AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Aduvanz endret hele livet mitt til det bedre - ja, jeg vil faktisk si at den medisinen reddet meg. Før Aduvanz slet jeg utrolig mye med humør og følelsesliv, men nå har jeg fått mye mer kontroll på følelsene og klarer å regulere de bedre. Angsten jeg slet med er også blitt mye bedre. Det virker som at Aduvanz har gjort meg mer "nummen" og mye kaldere, og for meg var det veldig riktig. Én ting jeg imidlertid synes er litt utfordrende - foruten at jeg slipper varig kjærlighetssorg og tankekjør lenger - er at dette også naturligvis strekker seg til romantiske følelser. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg føler for folk, på en måte. Det kan f.eks. kjennes ut som at jeg er forelsket i noen, men så er det som om følelsen ikke er "ekte". Følelsene er svakere og mer avstumpet enn før, og kan gå veldig raskt over. Det jeg typisk kjenner på Aduvanz er at "pytt, pytt, samme det, alt ordner seg. Jeg driter i det!", typ. Det har blitt mye mer "meg"-fokus, og jeg tror en ekte forelskelse sitter VELDIG langt inne. Noen som kjenner seg igjen i dette? Jeg føler at jeg har blitt mye mer selvopptatt og litt høy på meg selv, men samtidig er det hva jeg trengte. Anonymkode: 8768e...a8c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg ble nylig utredet for ADHD, noe jeg setter pris på. Jeg har alltid skjønt at fokuset og impulskontrollen min ikke var helt 100%, og nå som jeg vet at jeg har ADHD, og har begynt med medisiner så er det som natt og dag. Vet det er mange som skriver det, men jeg er svært overrasket over hvor mye medisiner faktisk hjelper. Det begynte med at jeg prøvde ut Ritalin som alle andre. Det hjalp på fokuset i ca 3t, etter det fikk jeg en liten «nedtur» i 30-40min.. Nedturen var ikke så ille, men merket at jeg ble slapp og sliten, akkurat som om jeg hadde jobbet med et prosjekt som krevde mye tenking over tid.. Jeg fikk bytte til Aduvanz og har brukt dette i 4 uker ca. Jeg merker stor forskjell på ritalin og Aduvanz. Aduvanze varer så utrolig mye lenger, og jeg merker ikke når den slutter å virke, altså null nedtur. Det sies at den slutter å virke etter rundt 12t, men så lenge jeg tar den på morgenen så varer den helt frem til jeg våkner dagen etter. Forrige uke hadde jeg tre store innleveringer, og disse var samfunnsøkonomi, bachelor skisse og en i et annet fag. Jeg skal være ærlig og si at jeg aldri har brukt så mye tid på skole. Fokuset holder lenge og jeg blir ikke distrahert av ting som skjer rundt meg. En annen ting som jeg er utrolig glad for er at jeg nå fullfører oppgaver 100%, selvom det er en kjedelig eller mindre spennende del underveis. Før gjorde jeg kun ting 70-80% ferdig.. Jeg har merket på to «ulemper», det er at jeg sliter litt med å bli trøtt, så det blir mindre søvn. Men det er typ ikke et problem, siden etter jeg har tatt Aduvanz inntak så er jeg våken hele dagen uten å føle på noe trøtthet. Den andre ulempen er at jeg har mindre matlyst, men det går fint så lenge jeg spiser frokost før jeg tar dosen. Føler at jeg da blir mer sulten utover dagen, imotsetning til da jeg ikke har spist frokost. Da kan jeg gå frem til kl20-21 før det begynner å friste med mat Anonymkode: fe602...a3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå