AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Hvem kontakter man om man mistenker at en hund er alene mye? Bør man bry seg? Eller ikke blande seg? Det er en nabo av meg, som lar hunden være alene mye, (han selv er sjeldent hjemme) veldig ofte 24h. Ene naboen har også merket dette men sier h*n ikke vil blande seg. Jeg ser naboen komme, lufte hunden, så står utenfor huset og lytter etter hvordan hunden oppfører seg, så drar han 😖 Har også sett at det er noen innimellom som kommer og lufter hunden, men hunden er mye alene for det. Grunnen til at jeg vet dette er at jeg har hund selv, vi pleier å være mye ute og å gå tur. Og jeg blir faktisk litt lei meg, når jeg vet denne hunden er alene mye. Anonymkode: 3e833...590
Troyamin Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Start med prate med naboen. Da får du bedre oversikt over hundens tilstand. Stemmer din bekymring, kan du be nærmeste dyrevernsorganisasjon ta kontakt for å gi eier veiledning i hundehold. Nytter ikke det, er mattilsynet neste steg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå