Gå til innhold

Mistet katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, så jeg har en katt som er cirka 1 år og 5 måneder, han begynte å gå ut i begynnelsen av Juni og er en kastrert hankatt. Han har siden 13 oktober, kommet inn til vanlig tid, jeg slipper han ut i 10.00 tiden og han kommer inn når han føler for det, men er alltid inne til 22.00 sånn at han ikke er ute hele natten. På onsdag så kom han aldri inn, det har gått flere dager og han er enda ikke kommet inn. Han pleier alltid å være i nærheten. Jeg og min datter har leitet i hele nabolgaet og har gått oss så si vill i skogen. Jeg har ropt på han hvert 20 minutt nesten fordi jeg er så stressa og vil bare få han tilbake. Jeg har hengt opp plakater på poststativ og snakket med naboer osv, men de har ikke sett noe til han… 

Hva kan ha skjedd? Jeg begynner å bekymre meg mer og mer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk på dyrebar.no om den er funnet. Der kan du også legge ut savnet-annonse. Kanskje det er noen lokale facebook-grupper der du også kan etterlyse den?

Skrevet (endret)

.

Endret av Katarina00
Skrevet
ti10 skrev (10 timer siden):

Sjekk på dyrebar.no om den er funnet. Der kan du også legge ut savnet-annonse. Kanskje det er noen lokale facebook-grupper der du også kan etterlyse den?

Det første jeg gjorde var å legge ut på facebook grupper som hører til Rogaland/Haugesund, har også lagt ut på Dyrebeskyttelsen sin side, og sjekker jevnlig om han er funnet

• Liker 1
Skrevet

Ring lokale dyreklinikker, altså veterinærer, og hør om de har fått inn en katt som passer beskrivelsen. Enten skadet (påkjørt?) eller i verste fall død. Folk pleier å levere skadde dyr de finner til veterinæren.

Var han chip-merket og var chipen registrert på korrekt navn og adresse (deg som eier)?

Anonymkode: 98a30...ae6

• Liker 1
Skrevet

Hvilket område er han forsvunnet fra og hvordan ser han ut? 

Anonymkode: 330a8...de6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilket område er han forsvunnet fra og hvordan ser han ut? 

Bleikemyr, altså Haugesund. Han har brun som hovedfarge liksom nesten på hele kroppen, og har svarte striper , kan minne om tiger med mønster. Han har hvite poter og hvit hals fra munnen og ned til enden av brystet

Skrevet

Han kan ha gått seg en tur.  Det skjer noen ganger. Tipper han kommer tilbake i dag👍

Anonymkode: 9f409...c2d

Skrevet

Heng opp lapper et stykke unna, utlov gjerne dusør. Og sett inn annonse i avisa. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kan ha gått seg en tur.  Det skjer noen ganger. Tipper han kommer tilbake i dag👍

Anonymkode: 9f409...c2d

Håper på det, men virker så spesielt fordi det har aldri skjedd før, da har han bare vært ute i et par timer og kommer alltid inn når jeg roper på han, men ikke denne gangen

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det er så trist når sånt skjer.  Sist gang jeg var innom på matbutikken, så jeg et bilde på veggen. Det var bilde av en katt og overskriften var: Har noen sett meg?  Nederst var det slike strimler med telefonnr. som man kunne rive av.

Håper at pus finner veien hjem igjen snart.  Det hender av og til at de forviller seg inn i en garasje og blir innestengt noen dager.

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Det er så trist når sånt skjer.  Sist gang jeg var innom på matbutikken, så jeg et bilde på veggen. Det var bilde av en katt og overskriften var: Har noen sett meg?  Nederst var det slike strimler med telefonnr. som man kunne rive av.

Håper at pus finner veien hjem igjen snart.  Det hender av og til at de forviller seg inn i en garasje og blir innestengt noen dager.

Ja jeg og tror han er innestengt én plass, fordi mange har reist på ferie og det er kanskje derfor jeg ikke har sett noe til han… høstferien er ferdig nå idag og folk begynner å komme hjem så håper virkelig han kommer hjem idag🤞🏼

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Katarina00 skrev (Akkurat nå):

Ja jeg og tror han er innestengt én plass, fordi mange har reist på ferie og det er kanskje derfor jeg ikke har sett noe til han… høstferien er ferdig nå idag og folk begynner å komme hjem så håper virkelig han kommer hjem idag🤞🏼

Krysser fingrene for det 😻🐈

Skrevet

Det begynte å blåse opp på onsdagen, han har kanskje forvillet seg et sted pga det. 

Ta kontakt med lokale foreninger. Heng opp bilde og kontakt info der bsrneturnen er og fotball, ved skolene osv. 

Han har nok søkt seg inn et sted. 

Skrevet

Du får ta en tur i nabolaget og lytte ved garasjer, boder o.l mens du roper på den. Innestengt katt roper ikke høyt. Du kan ringe på dørene også og spørre om de kan sjekke garasjene osv.

Du må også se opp i trær, den kan ha klatra opp og ikke kommer ned igjen. Rop og lytt. 

Anonymkode: 442ca...42d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det begynte å blåse opp på onsdagen, han har kanskje forvillet seg et sted pga det. 

Ta kontakt med lokale foreninger. Heng opp bilde og kontakt info der bsrneturnen er og fotball, ved skolene osv. 

Han har nok søkt seg inn et sted. 

Ja, skal få hengt opp mer plakater imorhen når butikker åpner🤞🏼

Skrevet

Kontakt dine lokale veterinærer og din lokale dyrebeskyttelse/kattens vern eller noe lignende. Kanskje han er påkjørt eller DB har fått han inn. 

Anonymkode: 86d7c...a8b

Skrevet

Gå fra hus til hus i nabolaget og rop/lytt etter mjauing, spør folk om å få sjekke boder og garasjer. Har opplevd 2 ganger at katten min har vært innestengt i en nabos garasje! De første gangene vi gikk forbi garasjen og ropte, hørte vi ingenting, men jeg er glad vi prøvde igjen. På det meste var katten borte i 3 dager. Lykken var stor da vi endelig fant henne, håper du også finner katten din! ❤️

Anonymkode: b21e6...9f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Gå fra hus til hus i nabolaget og rop/lytt etter mjauing, spør folk om å få sjekke boder og garasjer. Har opplevd 2 ganger at katten min har vært innestengt i en nabos garasje! De første gangene vi gikk forbi garasjen og ropte, hørte vi ingenting, men jeg er glad vi prøvde igjen. På det meste var katten borte i 3 dager. Lykken var stor da vi endelig fant henne, håper du også finner katten din! ❤️

Anonymkode: b21e6...9f0

Hei, det har jeg gjort, har også banket på garasjedørene og ropt litt til de som var reist vekk, men nå er alle komt hjem igjen i nabolaget, og enda ikke noe tegn til katt

Skrevet
Katarina00 skrev (13 timer siden):

Hei, det har jeg gjort, har også banket på garasjedørene og ropt litt til de som var reist vekk, men nå er alle komt hjem igjen i nabolaget, og enda ikke noe tegn til katt

Heng opp lapper lenger unna hjemmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...