AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #21 Skrevet 18. oktober 2021 Ja, litt tror jeg. Jeg er det nok selv også, kanskje på noen områder. Det jeg virkelig tror mange barn trenger, er å kunne få kjenne på mestring. Dette vokser de på. De lærer mye av det. Feks å kunne få sommerjobb som 13-åring. Måtte lære å komme seg til og fra jobb selv, møte opp til riktig tid, spare pengene sine, osv. Problemet er at det i dag et nesten umulig for en på 13 å få seg sommerjobb. Dette er jo ikke foreldre sin skyld, men hele samfunnsutviklingen. Det er dog de unge som må betale prisen for det. Å aldri få slippe til, å aldri få prøve seg, å aldri få føle at de kan gjøre en god jobb. Først når de er 18 + får de denne muligheten, men da begynner det å bli ganske sent. Bare noen tanker herfra... 😊 Anonymkode: 533eb...602 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #22 Skrevet 8. november 2021 Ja! Noen eksempler: - Tenåringer som ikke kan bruke kollektivtrafikk på egenhånd. - Tenåringer som blir kjørt til og fra skolen hver eneste dag. - SFO. - Mange greier ikke å lage mat til seg selv. - Mange barn og tenåringer bidrar aldri til husarbeidet. - Foreldre som gjør leksene til tenåringen sin, på vegne av dem. - Barn som ikke greier å leke på egenhånd. - Mødre som følger ungdommen sin til fest, helt bort til inngangsdøra. - Foreldrekontroll på PC, TV, mobil og iPad. - Foreldre som rydder og vasker rommet til ungdommen sin. - Foreldre og deres barn som er engstelig, redd, bekymra og urolig for alt som eksisterer i samfunnet. - Foreldre som presser barna sine på organiserte aktiviteter, mens de samtidig observerer aktivitetene selv. Anonymkode: 33d16...a78 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå