AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Er det noen mulighet å få sofaen ren igjen? Det er av tekstil. Har tatt av trekket på sofaputen å vaket den, men det har jo kommet i sofaputen også, og den kan ikke vaskes. Anonymkode: 6c0ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noen mulighet å få sofaen ren igjen? Det er av tekstil. Har tatt av trekket på sofaputen å vaket den, men det har jo kommet i sofaputen også, og den kan ikke vaskes. Anonymkode: 6c0ad...2e5 Kan du levere puten på renseriet? Evt. prøve å få kjøpt en ny pute der du kjøpte sofaen. Anonymkode: 6fc8c...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Ja, med en spray som bryter ned kattetiss. Har brukt disse sprayen selv: Urine off syns jeg har funket best, men csi urine er et godt alternativ det og. kjøpt de på den lokale dyrebutikken. Men det må være den til katt, ikke hund! Anonymkode: a6315...472 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Og ps: litt eddik i skyllekammeret når du vasker trekket. Eddik nøytraliserer og bryter ned kattetiss. Anonymkode: a6315...472
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Min erfaring er at det er en tapt sak... dessverre. Kommer kanskje litt an på hvor luktsensitiv du er. Men alle verdens triks fungerte ikke på sofaen her... Anonymkode: 7377b...c86 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Og siste ps! Bruk spray på selve puta, kun eddik i kammeret på vaskemaskinen. Ellers risikerer du at sofaen stinker eddik i stede for, siden du ikke får gjennomskylt godt nok. Sprayen er så og si luktfri. Anonymkode: a6315...472
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, med en spray som bryter ned kattetiss. Har brukt disse sprayen selv: Urine off syns jeg har funket best, men csi urine er et godt alternativ det og. kjøpt de på den lokale dyrebutikken. Men det må være den til katt, ikke hund! Anonymkode: a6315...472 Tusen takk, selges de i alle dyrebutikker? Har bare Pets her. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du levere puten på renseriet? Evt. prøve å få kjøpt en ny pute der du kjøpte sofaen. Anonymkode: 6fc8c...5ed Har ikke den muligheten. Anonymkode: 6c0ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #8 Skrevet 16. oktober 2021 Hva er selve puten laget av? Min sofa har noe som jeg tror er skumgummi, der spylte jeg bare med vann i dusjen og lot det dryppe av. Anonymkode: 6b9f9...6fb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #9 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er selve puten laget av? Min sofa har noe som jeg tror er skumgummi, der spylte jeg bare med vann i dusjen og lot det dryppe av. Anonymkode: 6b9f9...6fb Der er noe skumgummi min også er laget av, også er det noe filt tror jeg. Anonymkode: 6c0ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #10 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der er noe skumgummi min også er laget av, også er det noe filt tror jeg. Anonymkode: 6c0ad...2e5 Da bør det tåle litt vann tenker jeg. Prøv å spyle i dusjen om det fortsatt er rimelig ferskt. Anonymkode: 6b9f9...6fb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk, selges de i alle dyrebutikker? Har bare Pets her. Har ikke den muligheten. Anonymkode: 6c0ad...2e5 Pets skal ha begge sprayene, ja. Men vær litt obs på at hundesprayen ser helt lik ut, bare med bilde av en hund, så fort å ta feil. Vann vil ikke bryte ned tisset (med mindre det er så ferskt at du bare kan skylle det rett av). Dersom du skal vaske puta, hadde jeg enten vasket med eddikvann og skylt godt av, eller dynket med spray, skylt av, og deretter sprayet på nytt. Urine off er laget av biologiske stoffer som bryter ned urinkrystallene. Kan jo selvsagt ikke garantere at det fungerer, men ble veldig overrasket her i alle fall, reddet sofaen og pleddrt mitt. Anonymkode: a6315...472
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #12 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pets skal ha begge sprayene, ja. Men vær litt obs på at hundesprayen ser helt lik ut, bare med bilde av en hund, så fort å ta feil. Vann vil ikke bryte ned tisset (med mindre det er så ferskt at du bare kan skylle det rett av). Dersom du skal vaske puta, hadde jeg enten vasket med eddikvann og skylt godt av, eller dynket med spray, skylt av, og deretter sprayet på nytt. Urine off er laget av biologiske stoffer som bryter ned urinkrystallene. Kan jo selvsagt ikke garantere at det fungerer, men ble veldig overrasket her i alle fall, reddet sofaen og pleddrt mitt. Anonymkode: a6315...472 Takk, da prøver jeg sprayen Anonymkode: 6c0ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #13 Skrevet 16. oktober 2021 Sprayen er en livredder! Fostret katter en periode, og da ble det tiss både i sofa og seng. Sprayen tok all lukt 😊 Det eneste du bør tenke på er å få sprayen godt nok ned i puta, ikke bare på overflaten. Jeg ville kanskje ha sprayet på et godt lag, tatt en bløt klut og presset ned flere ganger for å prøve å få sprayen ned og inn i selve puta. Anonymkode: 4b0c7...b1d
Gjest Linny111 Skrevet 16. oktober 2021 #14 Skrevet 16. oktober 2021 Vi flyttet inn i en leilighet hvor det viste seg at de tidligere leieboerne hadde latt kattene tisse i sofaen og gjemt det. Utleieren blandet da den sprayet med vann i en sånn tepperensmaskin og renset hele sofaen og putene godt. Pluss at trekkene selvsagt ble vasket i maskin. Da gikk lukten nesten helt vekk.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #15 Skrevet 17. oktober 2021 Sprayen funket utmerket Anonymkode: 6c0ad...2e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå