AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Hei, jeg har noe greier jeg sliter med. Jeg fader ut litt, i mangel på bedre uttrykk. Og dette særlig når jeg skal ha sex med mannen min. Jeg blir helt stiv i kroppen ofte, skvetter og glemmer å svare ham. Jeg kan plutselig finne meg selv holde fast i en annen kroppsdel (min egen) fordi det gir meg en slags ro. Jeg vet ikke om det er angst, fordi jeg har det på dagen og kvelden og det føles annerledes. Da pleier det å lyne i armene, kvalme, stress, men også at jeg fader ut litt og blir sittende og stirre i veggen. Det er ganske slitsomt. Det er legen min som har diagnotisert det. Jeg synes bare dette er ekkelt og vil gjerne vite hva jeg kan gjøre for å være mer tilstede og få det til å gå over? Anonymkode: d2a57...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Dette er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 26be9...c51
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Har du blitt utsatt for misbruk eller overgrep tidligere? Anonymkode: 3cee5...d1c 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du blitt utsatt for misbruk eller overgrep tidligere? Anonymkode: 3cee5...d1c Nei.. Det har vært frivillig situasjoner som begynte da jeg var 14. Men jeg synes ikke det var noe fint og får en del flashbacks. Ser i ettertid at det jeg ble med på ikke var riktig og sånn det skal være, men jeg sa jo ja. Anonymkode: d2a57...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 26be9...c51 Det er ikke normalt, nei. TS, hva med å prøve en stilling hvor det er du som må gjøre en del? F.eks. deg på topp. Anonymkode: 64566...c41 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 26be9...c51 Det er ihvertfall ubehagelig. Hvordan får man det til å gå over? Anonymkode: d2a57...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke normalt, nei. TS, hva med å prøve en stilling hvor det er du som må gjøre en del? F.eks. deg på topp. Anonymkode: 64566...c41 Jeg synes det gjør ganske vondt. Det byr meg veldig imot å ta over kontrollen fordi jeg sliter med selvfølelsen og synes det er ekkelt om jeg blir opphisset.. Anonymkode: d2a57...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 Tror det er her problemet ditt ligger. Oppsøk psykolog. Anonymkode: f5305...41e 9
Gjest loveli Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 26be9...c51 Det er ikke normalt.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det gjør ganske vondt. Det byr meg veldig imot å ta over kontrollen fordi jeg sliter med selvfølelsen og synes det er ekkelt om jeg blir opphisset.. Anonymkode: d2a57...3ed Dette er noe du bør få profesjonell hjelp med er jeg redd. Det må være vondt å ha det slik. Kan du snakke med fastlegen din? Anonymkode: 3cee5...d1c 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #11 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei.. Det har vært frivillig situasjoner som begynte da jeg var 14. Men jeg synes ikke det var noe fint og får en del flashbacks. Ser i ettertid at det jeg ble med på ikke var riktig og sånn det skal være, men jeg sa jo ja. Anonymkode: d2a57...3ed At du gikk inn i disse situasjonene frivillig betyr ikke at stemningen og hva du følte underveis ikke endret seg. Men som svært ung (eller egentlig i alle aldre for noen av oss) så kan det sitte langt inne å trekke tilbake samtykket underveis. Slik at vi blir med på ting vi egentlig ikke vil. Så kan ha noe med seksuelle opplevelser som ble negative for deg? Anonymkode: d64c0...483 1
Pragmatikeren Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 Kanskje dere kan oppsøke en sexolog?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 Hva med sexpause? Man må ikke ha sex hele tiden. Anonymkode: 0ec46...e38
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med sexpause? Man må ikke ha sex hele tiden. Anonymkode: 0ec46...e38 Det hadde vært noe. Jeg pleier å ta en eller to ekstra dager ifb med menstruasjon, men mannen min er veldig glad i sex og vil gjerne ha det hver dag. Jeg synes det er ekkelt å si nei så ofte for det blir så sur stemning. Jeg prøver å tilby på andre måter, og det går som regel 😊 AnonymBruker skrev (3 timer siden): At du gikk inn i disse situasjonene frivillig betyr ikke at stemningen og hva du følte underveis ikke endret seg. Men som svært ung (eller egentlig i alle aldre for noen av oss) så kan det sitte langt inne å trekke tilbake samtykket underveis. Slik at vi blir med på ting vi egentlig ikke vil. Så kan ha noe med seksuelle opplevelser som ble negative for deg? Anonymkode: d64c0...483 Jeg hadde ikke kunnskap om hvordan det skulle føles, og forstod ikke at jeg kunne si nei. Jeg ble ikke med på noe fordi jeg var kåt, men fordi jeg trodde at det var det man gjorde, siden jeg ble fortalt at det er vanlig. Var aldri seksuelt tiltrukket eller hadde disse følelsene for noen. Opplevelsene i seg selv var bare ekle og ikke noe gjensidig der. Personene jeg opplevde dette med hadde nok ikke gitt seg om jeg hadde sagt nei heller. Jeg skulle ønske jeg ikke satte meg selv i den situasjonen. Anonymkode: d2a57...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 Pragmatikeren skrev (1 time siden): Kanskje dere kan oppsøke en sexolog? Hvordan jobber en sexolog? Jeg vil bare ha sex som ikke ødelegger dagen. Anonymkode: d2a57...3ed
Pragmatikeren Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan jobber en sexolog? Jeg vil bare ha sex som ikke ødelegger dagen. Anonymkode: d2a57...3ed En sexolog tilbyr samtaler for å hjelpe par med ulike seksuelle utfordringer.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #17 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei.. Det har vært frivillig situasjoner som begynte da jeg var 14. Men jeg synes ikke det var noe fint og får en del flashbacks. Ser i ettertid at det jeg ble med på ikke var riktig og sånn det skal være, men jeg sa jo ja. Anonymkode: d2a57...3ed Siden du var så ung vil jeg absolutt si at dette var overgrep. Uansett hva du kaller dette har det gitt deg traumer. Har du pratet med en profesjonell om dette? Det tror jeg hadde vært lurt. At mannen din lager dårlig stemning når du ikke vil ligge hver dag vil jeg tro trigger mye vondt også? Det er jo derfor du kobler ut? Slik kan du ikke ha det! Det høres ut som om kroppen din skriker etter å bli tatt på alvor. Dette er skadelig! Jeg får skikkelig vondt av deg! Sender deg en klem❤️ Anonymkode: d5d4f...d2a 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #18 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden du var så ung vil jeg absolutt si at dette var overgrep. Uansett hva du kaller dette har det gitt deg traumer. Har du pratet med en profesjonell om dette? Det tror jeg hadde vært lurt. At mannen din lager dårlig stemning når du ikke vil ligge hver dag vil jeg tro trigger mye vondt også? Det er jo derfor du kobler ut? Slik kan du ikke ha det! Det høres ut som om kroppen din skriker etter å bli tatt på alvor. Dette er skadelig! Jeg får skikkelig vondt av deg! Sender deg en klem❤️ Anonymkode: d5d4f...d2a Det er skikkelig deprimerende. Jeg har prøvd å ta kontroll over meg selv tidligere ved å få bestemme selv, men jeg føler at jeg må krige med meg selv først og fremst og mannen min for å beholde den kontrollen, så er det lettere å bare la være.. Huff det er virkelig ikke lett, jeg tror ikke jeg og mannen matcher når det kommer til sex.. Tusen takk for støtten ❤️ synes selv det er vanskelig... 😕 Anonymkode: d2a57...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #19 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er skikkelig deprimerende. Jeg har prøvd å ta kontroll over meg selv tidligere ved å få bestemme selv, men jeg føler at jeg må krige med meg selv først og fremst og mannen min for å beholde den kontrollen, så er det lettere å bare la være.. Huff det er virkelig ikke lett, jeg tror ikke jeg og mannen matcher når det kommer til sex.. Tusen takk for støtten ❤️ synes selv det er vanskelig... 😕 Anonymkode: d2a57...3ed Ja, jeg skjønner dette er vanskelig. Det er ikke bagateller du beskriver. Kroppen din sender kraftige signaler på det, og jeg håper du tar det på alvor. Har du pratet åpent med mannen din om dette? At du har traumer knyttet opp til sex? Noe slikt kan han ikke avfeie hvis han har normal empati og omsorg for deg. At han har stor sexlyst blir underordnet, da får han fikse seg selv. Det kan ikke være ditt problem når du sliter som du gjør. I et sunt og gjensidig sexliv ønsker man sex med en som også ønsker å ha det, og man ønsker sex begge nyter. Hvis han ikke bryr seg om at du ikke ønsker å ligge med ham, men maser seg til det, da burde det lyse noen varsellamper. Jeg tenker at du ikke burde ha sex med ham på en stund fram til du får pratet med noen om dette. Det er store, vonde ting du forteller om her. Anonymkode: d5d4f...d2a 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #20 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg synes det gjør ganske vondt. Det byr meg veldig imot å ta over kontrollen fordi jeg sliter med selvfølelsen og synes det er ekkelt om jeg blir opphisset.. Anonymkode: d2a57...3ed Vet mannen din disse tingene? Er han villig til å jobbe sammen med deg for å forbedre dette? Anonymkode: 874e3...dc7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå