Gå til innhold

Angrer på at jeg sende sms til psykiater

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette var en stund siden, men jeg angrer fortsatt (ja, jeg er slik person som kverner på og overtenker ting lenge etterpå). Skal prøve forklare kort. Jeg gikk til psykiater i ett år før jeg flyttet til en annen by. Hun sendte meg da en sms der hun ba meg ringe henne (fordi hun skulle skrive ferdig epikrisen). Så noen måneder senere fikk jeg mange psykiske symptomer og var veldig dårlig. Jeg var hos min nye fastlege, men jeg følte meg ikke forstått og han var klar på at han mente det var psykisk. Selv klarte jeg ikke slå meg til ro med det da symptomene var så sterke og aldri gikk over uansett hva jeg gjorde. Jeg sendte da en sms til psykiateren og spurte siden hun kjente meg godt om hun tenkte det var psykisk eller fysisk da jeg var kjemperedd og var sikker på at det var alvorlig. Har tenkt i ettertid at hun sa jo ikke noe om at jeg kunne kontakte henne og uansett så var hun jo ikke behandleren min lengre.  Angrer veldig. Hun sa ingenting om det da, men føler det virkelig ikke var greit? Har skjønt at det er strenge regler på det at man ikke skal ha kontakt?

Anonymkode: beaaf...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er helt ok. Fikk du noe svar da? Hvis du stadig vekk sendte meldinger til psykiateren, hadde det nok vært et problem, men som et engangstilfelle? Ikke kvern mer på det. En psykiater takler det, altså.

Anonymkode: 46f87...9bd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det er helt ok. Fikk du noe svar da? Hvis du stadig vekk sendte meldinger til psykiateren, hadde det nok vært et problem, men som et engangstilfelle? Ikke kvern mer på det. En psykiater takler det, altså.

Anonymkode: 46f87...9bd

Ja, hun svarte ganske raskt, selv om det var på kvelden. Jeg trodde det var jobbtelefon nummeret, hvis ikke hadde jeg aldri sendt melding. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, hun svarte ganske raskt, selv om det var på kvelden. Jeg trodde det var jobbtelefon nummeret, hvis ikke hadde jeg aldri sendt melding. 

Ikke tenk på det du❤ 

Og det er godt mulig det var jobbnummeret, og at hun satt med noe arbeid og derfor hadde den på selv om det var kveld. Min psykolog har også svart på sms om kvelden etter arbeidstid fordi hun da har sittet å jobbet og derfor hatt den telefonen påslått. Hun har ingen begrensinger på når vi får sende sms eller prøve å ringe henne, men vi får nødvendigvis ikke kontakt med henne der og da.

Anonymkode: 2f8cc...bbb

Skrevet

Du trenger ikke angre eller ha skyldfølelse over det! Det er hennes valg om hun vil svare og når hun vil svare, så det er ikke noe å tenke på. Mange behandlere (privatpraktiserende) har jobbmobilen med hjem, så de kan se om det kommer inn avbestillinger eller lignende på kvelden. Hvis det kommer meldinger om andre ting, så velger de helt selv om de vil svare på det, om de vil vente, eller la være å svare, hvis det er utenfor deres arbeidsoppgaver. Man bør selvsagt ikke bombardere en behandler eller tidligere behandler med meldinger, men det har du jo absolutt ikke gjort. Hvis psykiateren synes det var over grensa, så ville hun unnlatt å svare, skrevet at du måtte kontakte noen andre, eller ventet til kontortid og kontaktet deg.

Skrevet

Flott at du sendte melding når du var så redd! 

Hvis hun ikke synes det var greit at du sendte meldingen ville hun sagt i fra eller ikke svart deg. 

Jeg har gått til en privat psykolog i 2 år nå og hun har vært veldig klar på at jeg når som helst kan sende sms eller mail, og så svarer hun når hun kan. Det tok lang tid før jeg klarte å gjøre det for jeg jeg var redd for å være påtrengende eller til bry, men hun har flere  ganger vært tydelig på at hun klarer å ta ansvar selv.  Det hender at hun svarer på kvelden eller i helgen. 

Ikke tenk mer på dette  🙂 

Anonymkode: 394fd...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...