AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Har så vondt nedover halsen på ene siden og fant ut at det er pga visdomstannen. Får nesten ikke til å åpne munnen. Vurderer nå å trekke, men er så redd 😅 Erfaringer?? Anonymkode: fc4df...7e8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg har ikke trekt noen visdomstann enda, men ville egentlig ikke rådet deg til å skrive om dette her da jeg mistenker at veldig mange vil komme med skremselshistorier (noe det virker som at mange synes er veldig gøy å gjøre). Av det jeg har fått fortalt av venner som har trekt visdomstann så er det vel egentlig slik: Du får bedøvelse og det kan stikke litt når de setter den, men det går fint og det klarer du. Når de trekker tannen så er det ikke vondt med tanke på at du har bedøvelse, men det kan nok oppleves litt ekkelt og ubehagelig når de drar ut den + at man kanskje hører litt rare lyder. Når det er gjort så er det nok ømt og vondt en del dager etterpå, men da er det bare å sette seg foran Netflix med paracet, en ispose og spise suppe. Det er ikke behagelig, men det er ikke kjempevondt og det klarer du helt fint! ❤️ Jeg hadde vondt i en visdomstann her forleden (men det gikk faktisk over av seg selv). Jeg er innstilt på at jeg må trekke en eller flere visdomstenner, kanskje alle en eller annen gang. Slik tenker jeg i hvert fall, jeg gleder meg jo ikke, men det er nok ikke så forferdelig som man lett kan forestille seg eller som alle disse skrekkhistoriene folk liker å fortelle. Men det skal sies at du orker nok ikke å gå med denne smerten lenge før du bare tenker at det er like bra å få ut tanna! Jeg ville ringt tannlegen om dette har holdt på i flere dager/mer enn en uke nå om jeg var du. Anonymkode: 3ab4f...eaf
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Ja, jeg hadde samme symptomer som deg, vanskelig å gape, vond hals på ene siden, og ble etterhvert hoven og nummer i huden på halsen. Fikk akutt-time hos tannlegen og antibiotika. Trekking to dager etterpå, men dette bestemte jeg selv at jeg ønsket. Kan hende at kun antibiotika hadde gjort susen, men jeg ønsket ikke å risikere at dette skjedde pånytt senere. Tanna var kommet nesten helt opp. Gruet meg masse til trekkinga, hadde aldri trekt tann før. Men det gikk kjempebra! Tannlegen var superflink og det var over på få minutter. Dro fra tannlegekontoret 35 minutter etter at jeg kom. Hadde lite vondt etterpå (særlig sammenliknet med all smerten som hadde vært i flere dager i tanna og halsen). Så dra til tannlegen og få dette sjekket! Og om du må trekke, så går det sannsynligvis veldig fint selv om du gruer deg masse. Anonymkode: ffdd7...1a7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå