Gå til innhold

Erfaring med Canelana?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe Canelana ulldekken til tispa mi på snart 9. Merker på henne at hun blir fortere kald enn tidligere år, spesielt nå på høsten i overgangen til vinter. Vil ha et dekken som hun kan ha på i klarvær nå når det er kaldere i lufta.

Hun er ikke glad i dekken. Tror hun syns de blir tunge og at de hemmer bevegeligheten. Store og tunge dekken blir derfor uaktuelt. Hun har ikke behov for noe regn og vindtett, tror jeg. Blir ikke med meg ut når det er ruskevær uansett.  Har et back on track dekken til den andre hunden min, men dette nekter hun å bevege seg i. 

Ulldekken Frost - vevet struktur

https://www.canelana.no/products/ulldekken-frost-tett-vevet-ull

Noen som har dette dekkenet? Hun har en god del pels (Schapendoes). Er det lett og fint? Har noen tips til andre dekken i samme gate? 

Anonymkode: 5e252...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Canelana Ambassadør og er storfornøyde. Nå liker han jeg har å bli kledd opp da, og har for det meste ikke noe imot dekken - men Ambassadør-dekkenet er helt utrolig lett og sitter bra på. Får dessverre ikke laste opp bilde siden fila tydeligvis er for stor, men send meg en melding om ønskelig så skal du få. 🥰

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også ambassadør. Det oppleves som at hunden har full bevegelse og den holder seg veldig varm ned til 10-15 minus. 

• Liker 1
Skrevet

Tispa vår har et ambassadørdekken og det er fantastisk. Lett og varmt, og sitter godt rundt hele hunden.

• Liker 1
Skrevet
Anonymous11 skrev (1 minutt siden):

Vi har Canelana Ambassadør og er storfornøyde. Nå liker han jeg har å bli kledd opp da, og har for det meste ikke noe imot dekken - men Ambassadør-dekkenet er helt utrolig lett og sitter bra på. Får dessverre ikke laste opp bilde siden fila tydeligvis er for stor, men send meg en melding om ønskelig så skal du få. 🥰

Det er dette grå, ikke sant? 😃 Har selv ei som ikke har noe problem med å bli kledd på, men eldstehunden er en nøtt altså! Vi klipte henne en gang og da ble hun fryktelig ulykkelig og nesten flau over å vise seg frem i ny frisyre. Må også påpeke at har hun langline på, så ser hun heller ikke poenget med å bevege seg. All motstand og forandring er heeeelt forferdelig. 

AMBASSADØR ulldekken

Skrevet

Syns disse ulldekkenene ser veldig lette og lite klumpete ut, så skal vurdere et slikt et:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er dette grå, ikke sant? 😃 Har selv ei som ikke har noe problem med å bli kledd på, men eldstehunden er en nøtt altså! Vi klipte henne en gang og da ble hun fryktelig ulykkelig og nesten flau over å vise seg frem i ny frisyre. Må også påpeke at har hun langline på, så ser hun heller ikke poenget med å bevege seg. All motstand og forandring er heeeelt forferdelig. 

AMBASSADØR ulldekken

Ja, det er dette 😊 Har en Langhåret Collie her selv som sikkert ikke ville hatt behov for sånt i utgangspunktet, men snart 14 år gammel kropp synes jeg skal få lov å til å slippe å fryse - spesielt med tanke på muskler og ledd. 

Skrevet

Har også ambassador, lett dekken som ikke hindrer noe bevegelser så veldig fornøyd med det 

Skrevet

Vi har bare ullmatte fra canelana, men er veldig fornøyd med den😅 Ellers er non stop glacier varmt, men ganske lett likevel av de jeg har vært borti.

Anonymkode: b4e97...0d2

Skrevet

Jeg har "Ambassadør" til min hund og både han og jeg er fornøyd med det, men jeg har også egen erfaring siden jeg har to ulljakker i samme stoffet selv. Selv om stoffet er tykt og kan se veldig klumpete ut så er det absolutt ikke det siden det er så lett og mykt. Det kan absolutt ikke sammenlignes med fleece laget av kunststoff og det gir en god  og lun varme som lindrer vonde og stive ledd. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde Canelana Thermo som jeg endte med å returnere. Fine dekken,men dårlig slitestyrke på det «strikkede panelet» i front er min erfaring. 

• Liker 1
Skrevet

Canelana er gode dekken, med god kvalitet.

Men prøvde et slikt ambasadør-dekken til min lille tispe på 5 kg, og det var ingen suksess. Det ble for klumpete og stort rundt magen. På større hunder fungerer det sikkert bedre. 

Anonymkode: b1572...2f9

• Liker 1
Skrevet

Så fint å høre flere erfaringer☺️
Mye penger å gå ut med for et tøystykke om det ikke faller i smak😅

Har i alle år sett produktene på stand på hundeutstillinger, men aldri kjøpt noe. Er veldig glad i ull selv, og bikkja elsker å bli fønet med hårføner og varmet i leddene, så håper dette kan falle i smak.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så fint å høre flere erfaringer☺️
Mye penger å gå ut med for et tøystykke om det ikke faller i smak😅

Har i alle år sett produktene på stand på hundeutstillinger, men aldri kjøpt noe. Er veldig glad i ull selv, og bikkja elsker å bli fønet med hårføner og varmet i leddene, så håper dette kan falle i smak.

TS

Hvis det ikke faller i smak så har jeg inntrykk av at disse produktene er ganske lett å selge videre. En av de ulljakkene jeg har kjøpte jeg på nettopp hundeutstilling og den har vært brukt sommer og vinter i mange år nå, men den er like fin. 

• Liker 2
Skrevet

@Leo @Arx @Anonymous11

Ambassadørdekkenet kom i posten her i dag. Hadde målt bikkja både tre og fire ganger, men jaggu var det ikke litt snaut🙄 

Utrolig deilig stoff på det da, det skal sies. Passa bedre på andre hunden min, som er noe kortere i ryggen. Var jo ikke hun som trengte varmedekken😵 Blir nok ikke noe retur, da det sikkert blir mye bålkos i minusgrader i vinter og hun sikkert ikke har vondt av å holde seg varm hun heller. Er jo noe som holder seg og kan brukes på valper i fremtiden også. 

Får bestille et i en større størrelse når penger kommer på konto neste måned. 

Takk for alle svar:)

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

@Leo @Arx @Anonymous11

Ambassadørdekkenet kom i posten her i dag. Hadde målt bikkja både tre og fire ganger, men jaggu var det ikke litt snaut🙄 

Utrolig deilig stoff på det da, det skal sies. Passa bedre på andre hunden min, som er noe kortere i ryggen. Var jo ikke hun som trengte varmedekken😵 Blir nok ikke noe retur, da det sikkert blir mye bålkos i minusgrader i vinter og hun sikkert ikke har vondt av å holde seg varm hun heller. Er jo noe som holder seg og kan brukes på valper i fremtiden også. 

Får bestille et i en større størrelse når penger kommer på konto neste måned. 

Takk for alle svar:)

TS

Du kan sjekke finn også, selges en del der også😄

Skrevet
Diamant20 skrev (3 minutter siden):

Du kan sjekke finn også, selges en del der også😄

Har allerede lagt ut en annonse for "ønskes", så får følge med om det legges ut noe også:) Takk! Får huske å justere opp størrelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...