Marcie Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 ser en av kjerringtrådene er dratt opp igjen, og med den det evige dilemmaet for voksne damer: Vi må ikke prøve for hardt å være ungdommelige, men vi må ikke være kjerring heller. Uansett hva vi gjør blir det feil. Så nå ønsker jeg eksempler på voksne damer med bra stil for voksne damer. Spesielt interessert i bra stil for voksne damer som er litt godt i hold. Et par voksne damer jeg synes holder stilen: 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Det der er ikke damer i 40 årene
Marcie Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2021 Athena79 skrev (2 minutter siden): Det der er ikke damer i 40 årene jeg sa 40 pluss. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Lucille skrev (22 minutter siden): jeg sa 40 pluss. Pluss 25? Anonymkode: 4d40e...883 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Lucille skrev (Akkurat nå): jeg sa 40 pluss. Ja, men stor forskjell på 40 og 60 for å si det sånn
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Du kunne skrevet 60+ med de bildene. Just saying.
Marcie Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Du kunne skrevet 60+ med de bildene. Just saying. da foreslår jeg at du finner noen eksempler selv. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 De var veldig maskuline😅 Anonymkode: 82d87...08b 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 Lucille skrev (2 minutter siden): da foreslår jeg at du finner noen eksempler selv.
Marcie Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2021 Athena79 skrev (5 minutter siden): Ja, men stor forskjell på 40 og 60 for å si det sånn nå har jeg endret trådtittelen slik at vi slipper mer aldersdiskrimineringsgnål når vi poster bilder av kule damer med attitude 5
Marcie Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2021 Athena79 skrev (1 minutt siden): og hva er det med de tre siste som gjør at du tenker de er kule, og ikke krampe-ungdommelige? 7
Marcie Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #12 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pluss 25? Anonymkode: 4d40e...883 pluss hva som helst. Hva er problemet egentlig? 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 Lucille skrev (1 minutt siden): og hva er det med de tre siste som gjør at du tenker de er kule, og ikke krampe-ungdommelige? Trenger ikke kle seg som ei gammal kjerring selv om man er 40
Marcie Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #14 Skrevet 15. oktober 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Trenger ikke kle seg som ei gammal kjerring selv om man er 40 nei, selvfølgelig. Men i den kjerringtråden som nettopp ble dratt opp igjen var det en som pekte på de umulige kravene som blir stilt til voksne damer, når vi på den ene siden ikke skal kle oss som gamle kjerringer, men på den andre siden heller ikke skal tviholde på ungdomsstilen, for da får vi høre at vi prøver for hardt. Så jeg er interessert i å finne balansepunktet her. 6
Ardwinna Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 Her er noen gode tips, kanskje mest for damer over 50 eller 60. Fikk ikke til å legge inn bilder, det ble bare linker så jeg linker heller til selve siden: https://thephotostudio.com.au/all/wardrobe-styling/11-styling-tips-for-older-women/ Disse synes jeg også var kule. Ikke alt jeg ville ha kledd, men damene ser bra ut: Og hvis man lever og er høvelig frisk som 100-åring synes jeg Iris Apfel er tidenes ikon! ❤️ 7
Gjest TheCatLady Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 Lucille skrev (46 minutter siden): og hva er det med de tre siste som gjør at du tenker de er kule, og ikke krampe-ungdommelige? De tre siste er jo helt nøytrale antrekk som folk i omtrent alle aldre kan gå med. Ser ikke hva som er krampaktig med dem. Jeg er egentlig litt lei av at voksne kvinner skal bli fortalt hva de har lov til å gå med. Vil ei på 40 gå med magetopp og rumpeshorts (ekstremt eksempel) så er det vel opp til henne å bestemme om hun er komfortabel med det eller ei. Folk har for mye meninger om hva voksne kvinner kan og ikke kan, men man bør være voksen nok til å kle seg som man vil. I denne tråden kommer det også til å være uenigheter.
Marcie Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #17 Skrevet 15. oktober 2021 TheCatLady skrev (5 minutter siden): De tre siste er jo helt nøytrale antrekk som folk i omtrent alle aldre kan gå med. Ser ikke hva som er krampaktig med dem. Jeg er egentlig litt lei av at voksne kvinner skal bli fortalt hva de har lov til å gå med. Vil ei på 40 gå med magetopp og rumpeshorts (ekstremt eksempel) så er det vel opp til henne å bestemme om hun er komfortabel med det eller ei. Folk har for mye meninger om hva voksne kvinner kan og ikke kan, men man bør være voksen nok til å kle seg som man vil. I denne tråden kommer det også til å være uenigheter. selvfølgelig er alt lov. Men det betyr ikke at alt som er lov ser like stilig ut. Og jeg er opptatt av å se stilig ut ,uten å la meg fortelle at jeg ikke har lov å tenke stil eller ta hensyn til utad image. Og jeg kjenner ihvertfall på at jeg må være mer forsiktig som middelaldrende enn som ung med hva jeg kan bruke uten at det tipper over i kjedelig eller tantete - for eksempel de søte blusene som har vært i motebildet en stund, eller den kjolen vår nye justistminister hadde i går, er plagg jeg personlig ikke synes funker så godt på voksne, fordi det blir for tekkelig, uten den edgen man kanskje hadde som ung. 2
Gjest TheCatLady Skrevet 15. oktober 2021 #18 Skrevet 15. oktober 2021 Lucille skrev (1 minutt siden): selvfølgelig er alt lov. Men det betyr ikke at alt som er lov ser like stilig ut. Og jeg er opptatt av å se stilig ut ,uten å la meg fortelle at jeg ikke har lov å tenke stil eller ta hensyn til utad image. Og jeg kjenner ihvertfall på at jeg må være mer forsiktig som middelaldrende enn som ung med hva jeg kan bruke uten at det tipper over i kjedelig eller tantete - for eksempel de søte blusene som har vært i motebildet en stund, eller den kjolen vår nye justistminister hadde i går, er plagg jeg personlig ikke synes funker så godt på voksne, fordi det blir for tekkelig, uten den edgen man kanskje hadde som ung. Jeg synes sånne ting kommer an på person og hva som ser stilig ut er det mange ulike meninger om. Jeg synes hun var fin i den og synes egentlig at det bare så ut som en vanlig kjole. Jeg ser egentlig sjeldent eller aldri noen som går sånn kledd at jeg reagerer nevneverdig på det. Tror folk generelt er for redd for å skille seg litt ut.
Gjest tarantulla Skrevet 15. oktober 2021 #19 Skrevet 15. oktober 2021 Fordelen med å bli "voksen" er at man begynner å gi blaffen i hva andre synes. Ikke alle er interesserte i å se bra ut for andre, noen ganger er komfort viktigere. Det sagt, kle deg i lårkort og med utringning om du vil det, eller i allværsjakke og "fornuftige sko". Bare vær et bra menneske. Men hvis jeg skal løfte frem mine stilikon så er det Helen Mirren eller Tilda Swinton. De har stil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå