AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #21 Skrevet 16. oktober 2021 Høres ut som det er mye likt som med oss. Eldste barnet er noen år eldre og baby noen måneder eldre. Jeg har null interesse for sex for tiden, men for vår del er det viktig for å ha et godt forhold. Sist helg var det 2 måneder siden sist og det var skikkelig dårlig stemning. Så jeg sa bare til mannen: jeg har et ønske for kvelden. Det er at du tar meg på kjøkkenbordet. Som sagt så gjort, og etterpå var den trykkende stemningen borte. Så for min del funker det at jeg presser meg selv, men du må selvsagt finne ut hva som funker for deg. Anonymkode: 637a6...a1d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #22 Skrevet 16. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi fikk vårt 2. barn for 6 mnd siden. Det er et nydelig barn, men livet er blitt så ekstremt dritt etter at vi fikk en til. Jeg har mistet all sexlyst etter fødsel av ulike grunner. Så det er ofte dårlig stemning. Sånn trykkende dårlig stemning som jeg blir kvalm av. Nærheten er liksom borte. Det er jeg som tar absolutt alle nettene, fordi han skal jo på jobb. Eldste barnet vårt sovner veldig sent på kvelden og da må jeg legge meg etter en time alenetid for å rekke å sove før baby våkner typ 6 ganger i løpet av natten. Helger og ferier er verst for da får jeg ikke hvilt på dagen uten at det blir dårlig stemning. Husarbeid er det jeg som maser om, fordi det er helt bomba. Han ser ikke hvor mye jeg gjør i permisjonen av husarbeid. Han sier at når han skal ha pappaperm skal ikke han gjøre noe husarbeid fordi det er ikke derfor man har permisjon. Jeg er i utgangspunkt enig, men det er umulig å gjøre noe når alle er hjemme. Jeg føler at jeg er i fengsel uten noen gode løsninger for å komme ut. Jeg er avhengig av hjelp fra mannen for jeg klarer ikke begge barna alene. Eldste er veldig krevende og kan f.eks skrike og vekke baby. Det er jo kjipt med brudd bare fordi jeg er for sliten til samkvem. Jeg har ikke tid til å barbere meg under armene en gang, så jeg føler meg ikke så sexy. Det er helt krise på selvpleiefronten. Jeg lurer på om jeg skal tvinge meg selv til sex, selv om det frister like lite som en time til gynekolog for celleprøve. Er løpet kjørt? Er brudd eneste løsning? Det er slitsomt å være sammen med noen som er så skuffet over meg. Jeg tror kroppen min ikke vil ha sex fordi jeg fødte et barn. Den delen av kroppen husker smerten, jordmorhender og den flaue nakenheten fra fødsel. Jeg føler meg ikke sexy for å si det sånn. Puppene er melkemaskiner. Noen flere som har opplevd noe lignende? Anonymkode: b71d6...62a Hvorfor fikk du barn med denne typen? Gjør det slutt snarest ! Anonymkode: 1271b...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #23 Skrevet 16. oktober 2021 Tja, ifølge statistikken er jo forhold på det dårligste rett etter barn nummer 2 og et par år etter, noe som gjenspeiler seg i skilsmissene. Spørsmplet er jo om man kanskje skal gjøre noen tiltak for å unngå statistikken? Anonymkode: 66a9b...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #24 Skrevet 16. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Han maser ikke på sex, men han er trist og mutt. Sånn negativ kroppsholdning med uffing over livet. Han trekker seg unna til egne serier og dataspill. Han gjør veldig mye med barna som legging av eldste, oppfølging osv. Han er også sliten av alt man må gjøre. Så akkurat det med husarbeid vil han helst utsette til en annen dag. Han gjør jo noe innimellom. Vi får satse på at det blir bedre etterhvert. Ts Anonymkode: b71d6...62a Dette er jo LANGT mer usexy enn at du har hår under armene, ærlig talt. Hvorfor er lista så lav for menn og hvorfor forstår de ikke dette selv? Sykt irriterende. Du må nesten ta en prat med ham og si at du forstår han er sliten men du er faktisk helt utslitt, det hjelper ikke at han surmuler og det hjelper ialfall ikke med sure miner fra ham når du trenger å få tatt igjen søvn i helgene. Si at om han ikke ønsker at du sover da må han stå opp om natten da. Og siden han sier at husarbeid gjør man ikke i perm så slutt helt å gjør husarbeid på dagtid du også, det skal være likt. Anonymkode: 57dae...5ee 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #25 Skrevet 17. oktober 2021 Hadde aldri gitt mannen sex om han oppførte seg slik. Han må stile opp. Selvfølgelig skal han stille opp med å gjøre husarbeid når han har permisjon. Hytte at han du skal gjøre det når du kommer fra jobb? Mannen din bør skjerpe seg. Anonymkode: 28633...483 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #26 Skrevet 17. oktober 2021 Dette er GALSKAP! Han forventer at du skal gjøre alt sammen OG ha ork til sex?! Denne mannen høres ut som søppel i mine ører, sorry... Anonymkode: 199aa...5cd 5
Gjest Albbas Skrevet 17. oktober 2021 #27 Skrevet 17. oktober 2021 Dere må jo snakke sammen?! Det høres ikke ut som mannen har det godt heller. Dere har det begge tungt, og jeg tror dere trenger hjelp til hvordan støtte og se hverandre. Å legge skyld på hvem som er mest håpløs gir ikke mening. Ville nok søkt hjelp, altså terapi/samtale.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #28 Skrevet 17. oktober 2021 Ønsket han seg et barn nr 2? Snakket dere på forhånd om hvordan dere skulle fikse hverdagen med 2 små? Anonymkode: d38f0...dce
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #29 Skrevet 17. oktober 2021 Min erfaring er at det dere opplever nå er veldig normalt, det fant jeg ut når vi gikk gjennom det selv. I løpet av 15 år sammen har vi hatt mange slike tunge perioder, blant annet når barna var under ett år. Du lurer på brudd, jeg mener helt klart at det er en dårlig løsning. Først må dere overleve det første året +-, og så kan dere vurdere om dere trenger hjelp til å fungere sammen som familie, hvis det fremdeles er tungt. Når man har barn så kan man ikke bare gi opp fordi samlivet er litt tungt, det har livslange konsekvenser for barna. Når man har valgt å dele livet med noen, og få barn sammen, så har man også signert seg inn i et løp hvor det eneste som er sikkert er at det vil gå opp og ned. Det første året med barn, og spesielt når man har to små, er jo krise og unntakstilstand for veldig mange. Det første året, og alt som følger med, er den viktigste grunnen til at jeg ikke får et tredje barn. Mine beste råd er at dere begge bør senke forventningene til hva dere selv og den andre skal få til og mestre i denne kriseperioden. Det viktigste er søvn, mat, små lysglimt i hverdagen (å gå alene på do, en kaffekopp i fred, et vennlig stryk på ryggen når man går forbi, en dusj alene, en spasertur med musikk på øret) og å være rause og snille mot hverandre så ofte dere kan. Det vil garantert øke livskvaliteten mer for begge enn hva husarbeid gjør. Har dere snakket med hverandre om hvordan dere har det? Spør hvordan mannen din har det, ikke bare anta at han er sur fordi han ikke får sex. Det som er sikkert og visst er at humør smitter, både dårlig og godt. Og det som skader et forhold aller mest er beskyldninger og forutinntatte meninger som "du gjør alltid, du gjør aldri, du er så.." i stedenfor å se på hva man selv kan gjøre for å få ting bedre. Anonymkode: d92c2...82f 9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #30 Skrevet 17. oktober 2021 Det er beintøft nå. Hold ut Sexlysten og slitenhet min ble også veldig påvirket av amming. Jeg prioriterte å amme til baby var over året +, men det tappet meg for krefter. Sexlivet og parforholdet vårt var ikke på plass så tidlig etter fødsel, ble sakte bedre etter at baby var dobbelt så gammel. Anonymkode: 6510d...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #31 Skrevet 17. oktober 2021 Kan dere ikke ta en dusj sammen på kveldstid? Bestille take away og ta en tv-kveld sammen? Har dere ikke andre måter å være nær på enn sex? Ja, huset blir bomba med to små barn, men er det så farlig? Jeg hadde ikke klart å bevare forholdet samtidig som jeg hadde hatt mål om rent hjem. Her flyter det av klær, leker og oppvask, men vi har det fint likevel. Hva med å betale for husvask? Anonymkode: 8cdc5...0b2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #32 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Han maser ikke på sex, men han er trist og mutt. Sånn negativ kroppsholdning med uffing over livet. Han trekker seg unna til egne serier og dataspill. Han gjør veldig mye med barna som legging av eldste, oppfølging osv. Han er også sliten av alt man må gjøre. Så akkurat det med husarbeid vil han helst utsette til en annen dag. Han gjør jo noe innimellom. Vi får satse på at det blir bedre etterhvert. Ts Anonymkode: b71d6...62a Hvor mye husarbeid er det som skal gjøres egentlig? Jeg ville investert i en robotstøvsuger, ha en vaskehjelp nå og da og bestille takeaway eller lage not enkel ferdigmat. Du skriver ikke hvor stor eldste er, men jeg antar stor nok til å sove omtrent gjennom natten? Hvis han legger eldste så bør dere kunne få et par timer for dere selv på kvelden?- Anonymkode: 19109...93b 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #33 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Han maser ikke på sex, men han er trist og mutt. Sånn negativ kroppsholdning med uffing over livet. Han trekker seg unna til egne serier og dataspill. Han gjør veldig mye med barna som legging av eldste, oppfølging osv. Han er også sliten av alt man må gjøre. Så akkurat det med husarbeid vil han helst utsette til en annen dag. Han gjør jo noe innimellom. Vi får satse på at det blir bedre etterhvert. Ts Anonymkode: b71d6...62a Trist og mutt kan være depresjon eller bare "deppa". Det er vel en stor overgamg for ham også, og selv om man gleder seg til å få enda et barn er det ikke alltid slik at familien faller på plass med en gang. Eldre barn må dele tiden med en til, de må vente mer og foreldrene er mer slitne. Mor og far har en person til som må ha hjelp til å dekke alle sine behov. Babyer er i perioder ekstremt krevende og kanskje særlig mødrene kjenner på at de konstant dekker andres behov. De er i mammapermisjon, de er "alltid" hjemme og ordner med familiens behov uten å få noe innputt fra andre. Far er oftere på jobb og møter andre. De får sladder over kaffemaskina og Gro på lønning skryter av hvor flink han er når han forteller at han tok kveldsstellet i går. Anonymkode: ced85...aa5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #34 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Helt sykt at 3 personer trykket «liker» på dette. Tvangssex/pliktsex kan lede til vestibulitt, vaginisme og ikke minst enda mer forakt for mannen. Det skal to til for å ligge, han får vente til du er klar og har overskudd. Anonymkode: d7240...03d Det har gått 6 måneder, ts må ta seg sammen. Det er unaturlig å gå så lenge uten sex, og det er faktisk viktig å komme seg opp på hesten igjen, noen ganger innebærer det å tvinge seg i gang. Anonymkode: ddbb4...ea8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #35 Skrevet 17. oktober 2021 Familievernkontoret. Dere må dit uansett for mekling om det blir brudd, så like greit å be om parterapi nå. Veldig greit med en objektiv 3.part, reddet forholdet vårt da vi fikk barn. Anonymkode: f027a...552 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #36 Skrevet 17. oktober 2021 On 10/16/2021 at 7:34 PM, Mooza said: Antar han maser om sex, og du ikke vil, og dermed blir det dårlig stemning? Du føler deg ikke sexy..og har liten egentid. Hva om du møter han halvveien? Du sier at han tar ungene, så du får ta deg tid på badet, dusje, fjerne hår, føle deg menneskelig igjen. Så kan dere kanskje kose litt, uten at det er direkte sex? Man må jo på en måte prøve å møte hverandre på halvveien. Det nytter jo ikke at han sitter og surer, og det er kvalm stemning. Hvordan tenkte han at han skulle få sex av det? Du har jo ikke det behovet, han har. Da må han nødvendigvis legge til rette for at du får det behovet...Ved å ville møte han på hans behov. Unge menn som får baby altså. Så irriterende. De har ikke blitt menn enda.... Om 15 år er det han som ikke kan ha sex fordi (valgfritt... kreft, potensproblemer osv) Han må jo få litt perspektiv på det hele. Og du også.. Dere trenger nærhet. Om det ikke er sex, så må det være en annen nærhet. Dere må unne hverandre noe. Dere har to barn, og er to voksne. Det er ikke SÅ vanskelig. Dere skal vel ikke kaste alt på båten fordi dere er i småbarnsperioden der ting er stridt? Det blir verre på et tidspunkt. Dere har jobb, friske barn og alt er egentlig bra. Dere er heldig som har fått barn! Flotte barn som er friske. Dere skal jo være de voksne som skaper en trygg familie. Hvordan fungerer det nå? Er dere sliten? ...velkommen til verden liksom. Føler dere ikke at dere er sexy? Nei... det kan vi alle føle på. Men dere skal ikke sitte ensom og ha kvalm stemning og føle at dere er alene. For dere er jo ikke det. Dere har hverandre. Nå får du sette foten ned og få en løsning på dette. Få perspektiv, få løsninger, få nærhet, be han slutte å sure og slutt å vær et offer fordi du har født selv. Dere må bli voksne. Ja, ts trenger ikke å slappe av. In trenger en times tid til hårfjerning og stelle seg for å bli flott for mannen 👌 Anonymkode: dc013...b15 1
tussi84 Skrevet 17. oktober 2021 #37 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har gått 6 måneder, ts må ta seg sammen. Det er unaturlig å gå så lenge uten sex, og det er faktisk viktig å komme seg opp på hesten igjen, noen ganger innebærer det å tvinge seg i gang. Anonymkode: ddbb4...ea8 Feil, mannen må ta seg sammen. Om han hadde bidratt til fellesskapet med både barn og husarbeid, så hadde Ts fått mer overskudd igjen. Mer overskudd = ofte mer lyst til sex.. Hvorfor skal ts både ta av seg barn og hjem, og gi mannen sex i tillegg mens mannen tar seg helt fri etter jobb fra alt? I et forhold gir man og tar omtrent like mye for både forholdet og fellesskapet (barn, husarbeid, og bidrar etter evne økonomisk etc). Når det ene partneren (mannen her) ikke bidrar, så blir det en skjevhet i forholdet og den andre partneren (kvinnen her) ikke er fornøyd. Enn må jobbe for å bevare kjærligheten, og like så lysten på sex/overskuddet til å sex. Vanner man ikke, så dør de fleste forhold ut. 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #38 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 18.39): Dere må begynne å ha sex igjen, så ja, det er bare til å tvinge seg i gang. Anonymkode: ddbb4...ea8 Nei, bare nei. Kan risikere å miste lysten for godt... Anonymkode: 19cae...cf2 2
Hactar Skrevet 17. oktober 2021 #39 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har gått 6 måneder, ts må ta seg sammen. Det er unaturlig å gå så lenge uten sex, og det er faktisk viktig å komme seg opp på hesten igjen, noen ganger innebærer det å tvinge seg i gang. Anonymkode: ddbb4...ea8 Det er unaturlig å gå med langvarig, konstant søvnmangel også, så det mest konstruktive mannen kan gjøre, er å unne TS søvn. Vil han ikke ta noen av nettene, bør han i alle fall ikke sutre om TS trenger å hvile litt på dagtid. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #40 Skrevet 22. oktober 2021 Nå har jeg bestilt vaskehjelp😃 Selv om han ikke ville ha det. Jeg kommer ikke til å tvinge meg til sex, men prøve at vi får det fint sammen slik at det kommer naturlig. Jeg har tvunget meg til sex i tidligere forhold, og det er jo nettopp et tidligere forhold. Det løste ingen ting. Vi ble enig om å få barn nummer to. Men det er nok jeg som er mest knyttet til det foreløpig. TS Anonymkode: b71d6...62a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå