AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #41 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 21.29): Eller er det noe annet som har overtatt nå? Hva heter i så fall det? Anonymkode: 36645...da4 Har vel strengt tatt ikke vært «inn» siden midten av totusentallet. Anonymkode: 906cc...77d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #42 Skrevet 17. oktober 2021 Leo skrev (På 16.10.2021 den 14.49): Jaaa! Ser jeg til og med har greid å skrive det feil selv, men det er litt i klasse med "walking closet" Walking closet er jo temmelig inn da. Anonymkode: 906cc...77d
Leo Skrevet 18. oktober 2021 #43 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Grått er ut Anonymkode: 522e6...98c Det er ingen som har sagt noe annet, men det er (selvfølgelig) mange som fremdeles har grå vegger, sofaer etc. Og det males stadig nye vegger og kjøpes sofaer etc. i grått. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Walking closet er jo temmelig inn da. Anonymkode: 906cc...77d Walking closet tror jeg ikke det er så mange som har. Walk-in closet derimot... 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #44 Skrevet 18. oktober 2021 Leo skrev (På 15.10.2021 den 22.33): Nå er det vel strengt tatt "japandi" som er i ferd med å nå ut til de brede massene og har inntatt Nille, Kid og, ikke minst, interiørsidene på FB Men det betyr jo egentlig bare at det også er på vei ut. Shabby chic er vel så ute at det kanskje er på vei inn igjen snart Men uansett har det ingenting å si. Man kan innrede sitt eget hjem akkurat som man vil og hvis man tar utgangspunkt i ting man virkelig liker av god kvalitet så varer det gjennom alt som kommer og går av trender. Forskjellen på Japandi og nordisk stil er syltynn da. Anonymkode: 3161e...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #45 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forskjellen på Japandi og nordisk stil er syltynn da. Anonymkode: 3161e...ca2 Jeg sliter også med å se forskjell på det. Slik jeg oppfatter det ser også fransk landstil og shabby chic veldig likt ut, men fransk landstil er ekte antikviteter og shabby chic er moderne kopier som er behandlet for å se gamle ut. Anonymkode: 3ccc3...cdd
Marcie Skrevet 18. oktober 2021 #46 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 18.34): Jeg sliter også med å se forskjell på det. Slik jeg oppfatter det ser også fransk landstil og shabby chic veldig likt ut, men fransk landstil er ekte antikviteter og shabby chic er moderne kopier som er behandlet for å se gamle ut. Anonymkode: 3ccc3...cdd shabby chic startet vel som en ganske sympatisk ide, bl.a. med en bok som het "Pure style", og handlet om skjønnheten i gamle ting og slitte overflater. Og minimalisme! Men den ble ødelagt ved at folk dillet den til med masse nips, og begynte å kjøpe nye ting med slitte overflater. Så misforstått at det er grotesk. Endret 2. januar 2025 av Marcie 10
origin Skrevet 16. desember 2021 #47 Skrevet 16. desember 2021 On 10/16/2021 at 11:50 PM, AnonymBruker said: Spar tusenlappen i noen mnd å kjøp skikkelig interiør istedenfor å kjøpe masse junk fra Nille Anonymkode: 75b7a...a00 Eksempler på skikkelig interiør? Er ikke rik
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #48 Skrevet 16. desember 2021 origin skrev (1 minutt siden): Eksempler på skikkelig interiør? Er ikke rik kjøp kvalitetsting på finn. Koster mindre enn billige ting på nille og kremmerhuset. Anonymkode: e7b70...0ec 1
Leo Skrevet 17. desember 2021 #49 Skrevet 17. desember 2021 origin skrev (15 timer siden): Eksempler på skikkelig interiør? Er ikke rik I mine øyne er "skikkelig interiør" nøytrale møbler i heltre eller andre solide materialer som har tilnærmet uendelig levetid hvis man vedlikeholder det. De er gjerne dyre i innkjøp, men varer desto lenger. Ofte kan man finne slike ting på finn.no. F.eks. har jeg ett håndlaget vitrineskap i heltre valnøtt her som i sin tid kostet flere titalls tusen, men som jeg fikk kjøpt for en slikk og ingenting. Spisebordet mitt er i heltre eik og tungt som bly, men etter ti år og litt stell med ny voks og polering ser det ut som nytt. Mitt ble kjøpt nytt, men jeg ser ofte tilsvarende bord i alle mulige størrelser til salgs på finn.no. De fleste trenger, som mitt, bare en kjapp oppfriskning for å bli helt fine igjen Osv. osv. Det tar litt lenger tid å skaffe interiør på denne måten enn å gå inn på Jysk, IKEA eller hvor det nå måtte være å kjøpe inn til et helt rom om gangen. Men på den annen side er dette ofte ting som varer lenge og som man kan flytte med seg nettopp fordi de er solide og nøytrale. Farger kan man tilsette ved å bruke billigere ting som puter, tepper, bilder og evt. litt maling. Her er det viktig å bli enig med seg selv om en fargeskala, gjerne helt uavhengig av trender (Tenk tilbake og prøv å huske hvilke farger/former du har likt siden du var barn), slik at man ikke hele tiden holder på med å kjøpe det siste de har fått inn hos Nille/Europris. Da kan man også f.eks. koste på seg et dyrere putetrekk eller ullpledd fordi man vet at det passer inn og kommer til å vare lenge. Når man begynner å bli kjent med sin egen smak kan man også spare til eller ønske seg f.eks. en flott vase som setter prikken over i'en. Til slutt kan man piffe opp litt med rimelige ting i "sesongens farger" som f.eks. lys og blomster. Uansett er det viktig at det ikke blir for mye "dill". Det ser bare rotete ut uavhengig av prisen eller kvaliteten på "dillet". 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #50 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 21.29): Eller er det noe annet som har overtatt nå? Hva heter i så fall det? Anonymkode: 36645...da4 Nei, det er ut. Og har vært det en stund. Anonymkode: e9714...51d 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #51 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 14.41): Sånne bokstaver som folk setter opp med ord (som Home og Love), er det shabby chic? Eller er det fortsatt «in»? Anonymkode: 36645...da4 Det har vel strengt talt aldri vært inn. Bortsett fra ute i distriktet 🙈 Anonymkode: e9714...51d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #52 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 10/16/2021 den 14.41): Sånne bokstaver som folk setter opp med ord (som Home og Love), er det shabby chic? Eller er det fortsatt «in»? Anonymkode: 36645...da4 Altså.. Har du levd under en stein de siste ti årene? 🙈 Slike bokstaver er ekstremt ut og har vært ekstremt ut i nærmere ti år... MEN - gjennomført stil er jo helt topp! Jeg hadde likt et skikkelig gjennomført shabby chic-hjem mye bedre enn et trendnisse-hjem hvor alt er sesongens pynt fra nille og jotex. Vi kan rett og slett ikke fortsette med å kjøpe billig lavkvalitetsplast fra Kid og nille hver eneste måned dersom vi ønsker at våre barn og barnebarn skal få en ok oppvekst og et ok liv. Anonymkode: db3d3...14a 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #53 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 14.47): Skandinavisk minimalisme er også på overtid, og visstnok på vei ut. Begynner å bli noen år siden det var særlig hot. Anonymkode: df68f...63a Takk og pris. Verdens kjedeligste og mest pregløse stil. Anonymkode: 1a50e...f18
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #54 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 22.40): Altså.. Har du levd under en stein de siste ti årene? 🙈 Slike bokstaver er ekstremt ut og har vært ekstremt ut i nærmere ti år... MEN - gjennomført stil er jo helt topp! Jeg hadde likt et skikkelig gjennomført shabby chic-hjem mye bedre enn et trendnisse-hjem hvor alt er sesongens pynt fra nille og jotex. Vi kan rett og slett ikke fortsette med å kjøpe billig lavkvalitetsplast fra Kid og nille hver eneste måned dersom vi ønsker at våre barn og barnebarn skal få en ok oppvekst og et ok liv. Anonymkode: db3d3...14a Slapp av nå. Her går jeg i skapet på gjesterommet og finner andre putetrekk til putene i sofaen hvis jeg vil ha litt forandring. Anonymkode: febbd...b5e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #55 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 21.52): De som har stilen "japandi" hvor i alle dager gjør de av tingene sine 🙈 Eller er det bare vi som har for mye 😅 Vi har ikke noe spesiell stil, men liker litt minimalistisk med hint av det gamle med litt annerledes fargevalg enn de fleste 😄 Anonymkode: 0c90e...272 Vi har kjeller, loft og en bod i hver etasje. Har type matbod, så vi ikke trenger så mye dall på kjøkkenet. Anonymkode: 5d75a...25f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #56 Skrevet 21. desember 2021 Leste en veldig god bok om interiør som så helt vekk fra trender og stil, og hva man faktisk trives med. Trives man med sterke farger, eller mer dempet? Mange ting, eller få ting? Vil man bruke mye penger på interiør, eller lite? Tror mange ikke tenker så mye over dette, og ender opp med å kjøpe ting de ser på Instagram, uten å egentlig sette det i en helhet. Jeg er veldig trygg på hva jeg liker og ikke liker, og er jeg i tvil så lar jeg det gå lang tid før jeg evt. kjøper det. Anonymkode: e8032...7b9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå