Gå til innhold

Realistisk: når er det for sent å fikse livet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken alder mener dere det er for sent å kunne forbedre livet sitt til det bedre om man ikke har noe på stell? Da mener jeg realistisk. Som feks, høres det ganske urealistisk å begynne å studere mens man er 55 år(?)

Anonymkode: 75f8e...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener faktisk det aldri er for sent. Moren min gikk tilbake til studiene når hun var 49 og spøkte med at jeg hadde fått minst 6 adoptivsøsken hun ble godt kjent med på studiene. Jeg vet om folk som har spart til de var nærmere 40 for å kjøpe leilighet eller fullførte vgs i 30årene. Jeg har lært at det er ikke for sent for gjøre NOE for å endre ting. 

Anonymkode: f6b03...df4

• Liker 22
Gjest Nimbus2000
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener faktisk det aldri er for sent. Moren min gikk tilbake til studiene når hun var 49 og spøkte med at jeg hadde fått minst 6 adoptivsøsken hun ble godt kjent med på studiene. Jeg vet om folk som har spart til de var nærmere 40 for å kjøpe leilighet eller fullførte vgs i 30årene. Jeg har lært at det er ikke for sent for gjøre NOE for å endre ting. 

Enig. Er selvsagt ikke alt man kan endre på, men man kan nærmest alltid få et bedre liv. 

Skrevet

55 er for sent. aksepter din skjebne. 

Anonymkode: aa23d...788

• Liker 2
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I hvilken alder mener dere det er for sent å kunne forbedre livet sitt til det bedre om man ikke har noe på stell? Da mener jeg realistisk. Som feks, høres det ganske urealistisk å begynne å studere mens man er 55 år(?)

I enkelte bransjer foregår det aldersdiskriminering, men det er yrker hvor det settes pris på mentalt  modne arbeidstakere. Synes det å studere som 55 åring viser at man har et driv og er villig til å omstille seg og det setter arbeidsgivere pris på. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Det er aldri for sent! Det mener jeg virkelig. Gjør det du ønsker å gjøre i livet, uansett alder. Jeg mener det er nøkkelen til et lykkelig liv ❤️

Anonymkode: 18f8a...004

• Liker 8
Skrevet

Aldri for sent. Moren min begynte på høyskole da hun var 57. Utrolig stolt av henne som gutset og fulgte drømmen sin!

Anonymkode: d1de9...a86

• Liker 7
Skrevet

Det er aldri for sent å gjøre noe for å få det bedre. Aldri. Og det trenger heller ikke være for sent å studere når man er 55. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet om en som spilte bort boligen i 40-årene. Hun klarte å komme seg inn på boligmarkedet igjen.

Tror viktigste er å ikke gi opp. 

Anonymkode: 7d453...b32

• Liker 4
Skrevet

Aldri for sent, kjør på :)

Anonymkode: 20076...46e

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Aldri for sent. I morgen er første dagen i resten av ditt liv. 

Skrevet

Jeg er 35, og føler det er for sent.

Gjest Paramount
Skrevet
Anonymburker skrev (2 timer siden):

Føler du det er det for sent. Det er opp til deg. Det er bare å ombestemme seg.

Skrevet

Aldri for sent.

Anonymkode: 0148e...e6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

55 er for sent. aksepter din skjebne. 

Anonymkode: aa23d...788

Det er ikke for sent, det er mange papirer man kan sikre seg med litt utdannelse og ha igjen 12 år i arbeidslivet. Kanskje enda mer. Nei det er aldri for sent. Forbedre seg, utvikle seg og leve livet kan man gjøre helt til  siste hjernteslag slår om man har helsen i behold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er vel aldri for sent for noe. Det er da bare å fixe i vei, hvis man har lyst til det 

Anonymkode: bd55c...96c

• Liker 1
Skrevet
Anonymburker skrev (2 timer siden):

I så fall er det fordi du er hakk plukkende råten :) Altså lat. For den late er det meste for sent uansett alder.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du er 55 og studerer i 3 år er du 58 når du er ferdig - og livet er (trolig) forandret til det bedre. 
Om du ikke studerer er du fremdeles 58 om 3 år, og (trolig) på samme sted som i dag. 

Edit: Hilsen en som tok utdannelse som 45-åring og fikk betydelig (!) bedre arbeidshverdag og mye mer i lønn.

Endret av Venkman
La til...
  • Liker 5
Skrevet

Kommer helt an på hva man ønsker å forandre og hvilke forutsetninger man har. Er man 50+ er det jo ikke spesielt realistisk å ønske å forandre seg fysisk til å bli toppidrettsutøver eller forvent å bli millilardær sånn ut av det blå. Men de fleste kan gjøre visse forandringer, enten det gjelder jobb, fysisk helse eller noe annet. 

Anonymkode: 3f537...172

Skrevet

Det er ikke for sent før ditt siste hjerteslag slår. Jeg vet selvfølgelig at jeg som nylig nykter rusmisbruker og som  knapt har fullført ungdomsskolen ikke kan forvente å bli kirurg akkura, men alle må sette seg mål. Til og med meg med min mildt sagt tragiske hverdag og liv har satt meg et mål om å få meg et verdig liv. Det har jeg satt i gang med nå. Og jeg nærmer meg 40, ikke faen om noen skal komme å si at det er for sent for meg. Opp med hodet alle sammen ❤ vi kan alle fikse livet vårt

Anonymkode: 4f676...0c1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...