemme. Og jeg synes ingen bør sendes på kontoret med eneste begrunnelse å gi andre et sosialt liv. Dette tenker jeg er den enkeltes ansvar, som man kan få utløp for på fritiden. I hvert fall nå som det er lov med fritidsaktiviteter igjen. Hjemmekontor har vel i hvert fall fungert mye bedre som miljøtiltak enn da folk med visse registreringsnummer på bilen skulle reise kollektivt.  

Anonymkode: e3876...d06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var tilbake på hjemmekontor allerede i vår. Har på papiret muligheten for hjemmekontor en gang i uka, i praksis er ikke dette gjennomførbart. Det virker som det viktigste er at de som er ekstroverte får dekket sine sosiale behov. Ikke så farlig at jeg som er introvert sliter meg totalt ut og har halvert produktiviteten min siden vi ble tvunget tilbake på kontoret igjen. Ønsker meg hjemmekontor et par dager i uka, men det ser ikke ut som en mulighet med det aller første...

Anonymkode: 9f5fe...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...