AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Del Skrevet 17. oktober 2021 Det er tragisk at det kun finnes en vinkling til sak, det er tragisk at det er håndfulle klubber man kan snakke om, både når det blir seier og blir tap. Det er så utrolig at hvis journalist/avis uttrykker i en bisetning. Dermed kaster jeg ut ett varsku til tv selskaper som formidler fotball og alle norske aviser og nettaviser. Det er pinlig å lese. Jeg har sluttet å følge med på fotball kun fordi jounalister har sitt favoritt lag de kan skrive om på arbeidstid. Det finnes tusen vinklinger dere kan legge opp til, som dere kan være nøytral til, men dere vinklinger kun til "stor klubber" ja, det er så rart at det er til å le av. Anonymkode: adae3...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 17. oktober 2021 #2 Del Skrevet 17. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er tragisk at det kun finnes en vinkling til sak, det er tragisk at det er håndfulle klubber man kan snakke om, både når det blir seier og blir tap. Det er så utrolig at hvis journalist/avis uttrykker i en bisetning. Dermed kaster jeg ut ett varsku til tv selskaper som formidler fotball og alle norske aviser og nettaviser. Det er pinlig å lese. Jeg har sluttet å følge med på fotball kun fordi jounalister har sitt favoritt lag de kan skrive om på arbeidstid. Det finnes tusen vinklinger dere kan legge opp til, som dere kan være nøytral til, men dere vinklinger kun til "stor klubber" ja, det er så rart at det er til å le av. Anonymkode: adae3...44f Objektiv sportsjournalistikk finnes ikke, og er heller ikke ønskelig. Faktisk er objektivitet nesten et umulig ideal. Problemet er ikke en journalists dumme meninger, problemet er når meninger blir samkjørte. Endret 17. oktober 2021 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Del Skrevet 17. oktober 2021 Journalister har begynt å bruke media som sitt eget ekko kammer. Har bla begynt å høre på podcaster istedenfor å lese ekkwr de de på tv. Finnes mange podcaster som forteller fra nøytale vinkler. Til og med når de også er tydelig på hvilken side de holder med. Finnes noen fotball podcaster på podme. Har ikke hørt på dem. Men vil nok tro de også er av samme kvalitet Anonymkode: ef3d3...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Del Skrevet 17. oktober 2021 Michaelhe skrev (1 time siden): Objektiv sportsjournalistikk finnes ikke, og er heller ikke ønskelig. Faktisk er objektivitet nesten et umulig ideal. Problemet er ikke en journalists dumme meninger, problemet er når meninger blir samkjørte. Det finnes av og til når de formidler om noe til en klubb med dybde, men skjønner da er det mer langsiktig plan, flere dager, de har skrevet om noe, og du får ett langt bedre bilde. Men dette med favorittstempel, snakke kun om ett lag, og snakker om motstander laget med bi setning, og hva man alltid skal forvente av en stor klubb. Det er så slitsomt, og jeg vil egentlig aldri mer se fotball, vil ikke gi min tid på det mer, heller ikke lese... jeg vil prioritere det som er riktig for meg fremover. Anonymkode: adae3...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Del Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Journalister har begynt å bruke media som sitt eget ekko kammer. Har bla begynt å høre på podcaster istedenfor å lese ekkwr de de på tv. Finnes mange podcaster som forteller fra nøytale vinkler. Til og med når de også er tydelig på hvilken side de holder med. Finnes noen fotball podcaster på podme. Har ikke hørt på dem. Men vil nok tro de også er av samme kvalitet Anonymkode: ef3d3...e74 ja, du sier noe der. Anonymkode: adae3...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå