Gå til innhold

Kan dette være sopp i underlivet ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste tre dagene hatt intens kløe nedentil, spesielt ved inngangen til skjeden. Det klør også i rumpesprekken, mest rundt ved anus. Utfloden er gul og tynn. Det lukter ingenting, men noen ganger kommer det en slags mild oste lukt. 

Alt dette er jo typisk sopp, men jeg har itillegg veldige smerter inni skjeden  det svir når jeg tisser akkurat som UVI bare at det ikke er oppover i urinveiene, kun helt ytterst der tisset kommer ututset er også smerter ved de ytre kjønnsleppene. Jeg tok fingeren inn i skjeden og det gjorde sykt vondt i kanskje et minutt etterpå. 

Jeg var akkurat på døgnåpent apotek og kjøpte soppmidler. Og drar jo til legen om dette ikke fungerer, men jeg bare lurte på om det er vanlig med sånne smerter og svie ved tissing når man har sopp? 

Det er 10 år siden sist jeg hadde det og da utartet det seg helt annerledes med cottagecheese utflod og kløe med gjær lukt bare...

Anonymkode: ee7c3...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ytre Smertene er som om jeg har gått av et hardt sykkelsete etter en god stund. Ømt... - ts

Skrevet

Jeg har hatt sopp flere ganger, men aldri denne cottage cheese utfloden. Jeg blir heller tørr. Smerter i skjeden er ikke uvanlig. Man kan også hovne opp i skjeden og kjønnsleppene ved større utbrudd. Smerter ved tissing er heller ikke uvanlig da hele området er sårt og vondt. Urin er jo sterkt å få på de såre slimhinnene.

Anonymkode: 5b4be...835

• Liker 2
Skrevet

Sopp ja. 

Skrevet

Ja tror jeg har det nå jeg også. Klør langt inni skjeden og spesielt rundt klitoris. Har klødd så mye at det blør. Det svir også ved mellomkjøttet, svir sykt å tisse når urin kommer rundt dette området. 

Anonymkode: 8137a...833

• Liker 1
Skrevet

Mange skyller heller med vann, og klapper forsiktig med toalettpapir. Jeg er så sår nedentil, at når jeg er på reise har jeg med meg en flaske vann som «tømmes» over underlivet. En flaske er mer diskre enn en mugge😅

Men ts, dra til lege. Jeg har maange ulike tilstander i underlivet som har ført til dette. Og vært feilbehandlet for sopp veldig mange ganger, noe som kan forverre tilstanden. Det er bedre med oral medisin ved sopp. Mindre risiko for å skade vevet.

Anonymkode: 3ef8a...1ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har de siste tre dagene hatt intens kløe nedentil, spesielt ved inngangen til skjeden. Det klør også i rumpesprekken, mest rundt ved anus. Utfloden er gul og tynn. Det lukter ingenting, men noen ganger kommer det en slags mild oste lukt. 

Alt dette er jo typisk sopp, men jeg har itillegg veldige smerter inni skjeden  det svir når jeg tisser akkurat som UVI bare at det ikke er oppover i urinveiene, kun helt ytterst der tisset kommer ututset er også smerter ved de ytre kjønnsleppene. Jeg tok fingeren inn i skjeden og det gjorde sykt vondt i kanskje et minutt etterpå. 

Jeg var akkurat på døgnåpent apotek og kjøpte soppmidler. Og drar jo til legen om dette ikke fungerer, men jeg bare lurte på om det er vanlig med sånne smerter og svie ved tissing når man har sopp? 

Det er 10 år siden sist jeg hadde det og da utartet det seg helt annerledes med cottagecheese utflod og kløe med gjær lukt bare...

Det høres veldig ut som sopp ja. Men hadde vurdert å dra til legen fordi at det er litt annerledes enn du opplever til vanlig. At utfloden er gul og tynn og ikke cottagecheese aktig.

Skrevet

Høres absolutt ut som sopp! 

Anonymkode: 05fe0...6f0

Skrevet

Takk for alle svar! Ts :)

Skrevet

Føler ikke du beskriver typiske sopp symptomer. Jeg ville nok tatt en tur til legen for å høre.

Anonymkode: be422...260

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Føler ikke du beskriver typiske sopp symptomer. Jeg ville nok tatt en tur til legen for å høre.

Hvorfor ikke? Hva tenker du da? Klamydia ? 

Skrevet

Høres ut som sopp ja. Jeg sliter med det jeg og, fikk i tillegg påvist en uvi.

Anonymkode: 25677...1b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jo det er veldig typisk for sopp, jeg har like symptomer. Men ts burde gå til legen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det er veldig typisk for sopp, jeg har like symptomer. Men ts burde gå til legen.

Hvorfor bør jeg gå til legen om behandlingen fra apoteket fungerer ? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har slitt med sopp lenge men aldri opplevd gul utflod eller noe sånt. Kjenner meg ikke helt igjen i det du beskriver. For meg er det mest kløe, både tørr og våt hud og cottage cheese lignede utflod. 

Anonymkode: 42348...9ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor bør jeg gå til legen om behandlingen fra apoteket fungerer ? 

For å utelukke andre sykdommer. Du kan selvsagt prøve et middel først, men hvis det ikke hjelper, så bør du gå til legen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor ikke? Hva tenker du da? Klamydia ? 

Jeg stusser på gul utflod. Sopp gir ofte heller hvit utflod, aldri hørt om gul utflod.

Jeg har selv opplevd at jeg blir helt grusomt sår, men du beskriver det mer som områder, som sår helt ytterst av urinrøret, dette også får meg til å stusse litt.

Jeg er ingen lege. Sopp presenteres ulikt hos ulike folk. Men jeg får ikke helt symptomene du beskriver til å stemme helt med sopp.

Jeg anbefaler å dra til legen, da man ikke skal behandle med legemidler uten man vet hva man behandler.

Skrevet

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg stusser på gul utflod. Sopp gir ofte heller hvit utflod, aldri hørt om gul utflod.

Jeg har selv opplevd at jeg blir helt grusomt sår, men du beskriver det mer som områder, som sår helt ytterst av urinrøret, dette også får meg til å stusse litt.

Jeg er ingen lege. Sopp presenteres ulikt hos ulike folk. Men jeg får ikke helt symptomene du beskriver til å stemme helt med sopp.

Jeg anbefaler å dra til legen, da man ikke skal behandle med legemidler uten man vet hva man behandler.

jeg tror kanskje den er gul siden jeg brukte actigel mot BV som jeg hadde liggende for å lindre kløen før jeg fikk ta i soppmidler. Var hvit før dette. 

Skrevet

Hvor lenge pleier dere ha soppinfeksjon? Jeg har hatt det nå i ca 2,5 uker. Har tatt flere tabletter diflucan, tatt en vagitorie og nå begynt på antibiotika mot uvi. Men må ringe legen igjen i morgen for det er helt uutholdelig dette her. Tar smertestillende og. Etter første tablettkur så ble det litt bedre. Men kom tilbake rett etter mensen igjen. Så gradvis blitt verre.

Skrevet

Kjøpte Kjøpte kombipakke med canesten krem og en engangs vagitor-kapsel som jeg tok i dag tidlig før jeg la meg etter nattevakt. All kløen og sviingen er alerede borte, men er ømt fortsatt da. 

Da tyder det kanskje på at det var sopp ? -ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...