Gå til innhold

Må ha ny koffert, noen som har tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ha den størst mulige kofferten som også veier minst mulig fra før. Må ikke være for stor til å tas med på fly. Slitesterk. Villig til å betale en god slant. 

Anonymkode: 3c01f...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 0.22):

.........Villig til å betale en god slant. 

Anonymkode: 3c01f...0b5

 

AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 8.00):

Jeg også.

Anonymkode: 3283f...d7f

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den var jævla dyr. .................

Anonymkode: 3283f...d7f

Altså ikke helt "jeg også".  

Det går jo helt utmerket an å kjøpe den samme kofferten hos Morris om prisen er bedre der.  

For øvrig er min erfaring med de største glidelåskoffertene til Samsonite at værtettingen (gummileppe) over glidelåsen er det første som gir seg.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (5 timer siden):

 

 

Altså ikke helt "jeg også".  FOY


 

 

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whistler skrev (5 timer siden):

 

 



For øvrig er min erfaring med de største glidelåskoffertene til Samsonite at værtettingen (gummileppe) over glidelåsen er det første som gir seg.

 

klarer ikke se på bildet

den på morris har ikke glidelås-

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (5 timer siden):

 

 

Altså ikke helt "jeg også".  

Det går jo helt utmerket an å kjøpe den samme kofferten hos Morris om prisen er bedre der.  

For øvrig er min erfaring med de største glidelåskoffertene til Samsonite at værtettingen (gummileppe) over glidelåsen er det første som gir seg.

 

https://www.morris.no/article/samsonite-stackd-hard-koffert-4-hjul-68-cm?attr1_id=57

 

 

https://www.morris.no/kofferter/stor-koffert/

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for noen år siden en marineblå koffert med kart over skandinavia på, på Europris. Tror det var rundt 1000 ish kroner jeg betalte for den. Den er superstor og svært lett. Jeg fant bilde av den. Koffert-Bl%C3%A5-kartjpg

Endret av Sola de
Har hatt den på mange flyreiser. Den er for stor til tog, men passer fint til fly.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kun Samsonite kofferter. De jeg har nå, har jeg sikkert hatt i 10 år, de er veldig solide. De koster litt mer, men jeg tror det lønner seg i lengden. Samsonite har også et par lettvektere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (17 minutter siden):

Jeg kjøpte for noen år siden en marineblå koffert med kart over skandinavia på, på Europris. Tror det var rundt 1000 ish kroner jeg betalte for den. Den er superstor og svært lett. Jeg fant bilde av den. Koffert-Bl%C3%A5-kartjpg

vurdere denne

https://www.morris.no/article/samsonite-stackd-hard-koffert-4-hjul-68-cm?attr1_id=57

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (7 minutter siden):

Jeg kjøper kun Samsonite kofferter. De jeg har nå, har jeg sikkert hatt i 10 år, de er veldig solide. De koster litt mer, men jeg tror det lønner seg i lengden. Samsonite har også et par lettvektere. 

Hvordan er de med sånn kodelås og ikke glidelås?

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan er de med sånn kodelås og ikke glidelås?

Anonymkode: 3283f...d7f

Fordi glidelåser har lett for å revne, rett og slett. Og da står man kanskje på flyplassen med en stor, tung koffert som man ikke får lukket. Kabinkofferter fra Samsonite kan ha glidelås, fordi det er begrenset hvor mye man får i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (16 minutter siden):

Fordi glidelåser har lett for å revne, rett og slett. Og da står man kanskje på flyplassen med en stor, tung koffert som man ikke får lukket. Kabinkofferter fra Samsonite kan ha glidelås, fordi det er begrenset hvor mye man får i dem. 

Men nå snakker jeg om de koffertene deres som ikke har glidelås.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men nå snakker jeg om de koffertene deres som ikke har glidelås.

Anonymkode: 3283f...d7f

Og jeg har forklart deg hvorfor. En fullstappet stor koffert kan lett bli så tung at en enkel nylonglidelås revner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

klarer ikke se på bildet

den på morris har ikke glidelås-

Anonymkode: 3283f...d7f

Så veier den også en kg mer enn de lette skallkoffertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den var jævla dyr. sett det merket til mye billigere på morris f eks.

Anonymkode: 3283f...d7f

Du ba om tips til en stor koffert, som samtidig skulle være lett, og du var villig til å betale for den. Da er det den øverste som gjelder.
Min største samsonite er en uten glidelås som du klipser i lås, men den veier mer. Men mulig den er mere solid, uansett har vi samsonite som har holdt i mange år på alle slags reiser.

Den som røk først, var i mykt stoff, der røk stoffet pga slitasje, ikke glidelåsen. Men den hadde vært på mange reiser til flere kontinent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (3 timer siden):

Så veier den også en kg mer enn de lette skallkoffertene.

Good to know.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...