Gå til innhold

Barnehage med skilte foreldre.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barnet bor hos mor og har adresse hos mor. Far bor 30 minutter unna en evt barnehage som er i nærheten av mor sin adresse. Dette protesterer han på og vil ha barnet i bhg i nærheten av seg. Dette godtar ikke jeg, så han foreslår at barnet skal ha delt plass i 2 forskjellige barnehager. Noe jeg også protesterer på og har aldri hørt at det er mulig heller.

Er virkelig denne ordningen en mulighet? Virker utrolig slitsomt for barnet syns jeg.

Anonymkode: 918b0...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neinei, det må du ikke finne på å gå med på. Barnet trenger en stabil hverdag, og det får det ikke med den løsningen. Er nok ingen barnehager som hadde gått med på det heller. 

Anonymkode: 01897...bef

• Liker 1
Skrevet

Er det ingen som vil svare? Jeg er moren til dette barnet om det ikke kom helt klart frem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neinei, det må du ikke finne på å gå med på. Barnet trenger en stabil hverdag, og det får det ikke med den løsningen. Er nok ingen barnehager som hadde gått med på det heller. 

Anonymkode: 01897...bef

Jeg ble faktisk engstelig med tanke på at barnet evt skulle vært i 2 forskjellige bhg. Jeg er glad det ikke er vanlig og sikkert helt usannsynlig løsning 😊

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Altså barnet bor 100 % hos deg? 

Hadde dere hatt barnet 50/50 ville jeg ment det var rimelig med en barnehage som lå midt mellom. Men er barnet hos deg hele tiden er det åpenbart at barnehagen nærmest deg er det riktige. Dette er jo av hensyn til barnet, som skal slippe lengre reisevei enn nødvendig. Og å gå i to barnehager er jo også totalt uaktuelt, selvfølgelig. Det vil heller ikke være bra for barnet.

Det høres for meg ut som om far må forstå at praktiske løsninger styres av barnas behov, ikke av hans.

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg at barnehagene godtar. Til og med jeg som ikke har noen slags form for pedagogisk bakgrunn skjønner umiddelbart at det må være krise for barnet. Barn trenger forutsigbarhet! Barnehagen skal være en trygg arena for utvikling, lek og læring - ikke en oppbevaringsplass. Et barn vil aldri bli trygg nok til læringen som foregår i barnehagen, hvis han skal bytte hver uke?!

• Liker 1
Skrevet

Om du har den daglige omsorgen er det du som bestemme hvilken bhg barnet bskal gå i. Hvor ofte er barnet hos far? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...