AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg lyver av og til behandler uten å mene det. Jeg bare sier det uten å helt tenke. Jeg klarer heller ikke helt å si noe om hvorfor, siden jeg ikke vet. Ett eksempel er at jeg en gang sa jeg hadde en uvirkelighetsfølelse uten at jeg egentlig hadde det. Eller det vil si at jeg følte jeg hadde det men senere har jeg tenkt at det virkelig ikke stemmer. Dette stresser meg veldig. Jeg vil jo virkelig ikke lyve. Hva gjør jeg? Kanskje ta det opp med behandler? Men redd hva hun vil synes om meg da. Anonymkode: 01ab0...824
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Ta det opp og du tror du avogtil misforstår begreper? Det er jo ikke å lyve? Anonymkode: e0c97...5df 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lyver av og til behandler uten å mene det. Jeg bare sier det uten å helt tenke. Jeg klarer heller ikke helt å si noe om hvorfor, siden jeg ikke vet. Ett eksempel er at jeg en gang sa jeg hadde en uvirkelighetsfølelse uten at jeg egentlig hadde det. Eller det vil si at jeg følte jeg hadde det men senere har jeg tenkt at det virkelig ikke stemmer. Dette stresser meg veldig. Jeg vil jo virkelig ikke lyve. Hva gjør jeg? Kanskje ta det opp med behandler? Men redd hva hun vil synes om meg da. Anonymkode: 01ab0...824 EG OGSÅ ... Utan å meine det. Men etter ei stund så tenkte eg at det jo var for dumt. Så hadde eg med meg eit ark der eg hadde skrive kva eg hadde tala usant om og leste opp for henne. Eg visste heller ikkje kvifor. MEN det var eit veldig fint utgangspunkt for vidare samtalar og større tillitt. Anonymkode: 05e2a...080 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Ikke riktig å lyve på seg psykisk sykdom. Å gjøre seg selv sykere ved å lyve. Burde prate med behandler om det. Slik at du finner ut hvorfor du lyver og hvordan du skal slutte. Anonymkode: 40372...79d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Da jeg var ung hendte det ofte at munnen snakket før hjernen hadde rukket å tenke seg om. Jeg misforstod ofte ord og uttrykk, eller snakket i halve setninger før jeg begynte på en ny setning. Det ble ofte ganske rotete og førte til flere misforståelser. Etterhvert som jeg ble mer oppmerksom på dette, og jobbet aktivt med uvanen å snakke før jeg fikk tenkt meg om, ble det bedre. Nå som jeg er godt voksen er det overhodet ikke et problem. Tror nok dette er veldig aldersbetinget da jeg ofte ser det samme hos tenåringer og andre ung mennesker. Så du kan trygt snakke med behandleren din om dette. Anonymkode: 0b7a7...031 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Hva slags behandler er det? Juger man om et vondt bein til en Fysio er det jo en helt annen sak, enn om man går til en behandler da man er psykisk ustabil/syk. Anonymkode: 64f7a...b9e
Mooza Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ett eksempel er at jeg en gang sa jeg hadde en uvirkelighetsfølelse uten at jeg egentlig hadde det. Eller det vil si at jeg følte jeg hadde det men senere har jeg tenkt at det virkelig ikke stemmer. Dette stresser meg veldig. Jeg vil jo virkelig ikke lyve. Hva gjør jeg? Kanskje ta det opp med behandler? Men redd hva hun vil synes om meg da. Jeg synes bare du skal si det. Si at du tenker i ettertid at det egentlig ikke stemmer. Jeg tror behandler vil tenke godt om deg fordi du forteller henne det. Det vil jo bare si at du er et ærlig menneske der ting kom ut litt feil når du retter på det i ettertid. At det stresser deg vil jo bare si at du er ærlig. Kanskje det er en grunn til at du gjør det også, dette med å si ting som ikke helt stemmer? Kanskje det er noe ved behandler som legger opp til at du på en måte bekrefter noe eller føler at du må si noe som ikke stemmer? Det må jo være en god grunn i seg selv å ta dette opp, at det stresser deg. Du må bare kjenne på hvor herlig det er å være dønn ærlig. Det er du verd.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Dette er vel bakdelen med å være for mye på KG og lese om alle psykiske tilfellene.. det er lett å ta ord å beskrive seg selv med som ikke stemmer. Anonymkode: ec3d9...4fa
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Si det bare slik du skrev det nå Psykologer/terapauter har mye erfaring og din behandler vil ikke dømme deg. Anonymkode: 3bff1...47b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 Da foreslår jeg at du tar det opp på følgende måte. "Forrige time sa jeg at jeg hadde en slik uvirkelighetsfølelse, men når jeg har fått tenkt litt på det er jeg usikker på om det egentlig er helt riktig." Du trenger ikke bruke ord som lyve vettu og gjøre det så dramatisk. Lykke til med terapien videre! Hilsen en med ti år på benken. Anonymkode: 37440...30d 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 22.25): Hva slags behandler er det? Juger man om et vondt bein til en Fysio er det jo en helt annen sak, enn om man går til en behandler da man er psykisk ustabil/syk. Anonymkode: 64f7a...b9e Psykolog. Anonymkode: 01ab0...824
trainer4life Skrevet 16. oktober 2021 #12 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 20.18): Jeg lyver av og til behandler uten å mene det. Jeg bare sier det uten å helt tenke. Jeg klarer heller ikke helt å si noe om hvorfor, siden jeg ikke vet. Ett eksempel er at jeg en gang sa jeg hadde en uvirkelighetsfølelse uten at jeg egentlig hadde det. Eller det vil si at jeg følte jeg hadde det men senere har jeg tenkt at det virkelig ikke stemmer. Dette stresser meg veldig. Jeg vil jo virkelig ikke lyve. Hva gjør jeg? Kanskje ta det opp med behandler? Men redd hva hun vil synes om meg da. Anonymkode: 01ab0...824 Ja dette burde du ta opp med behandler. Jeg jobber selv med mennesker og jug gjør meg forbanna. Når folk forteller at de har jugd så respekterer jeg de. Du har kommet langt som ser problemet. Lykke til videre.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #13 Skrevet 16. oktober 2021 Alle lyver til behandler. Hilsen behandler. Anonymkode: 17771...5be
KjøttOPP Skrevet 16. oktober 2021 #14 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle lyver til behandler. Hilsen behandler. Anonymkode: 17771...5be Lyver du til klientene av og til?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå