Gå til innhold

En eldre dame trodde jeg var 20, jeg er 40.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En eldre dame i 80-årene trodde jeg var 20 år, jeg er 40 år :fnise: Andre som har opplevd at gamle mennesker tror du er dobbelt så yngre enn det du er? 

Anonymkode: dff4d...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møtte en på 108 år som trodde jeg var 3 år. 

Anonymkode: 73424...2c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En eldre dame i 80-årene trodde jeg var 20 år, jeg er 40 år :fnise: Andre som har opplevd at gamle mennesker tror du er dobbelt så yngre enn det du er? 

Anonymkode: dff4d...51c

Har inntryk av at mange eldre tror jeg er yngre enn jeg faktisk er. Når det skjer må man vel bare ta det som et komplement🙂

Endret av Imariuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 dobbelt så yngre

Anonymkode: dff4d...51c

:(

Anonymkode: 5f280...9db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange ganger. Har også opplevd at eldre tror jeg er 50 år eller 80 år. Jobber med eldre, så ikke alle er like med kognitivt... :P De som er helt klare og friske har som oftest gjettet 20 år (jeg er 26). "e itj gaml pia du" hehe

Anonymkode: 7e3aa...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen

Ja, det er lett å tenke at det er smisking, men i sommer ble jeg nektet å kjøpe alkohol på butikken fordi jeg ikke hadde med legitimasjon. Jeg er 33. Opplevde det ofte i 20 årene også. Det blir for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var 27 år og var eksamensvakt på en vgs. Var på luftetur med noen av dem og de lurte på om jeg hadde fri fra skolen (vgs) for å være der… 🥴 Jeg ble tatt for å være elev på flere andre skoler da jeg var eksamensvakt. 

Da jeg var 35 var det en sykepleier hos fastlegen som lurte på om jeg gikk på vgs… 😮

Nå er jeg 46. I fjor var det en på 27 som lurte på om jeg var over 25. 😳


Vel, jeg ligger jo godt an for senere år 👀

Anonymkode: cd97a...3e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig. Folk ser yngre ut jo eldre du blir. Selv synes jeg ungdomsskoleelever ser ut om barneskoleelever, og de som går på videregående ser ut som de knapt er ferdig med åttende klasse.

Anonymkode: 83302...ce0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også straks 40 og blir ofte tatt for å være en del yngre. 
 

For 3-5 år siden ble jeg spurt om leg…. På Kiwi…… på flaxlodd!!! 😳😳😳

Jeg blir heldigvis ikke spurt om leg på polet lenger, men mange tror nok jeg knapt har bikket 30. Jeg har ganske glatt hud (lite rynker) og litt «baby-face». I følge andre 🥴

Anonymkode: 10934...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er veldig vanlig. Folk ser yngre ut jo eldre du blir. Selv synes jeg ungdomsskoleelever ser ut om barneskoleelever, og de som går på videregående ser ut som de knapt er ferdig med åttende klasse.

Anonymkode: 83302...ce0

Dette er så sant! Jeg jobbet på en kombinert barne- og ungdomsskole en periode etter vgs. Jeg trodde helt oppriktig at flere 8-klassingene gikk 4.-5. klasse. Helt sinnsykt hvor små og uskyldige mange av de ser ut. 

Jeg kan også bli overrasket når jeg ser ungdommer kjøre bil/handle på polet, fordi jeg ville tippet de gikk på ungdomsskolen - ikke at de var over 18:fnise:

Anonymkode: 98a11...abe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synet blir litt rart med alderen. Jeg er nesten femti og synes elever på vgs ser ut som tredjeklassinger. Det er bare sånn når man blir eldre. 

Anonymkode: 376c4...3f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26 og en eldre dame i butikken for noen uker siden trodde at jeg var 15. Et par 12-åringer trodde for en stund siden at jeg var rundt deres alder, og en mann for et par år siden trodde at jeg var 12. De var dønn seriøse. Drep meg

Endret av Frankenstein1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Synet blir litt rart med alderen. Jeg er nesten femti og synes elever på vgs ser ut som tredjeklassinger. Det er bare sånn når man blir eldre. 

Anonymkode: 376c4...3f8

Vel, jeg over som er på 46 synes ikke de gjør det jeg da. 

Anonymkode: cd97a...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (47 minutter siden):

Har inntryk av at mange eldre tror jeg er yngre enn jeg faktisk er. Når det skjer må man vel bare ta det som et komplement🙂

Samme her 😄 

"Hæ DU kan da ikke være over 40! :)"

Kan hende det har litt med stil å gjøre, når de var på min alder labbet de jo ikke rundt i olajakke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankenstein1 skrev (16 minutter siden):

Er 26 og en eldre dame i butikken for noen uker siden trodde at jeg var 15. Et par 12-åringer trodde for en stund siden at jeg var rundt deres alder, og en mann for et par år siden trodde at jeg var 12. De var dønn seriøse. Drep meg

En av mine beste venninner er sånn. Første gang hun tok kontakt med meg på Blindern trodde jeg hun var en 14-åring som hadde gått seg bort 😅

Hun er 3 år eldre enn meg 😅

Første gang vi møttes var hun 24 😅

Hun ble fortsatt spurt om legg ikke bare ved kjøp av øl/vin men ved kjøp av røyk, i en alder av 30 😁

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En eldre dame i 80-årene trodde jeg var 20 år, jeg er 40 år :fnise: Andre som har opplevd at gamle mennesker tror du er dobbelt så yngre enn det du er? 

Anonymkode: dff4d...51c

Halvparten så gammel, heter det🙂

Anonymkode: ae94c...a67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...