AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg vet ikke hvor normalt dette er, og hvor mange dette skjer med, men nå har jeg allerede hatt min første eksamen på universitet innenfor rettsvitenskap. Jeg har jobba på høygir de siste ukene, og stått opp kl 06.30 hver dag siden skole start. Jeg har altså ikke eksamen før i november, som er min nr 2. Den bør jeg lese til, men kjenner meg så sliten og utmattet etter eksamen. Jeg har ikke energi til noen ting, og sover mer enn nødvendig. I går la jeg meg kl 22 og sov helt til kl 09 i dag. Er det noen som vet om dette er normalt? Har på en måte ikke opplevd det før, og evt hvor lenge det kommer til å være slik? Anonymkode: 5ab74...900
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg pleier å være helt sengeliggende i opptil 2 dager dager etter en eksamen Blir totalt utslitt og klarer så vidt å løfte en arm Anonymkode: ab27d...c7c 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg er utslitt etter en eksamensperiode, men er det flere eksamener på rad ligger jeg ikke to dager etter hver eksamen. Tar alltid fri resten av dagen jeg har hatt eksamen. Anonymkode: e43e8...966
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg pleier å være helt sengeliggende i opptil 2 dager dager etter en eksamen Blir totalt utslitt og klarer så vidt å løfte en arm Anonymkode: ab27d...c7c Jeg merket at jeg ble skikkelig sliten for to dager siden. En dag før eksamen. Men da skal jeg skryte på meg at jeg hadde lest hele boken og gjort hver eneste oppgave i den boken. Og nå er jo eksamen ferdig, og jeg har ikke energi til å gå på do en gang. Har en haug med oppvask som skal tas, og jeg må begynne å jobbe snart med det Anonymkode: 5ab74...900
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er utslitt etter en eksamensperiode, men er det flere eksamener på rad ligger jeg ikke to dager etter hver eksamen. Tar alltid fri resten av dagen jeg har hatt eksamen. Anonymkode: e43e8...966 Neste eksamen er ikke før november Anonymkode: 5ab74...900
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg er nok endel eldre enn deg, så lenge siden eksamen. Men har en jobb med svært travle perioder der jeg jobber veldig mye. Jobber da opp mot tidsfrister. Jeg blir alltid utladet når en sånn periode er over. Får ikke gjort så mye på jobb de neste dagene da, har innsett at sånn er det bare med meg. Noen ganger tar jeg fri en dag eller to. Noen ganger har jeg helt enkle arbeidsoppgaver som jeg får gjort uten å tenke så mye. Anonymkode: c73e6...859
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 Folk reagerer forskjellig på stresset. Noen blir veldig preget, andre ikke. Det handler også om hvordan du forbereder deg og hvilken type eksamen det er. En MC-eksamen er ikke like stressende som en tung teoretisk eksamen du vet vil bli krevende. Det er nok en grunn til at enkelte studenter tyr til hjelpemidler for å bære seg igjennom stresset. Anonymkode: f819c...d5c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg fikk ofte en skikkelig utlading etter eksamen. Kunne ta noen dager før jeg fikk hodet på plass igjen! Anonymkode: ccb3c...c31
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 Det er helt normalt ja. Hjernen bruker mye energi, gi det noen dager. Spis sunt, beveg kroppen og prioriter søvn, så går det fint. Anonymkode: 97f63...8bb
17.11 Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 Ja, har endt opp slik etter eksamen noen ganger, spesielt om det er et krevende emne, noe jeg må få god karakter i, eller om det er mange eksamener tett etter hverandre. Du burde bare tillate deg selv å slappe av litt syns jeg. Drit i oppvasken, spis sunn mat, prøv å gå deg en tur ut om du har energi, se en serie på netflix, gi deg selv et par dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå