Gå til innhold

Forhold skranter med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vårt 2. barn for 6 mnd siden. Det er et nydelig barn, men livet er blitt så ekstremt dritt etter at vi fikk en til. Jeg har mistet all sexlyst etter fødsel av ulike grunner. Så det er ofte dårlig stemning. Sånn trykkende dårlig stemning som jeg blir kvalm av. Nærheten er liksom borte. 

Det er jeg som tar absolutt alle nettene, fordi han skal jo på jobb. Eldste barnet vårt sovner veldig sent på kvelden og da må jeg legge meg etter en time alenetid for å rekke å sove før baby våkner typ 6 ganger i løpet av natten. 

Helger og ferier er verst for da får jeg ikke hvilt på dagen uten at det blir dårlig stemning. Husarbeid er det jeg som maser om, fordi det er helt bomba. Han ser ikke hvor mye jeg gjør i permisjonen av husarbeid. Han sier at når han skal ha pappaperm skal ikke han gjøre noe husarbeid fordi det er ikke derfor man har permisjon. Jeg er i utgangspunkt enig, men det er umulig å gjøre noe når alle er hjemme.

Jeg føler at jeg er i fengsel uten noen gode løsninger for å komme ut. Jeg er avhengig av hjelp fra mannen for jeg klarer ikke begge barna alene. Eldste er veldig krevende og kan f.eks skrike og vekke baby. 

Det er jo kjipt med brudd bare fordi jeg er for sliten til samkvem. Jeg har ikke tid til å barbere meg under armene en gang, så jeg føler meg ikke så sexy. Det er helt krise på selvpleiefronten. 

Jeg lurer på om jeg skal tvinge meg selv til sex, selv om det frister like lite som en time til gynekolog for celleprøve. 

Er løpet kjørt? Er brudd eneste løsning? Det er slitsomt å være sammen med noen som er så skuffet over meg. Jeg tror kroppen min ikke vil ha sex fordi jeg fødte et barn. Den delen av kroppen husker smerten, jordmorhender og den flaue nakenheten fra fødsel. Jeg føler meg ikke sexy for å si det sånn. Puppene er melkemaskiner. 

Noen flere som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: b71d6...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Go MGTOW!

Anonymkode: 2b0b9...3d3

Skrevet

Svarer for min egen del å hadde heller ikke noe sexlyst så kort tid etter fødsel. Mine fødsler har vert harde å har ikke vert i form etterpå, følt meg slapp og trøtt, viste seg at jeg hadde jernmangel, men etter noen uker på jerntabletter følte jeg meg bedre. Har du sjekket jern nivået ditt? Jeg hadde også dårlig sexlyst etter fødsler da jeg følte jeg aldri fikk ha kroppen for meg selv da jeg bærte mye på baby, ammet, tok meg av en 2 åring å en mann som jobber masse. Det gikk seg til. Men skal sies at min mann var forståelsesfull, lot meg sove i helger å maset ikke om rot, hadde han gjort det hadde jeg blitt dritsur 😅 

Brudd er ikke eneste løsning, men vil fortalt han akkurat det samme som du skriver her, det måtte jeg med min mann med første barn da han oppriktig ikke forsto hvorfor jeg ikke ønsket nærhet. Det som e en selvfølge for deg, er kanskje ikke det for han. Lykke til 🙂

Anonymkode: 3405a...49f

• Liker 3
Skrevet

Dere må begynne å ha sex igjen, så ja, det er bare til å tvinge seg i gang. 

Anonymkode: ddbb4...ea8

• Liker 5
Skrevet

Har også 6 mnd baby og 2 åring. Ingen sex i dette huset heller. Jeg tar absolutt alle netter, alle morningene, full kontroll på barnehage, hvem trenger hva på utflykter... Men... Mannen tar vasking og middagene.. 

Det er lite tid til dusj og jeg får aldri sove på dagtid, hverken ukedag eller helger. Det blir liksom alltid litt trykkende stemning og ikke helt akseptert hvis jeg skal sove på dagtid, eller dusje... Det blir alltid slengt en kommentar da som "skal du sove? Men jeg er også trøtt... Hvor lenge må du sove da??...". Det er ikke noe hyggelig å ikke gi hverandre pusterom, men sånn har det blitt.. 

Til tross for det så har vi det greit sammen og jeg vet at småbarnstiden går over og ting blir litt lettere. 

Anonymkode: 456ad...9c5

• Liker 2
Skrevet

Mannen din må bare step it up her, ellers mister han familien sin. 

- Annenhver våkenatt, gi flaske om nødvendig. Far kan tømme ferdigblandet mme på en flaske. 

- Hver deres sovemorgen i helgene. 

- En time mammatid til dusj, luftetur og egentid hver kveld. 

Verdt et forsøk om det kan redde familien?

Anonymkode: 3b7f2...1d5

• Liker 24
Skrevet

Jeg tror du trenger litt tid for deg selv. Det vil bli lettere etterhvert som baby blir større.

Inntil det, er det et alternativ å ta med seg babyen til foreldrene dine noen dager slik at du får hvilt ut?

Anonymkode: 8247e...ebe

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har også 6 mnd baby og 2 åring. Ingen sex i dette huset heller. Jeg tar absolutt alle netter, alle morningene, full kontroll på barnehage, hvem trenger hva på utflykter... Men... Mannen tar vasking og middagene.. 

Det er lite tid til dusj og jeg får aldri sove på dagtid, hverken ukedag eller helger. Det blir liksom alltid litt trykkende stemning og ikke helt akseptert hvis jeg skal sove på dagtid, eller dusje... Det blir alltid slengt en kommentar da som "skal du sove? Men jeg er også trøtt... Hvor lenge må du sove da??...". Det er ikke noe hyggelig å ikke gi hverandre pusterom, men sånn har det blitt.. 

Til tross for det så har vi det greit sammen og jeg vet at småbarnstiden går over og ting blir litt lettere. 

Anonymkode: 456ad...9c5

Begynn med "jeg sover først, så du". Så har han en godbit i vente når han må være alene først.

Anonymkode: 22e23...41c

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi fikk vårt 2. barn for 6 mnd siden. Det er et nydelig barn, men livet er blitt så ekstremt dritt etter at vi fikk en til. Jeg har mistet all sexlyst etter fødsel av ulike grunner. Så det er ofte dårlig stemning. Sånn trykkende dårlig stemning som jeg blir kvalm av. Nærheten er liksom borte. 

Det er jeg som tar absolutt alle nettene, fordi han skal jo på jobb. Eldste barnet vårt sovner veldig sent på kvelden og da må jeg legge meg etter en time alenetid for å rekke å sove før baby våkner typ 6 ganger i løpet av natten. 

Helger og ferier er verst for da får jeg ikke hvilt på dagen uten at det blir dårlig stemning. Husarbeid er det jeg som maser om, fordi det er helt bomba. Han ser ikke hvor mye jeg gjør i permisjonen av husarbeid. Han sier at når han skal ha pappaperm skal ikke han gjøre noe husarbeid fordi det er ikke derfor man har permisjon. Jeg er i utgangspunkt enig, men det er umulig å gjøre noe når alle er hjemme.

Jeg føler at jeg er i fengsel uten noen gode løsninger for å komme ut. Jeg er avhengig av hjelp fra mannen for jeg klarer ikke begge barna alene. Eldste er veldig krevende og kan f.eks skrike og vekke baby. 

Det er jo kjipt med brudd bare fordi jeg er for sliten til samkvem. Jeg har ikke tid til å barbere meg under armene en gang, så jeg føler meg ikke så sexy. Det er helt krise på selvpleiefronten. 

Jeg lurer på om jeg skal tvinge meg selv til sex, selv om det frister like lite som en time til gynekolog for celleprøve. 

Er løpet kjørt? Er brudd eneste løsning? Det er slitsomt å være sammen med noen som er så skuffet over meg. Jeg tror kroppen min ikke vil ha sex fordi jeg fødte et barn. Den delen av kroppen husker smerten, jordmorhender og den flaue nakenheten fra fødsel. Jeg føler meg ikke sexy for å si det sånn. Puppene er melkemaskiner. 

Noen flere som har opplevd noe lignende? 

Er det noen som burde være skuffet så er du som burde være skuffet over mannen!! bryr han seg nada om hjemmet? kun jobb og hvile? Hva faen skal han med et hus da? tror han at alt gjøres magisk av seg selv?? Ikke rart mange damer skiller seg fordi mannen er ubrukelig.

nei, ikke tving deg til sex, du skader deg selv bare over tid og vil føle mer og mer avsky mot deg seg selv og mannen

Fremover når han er hjemme så gjør du slik: Du gir han barna, sier du skal på badet å stelle deg, så blir du der en time og har egenpleie

Anonymkode: 60f25...1ae

• Liker 17
Skrevet

Antar han maser om sex, og du ikke vil, og dermed blir det dårlig stemning? Du føler deg ikke sexy..og har liten egentid. Hva om du møter han halvveien? Du sier at han tar ungene, så du får ta deg tid på badet, dusje, fjerne hår, føle deg menneskelig igjen. Så kan dere kanskje kose litt, uten at det er direkte sex? Man må jo på en måte prøve å møte hverandre på halvveien. Det nytter jo ikke at han sitter og surer, og det er kvalm stemning. Hvordan tenkte han at han skulle få sex av det? Du har jo ikke det behovet, han har. Da må han nødvendigvis legge til rette for at du får det behovet...Ved å ville møte han på hans behov. 

Unge menn som får baby altså. Så irriterende. De har ikke blitt menn enda....

Om 15 år er det han som ikke kan ha sex fordi (valgfritt... kreft, potensproblemer osv) Han må jo få litt perspektiv på det hele. Og du også.. 

Dere trenger nærhet. Om det ikke er sex, så må det være en annen nærhet. Dere må unne hverandre noe. Dere har to barn, og er to voksne. Det er ikke SÅ vanskelig. Dere skal vel ikke kaste alt på båten fordi dere er i småbarnsperioden der ting er stridt? Det blir verre på et tidspunkt. Dere har jobb, friske barn og alt er egentlig bra. Dere er heldig som har fått barn! Flotte barn som er friske. Dere skal jo være de voksne som skaper en trygg familie. Hvordan fungerer det nå? 

Er dere sliten? ...velkommen til verden liksom. Føler dere ikke at dere er sexy? Nei... det kan vi alle føle på. Men dere skal ikke sitte ensom og ha kvalm stemning og føle at dere er alene. For dere er jo ikke det. Dere har hverandre. Nå får du sette foten ned og få en løsning på dette. Få perspektiv, få løsninger, få nærhet, be han slutte å sure og slutt å vær et offer fordi du har født selv. Dere må bli voksne. 

• Liker 5
Skrevet

Her må mannen skjerpe seg altså. Jeg skjønner ikke hvordan en periode uten sex i et forhold, hvor kvinnen nettopp har født barn, og ikke sover og dermed er helt utslitt og på felgen, ødelegger så mye for en mann. Er maset om sex verdt å risikere hele forholdet på? Det er unntakstilstand i denne perioden. Og om sex er så viktig, så kan han ta noen netter og la deg sove.

Anonymkode: 7807f...c7e

• Liker 9
Skrevet

Hadde prøvd å forklare for mannen at det lønner seg for ham å ta mer ansvar hjemme. Jeg forklarte det slik:

»Hvis du tar ungene en time hver kveld og et par netter i ula, da rekker jeg å trene og ta en dusj. Da får jeg mer energi og føler meg bedre, og da blir det sikkert mer sex fremover». Dette argumentet funka helt sykt på mannen min.

Det er jo helt fjernt at man må lokke mannen med sex, optimalt sett burde de ha hjernekapasitet og empati nok til å skjønne dette helt på egenhånd! Men man må bare akseptere tingenes tilstand og prøve å få til gode endringer. 

Anonymkode: 3ac9f...6b4

• Liker 12
Skrevet

Dette her er mannen din skyld i. Hadde han bidratt med barn og hjem, slik han skal så hadde du mest sannsynlig hatt noe overskudd og lyst til sex. Det virker på meg som han tror at når han kommer hjem fra jobb, så har han fri resten av kvelden fra både husarbeid og barn. 

Det å ta vare på liten baby i hus alene i 8 t, er omtrent det samme som å være på jobb i 8 t. Enn får sjeldent gjort så mye, uten mange avbrytelser. Noen dager får man ikke gjort noe i det hele tatt, og husarbeid og egentid må vente til den andre personen er hjemme fra jobb. 

Og forresten hvis du trenger søvn, så skulle absolutt mannen feks tatt baby et par timer når han kommer hjem, så du fikk sove. Annenhver dag i helgen burde han også tatt. Det er det minste. Og husarbeidet skal man dele på!

Du får nesten snakke med mannen din. Enten bidrar han mer, eller så får han pelle seg ut. 

• Liker 7
Skrevet

Han maser ikke på sex, men han er trist og mutt. Sånn negativ kroppsholdning med uffing over livet. Han trekker seg unna til egne serier og dataspill. Han gjør veldig mye med barna som legging av eldste, oppfølging osv. Han er også sliten av alt man må gjøre. Så akkurat det med husarbeid vil han helst utsette til en annen dag. Han gjør jo noe innimellom. Vi får satse på at det blir bedre etterhvert.
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han maser ikke på sex, men han er trist og mutt. Sånn negativ kroppsholdning med uffing over livet. Han trekker seg unna til egne serier og dataspill. Han gjør veldig mye med barna som legging av eldste, oppfølging osv. Han er også sliten av alt man må gjøre. Så akkurat det med husarbeid vil han helst utsette til en annen dag. Han gjør jo noe innimellom. Vi får satse på at det blir bedre etterhvert.
Ts

Så begge er slitne, og begge bidrar hjemme? 

Hva med å drite i husarbeid et par dager (utenom det ytterste nødvendige) og prioritere noen datekvelder med take away, massasje og god film? 

Tror ikke gubben har det særlig kult heller 

• Liker 4
Skrevet

Dere må begynne å ha sex igjen, så ja, det er bare til å tvinge seg i gang. 

Anonymkode: ddbb4...ea8

Helt sykt at 3 personer trykket «liker» på dette. Tvangssex/pliktsex kan lede til vestibulitt, vaginisme og ikke minst enda mer forakt for mannen. 

Det skal to til for å ligge, han får vente til du er klar og har overskudd.

Anonymkode: d7240...03d

• Liker 12
Skrevet

Jeg tror du trenger litt tid for deg selv. Det vil bli lettere etterhvert som baby blir større.

Inntil det, er det et alternativ å ta med seg babyen til foreldrene dine noen dager slik at du får hvilt ut?

Anonymkode: 8247e...ebe

Verste fornorskingen av «until then» jeg noensinne har sett. Det heter «frem til da».

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt sykt at 3 personer trykket «liker» på dette. Tvangssex/pliktsex kan lede til vestibulitt, vaginisme og ikke minst enda mer forakt for mannen. 

Det skal to til for å ligge, han får vente til du er klar og har overskudd.

Ja, ALDRI tving deg selv, det ødlegger bare enda mer! Dere trenger å føle nærhet og tilknytning til hverandre. Prat åpent om det som er vanskelig, og prøv å forstå hverandre. Dere skal hjelpe hverandre i denne tøffe småbarnstiden. Når nærheten er på plass kan du få lysten tilbake. Men, du vil ikke få lyst før du får det bedre med deg selv. Nå er du så sliten at du må ha fokuset andre steder. Gjør små ting som gir deg glede. Be om hjelp fra mannen din, og familien rundt deg.

Husk at det er unntakstilstand det første året med baby. Det blir bedre. Det blir lettere.

Anonymkode: 2c9ef...0ce

• Liker 3
Skrevet

Vurder vaskehjelp. 

Anonymkode: b603a...a22

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...