Innlandet Skrevet 16. oktober 2021 #1 Del Skrevet 16. oktober 2021 Hei! Spørsmål til dere som har tatt teoriprøven på bil i det siste og har øvd via teoritentamen.no. Er det stor forskjell på spørsmålene på teorien iforhold til nettsiden? Eller er det ganske likt? Sliter med å rekne ut stopplengde våt asfalt vs tørr asfalt. Noen tips? Jeg klarer å rekne ut stopplengden på tørr asfalt. Reaksjonstid+bremselengde=stopplengde. Men hva er forskjellen på formelen om det er våt asfalt? Eller glatt? Hvor i rekneformelen er forskjellen fra tørr asfalt? Og et siste: behov for å pugge km t- ms? Altså, kilometer i timen, til meter i sekund? Formel på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Del Skrevet 16. oktober 2021 Anbefaler Teoritentamen.no med beståttgaranti. Jeg besto, hadde aldri trodd det på forhånd. Pugget inne på nettsiden/appen frem til jeg var innenfor kravene deres for beståttgarantien. Spørsmålene på den ekte prøven var litt enklere, men jeg vet jo ikke om jeg hadde flaks eller om alle spørsmål er enklere. Anonymkode: 2d362...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Del Skrevet 16. oktober 2021 4 minutter siden, Innlandet said: Og et siste: behov for å pugge km t- ms? Altså, kilometer i timen, til meter i sekund? Formel på det? For å regne ut hvor langt du kjører per sekund så deler du på 3,6. Ved 60 km/t kjører du 16,67 meter per sekund. Du har kalkulator på pcen på teoriprøven. Anonymkode: 2d362...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Innlandet Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anbefaler Teoritentamen.no med beståttgaranti. Jeg besto, hadde aldri trodd det på forhånd. Pugget inne på nettsiden/appen frem til jeg var innenfor kravene deres for beståttgarantien. Spørsmålene på den ekte prøven var litt enklere, men jeg vet jo ikke om jeg hadde flaks eller om alle spørsmål er enklere. Anonymkode: 2d362...33a Tusen takk, har absolutt planer om å kjøpe der. Planlegger å ha tilgangstid tom dagen prøven skal tas 😊👍 da håper eg at eg får samme prøve som deg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Innlandet Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For å regne ut hvor langt du kjører per sekund så deler du på 3,6. Ved 60 km/t kjører du 16,67 meter per sekund. Du har kalkulator på pcen på teoriprøven. Anonymkode: 2d362...33a Wow, er det så enkelt? Tusen takk! Den var mye lettere enn den kjempe matematiske eg fant på Google 😅 du har vel ikke tilfeldigvis et like enkelt svar på det med stopplengde tørr asfalt vs våt asfalt også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Del Skrevet 16. oktober 2021 Just now, Innlandet said: Wow, er det så enkelt? Tusen takk! Den var mye lettere enn den kjempe matematiske eg fant på Google 😅 du har vel ikke tilfeldigvis et like enkelt svar på det med stopplengde tørr asfalt vs våt asfalt også? Nja, dette var en av de tingene jeg også slet med https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/bremselengden-dobles-pa-vat-asfalt-1.13701593 https://pennalet.no/bil-og-motor/bremselengdekalkulator Kanskje en av disse kan hjelpe deg litt? Anonymkode: 2d362...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Del Skrevet 17. oktober 2021 teoritentamen.no er vel den beste siden å øve til teoriprøven på. Noen spørsmål kan så klart avvike fra teoriprøven, men øver du nok så vil du klare å bestå Anonymkode: 6deaa...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Del Skrevet 17. oktober 2021 Du får jo ikke så mange spørsmål om dette med stopplengde og sånt. Du tåler å svare feil der hvis du gjør riktig på det andre... Anonymkode: 2e024...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 19. oktober 2021 #9 Del Skrevet 19. oktober 2021 Synes det var enklere på selve teoriprøven. Spørsmålene enklere formulert. Jeg slait med det samme som TS, bremselenger og annen utregning. Satsa på å pugge å lære meg alt annet å det funka, bestod. (oooog, i dag hadde jeg førerprøve å bestod 🥳) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Del Skrevet 21. oktober 2021 Spørsmålene på teoritentamen-appen var ganske like som på teoriprøven. ANbefaler appen på det sterkeste. Bestod teoriprøven på første forsøk etter å ha brukt appen i noen uker. Boken "Veien til førerkortet" er det bare å droppe ... Anonymkode: ec67f...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Innlandet Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 28. oktober 2021 Tusen takk for alle svar! 1 uke med øving på teoritentamen.no og tid for å prøve teorien i dag, endte med med 2 feil og bestått!! Det var absolutt verdt å invistere i den siden 😁👍 Og jeg er enig i en annen lenger opp her, prøven var faktisk enklere enn nettsiden 😁 v 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 28. oktober 2021 #12 Del Skrevet 28. oktober 2021 Innlandet skrev (18 minutter siden): Tusen takk for alle svar! 1 uke med øving på teoritentamen.no og tid for å prøve teorien i dag, endte med med 2 feil og bestått!! Det var absolutt verdt å invistere i den siden 😁👍 Og jeg er enig i en annen lenger opp her, prøven var faktisk enklere enn nettsiden 😁 v Grattis. Da er det bare oppkjøring igjen 😃 Jeg er helt ferdig nå, kjørte opp i forrige uke etter å ha fått fremskyndet oppkjøringen nesten en mnd. Så deilig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Innlandet Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) horsey skrev (6 minutter siden): Grattis. Da er det bare oppkjøring igjen 😃 Jeg er helt ferdig nå, kjørte opp i forrige uke etter å ha fått fremskyndet oppkjøringen nesten en mnd. Så deilig. Nja, må ta resten av det obligatoriske kjøretimer også først . Men intensivkurs er bestilt så det blir gjort på 1 uke så er det oppkjøring like etter. Så lappen før jul heldigvis 😁👍 Gratulerer med førerkortet til deg! 😁 Endret 28. oktober 2021 av Innlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå