Gå til innhold

Drikke en boks Burn Original som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge Folkehelseinstituttet kan over 3 mg koffein per kilo kroppsvekt påvirke fosteret. I følge denne anbefalingen er det helt innafor for min del å drikke en boks Burn som skal ha et totalt koffeininnhold på 160 mg. Har forferdelige Burn-cravings, men vet ikke om jeg tør. Drakk dere Burn eller andre tilsvarende energidrikker i svangerskapet?

Anonymkode: 049a9...5a1

Skrevet

Nei, jeg gjorde ikke det, ene og alene fordi jeg ikke har selvdisiplin. :fnise:

Så alt jeg bare kunne ha litt av styrte jeg helt unna.

Men om du ikke er som meg, så går det helt fint. Alt med måte!

Anonymkode: f792a...42a

Skrevet

Det er jo innafor anbefalingene, så ser ikke problemet. :)

Jeg drakk Battery i mine to svangerskap. Drikker ikke kaffe eller te, så det var det jeg trengte for å overleve jobb noen dager :)

Anonymkode: 57686...e51

• Liker 1
Skrevet

Det er godt inne for anbefalingene om du ikke drikker annen koffein i løpet av dagen. Er 160 mg koffein i en Burn anbefalingene er under 200 mg :) Jeg drikker litt energidrikke nå og da :) 

Anonymkode: 11ea7...f8b

Skrevet

Jeg har prøvd å kutte ned koffein ennå mer nå men de første månedene drakk jeg en liten kopp kaffe eller 1 energidrikk (ikke Burn da, en annen som har litt mindre koffein, men det var tilfeldig) nesten hver dag, kanskje 5 dager i uka. Prøvde å holde meg under 150mg på en dag siden retningslinjene i Norge sier maks 200mg :) 

Har forsøkt å finne ut om de andre tingene i energidrikk er farlige på noen måte (taurin feks) men har ikke funnet noe info om det. 

Anonymkode: 97a57...f91

Skrevet

Drikker ca én boks i uka. 

Skrevet

Jeg drakk en del monster, mye mindre enn før jeg ble gravid da. Måtte bytte til kaffe og glass med saft ved siden for å bli kvitt avhengigheten min der. Og så byttet jeg kaffen ut med koffeinfri. Gikk overraskende greit. 

Anonymkode: 2517f...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...