Gå til innhold

Hun sa jeg virka stressa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er bare en talemåte for å si at hun ikke har dårlig tid og kan vente. .Jeg skrev det til en venninne i dag. Hun sendte melding og sa at hun ble forsinket til avtalen vår. men kom så fort hun kunne. Da  svarte jeg at hun ikke trengte å stresse. 

Anonymkode: 6e6ae...a54

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du selv ALDRI noensinne gjort noe lignende? Har du aldri sagt til noen at de ser trøtt ut, sliten, glad, sur, irritert, bekymret, lei, sint, furten? Har du aldri feks sagt til noen at de kan ta en liten pause, og dermed ymtet om at de var slitne? Og så kan det være at personen var... uthvilt, men bare litt treg den dagen? 

Anonymkode: 825b3...899

Nei, jeg for min del prøver å la være å anta hvordan folk føler seg. Jeg spør i så fall hvordan de har det slik at de får mulighet til å uttrykke seg selv. I ts sitt tilfelle kunne det være h*n skulle rekke noe viktig etter henting.

Anonymkode: 82621...4e6

Skrevet

Unødvendig å fotfølge deg ja. Skjønner også at du reagerer på den kommentaren. Jeg har bipolar lidelse og angst, kan også få sånne kommentarer. Må innrømme at jeg tar meg litt nær av det. 

Anonymkode: 94347...374

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun prøvde jo å berolige deg... Slapp av 

Anonymkode: 31e32...227

Nei. Hun er manipulerende og det var en power move. Ikke vær så naiv…

Har du selv ALDRI noensinne gjort noe lignende? Har du aldri sagt til noen at de ser trøtt ut, sliten, glad, sur, irritert, bekymret, lei, sint, furten? Har du aldri feks sagt til noen at de kan ta en liten pause, og dermed ymtet om at de var slitne? Og så kan det være at personen var... uthvilt, men bare litt treg den dagen? 

Det har aldri jeg. Hvorfor gjør du det, egentlig? Jeg synes sånne som deg litt interessante, jeg er jo helt annerledes. Hva forsøker du å oppnå ved å fortelle folk hvordan du tolker dem/hva du tror om dem og hvorfor tror du at folk rundt deg vil høre den typen kommentarer? Er du selv interessert i å høre det dersom andre synes at du virker litt dum, litt masete, litt evneveik eller liknende (hva som helst, de forteller seg sin tolkning/hva de tror og mener om deg slik du gjør med andre).

Anonymkode: 1e714...819

• Liker 1
Skrevet

Ts, du sier selv at du kan fremstå som stressa fordi du har adhd.

Hun vet ikke at du har adhd. Hun 'så' at du var stressa, tolket det som om du prøvde å forte deg fordi du ikke ville oppholde henne lenger enn nødvendig, og ville prøve å være grei tilbake ved å si at du ikke trengte å stresse fordi hun hadde god tid. 

Hun tolket stresset ditt som at du prøvde å være kjapp for å være grei med henne, og hun ville være grei tilbake ved å si at det ikke var nødvendig å stresse. 

Hun tolker alt i beste mening, og du tolker alt i verste mening.

Anonymkode: 95006...ecb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts, du sier selv at du kan fremstå som stressa fordi du har adhd.

Hun vet ikke at du har adhd. Hun 'så' at du var stressa, tolket det som om du prøvde å forte deg fordi du ikke ville oppholde henne lenger enn nødvendig, og ville prøve å være grei tilbake ved å si at du ikke trengte å stresse fordi hun hadde god tid. 

Hun tolket stresset ditt som at du prøvde å være kjapp for å være grei med henne, og hun ville være grei tilbake ved å si at det ikke var nødvendig å stresse. 

Hun tolker alt i beste mening, og du tolker alt i verste mening.

Anonymkode: 95006...

Haha, for en fantasi du har. Jesus. Jobber du i barnehagen TS’ barn går i? Jøjemeg… Du og en del andre i tråden her trenger åpenbart å gjøres oppmerksom på følgende: Vi er veldig mange som reagerer på den typen kommentarer og avskriver den som sier denslags som en komplett idiot uten oppdragelse. dumme og dette innlegget ditt forsterker bare inntrykket, du sitter jo faktisk her og dikter opp hvordan TS skal tolke en ansatt du aldri har sett i en situasjon du ikke deltok i. For en kronidiotisk kommentar 😅😅😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Haha, for en fantasi du har. Jesus. Jobber du i barnehagen TS’ barn går i? Jøjemeg… Du og en del andre i tråden her trenger åpenbart å gjøres oppmerksom på følgende: Vi er veldig mange som reagerer på den typen kommentarer og avskriver den som sier denslags som en komplett idiot uten oppdragelse. dumme og dette innlegget ditt forsterker bare inntrykket, du sitter jo faktisk her og dikter opp hvordan TS skal tolke en ansatt du aldri har sett i en situasjon du ikke deltok i. For en kronidiotisk kommentar 😅😅😅

I alle dager, snakker om å investere mye følelser i denne tråden 😳

Anonymkode: 6bb42...579

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. Hun er manipulerende og det var en power move. Ikke vær så naiv…

Det har aldri jeg. Hvorfor gjør du det, egentlig? Jeg synes sånne som deg litt interessante, jeg er jo helt annerledes. Hva forsøker du å oppnå ved å fortelle folk hvordan du tolker dem/hva du tror om dem og hvorfor tror du at folk rundt deg vil høre den typen kommentarer? Er du selv interessert i å høre det dersom andre synes at du virker litt dum, litt masete, litt evneveik eller liknende (hva som helst, de forteller seg sin tolkning/hva de tror og mener om deg slik du gjør med andre).

Det som er ganske komisk er at du antar at jeg gjør dette ved at jeg lurte på om ts aldri hadde gjort det. Du trakk en konklusjon og tilla meg egenskaper som ikke passer særlig godt med virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet

Min umiddelbare tolkning av situasjonen er at det kan ha vært rolig i barnehagen den ettermiddagen, derfor hadde den ansatte tid til å følge ut. Og kommentaren om at TS ikke trengte å være så stresset handlet om at hun gjerne kunne ta seg god tid, det var ikke nødvendig å skyndte seg, ikke at den ansatte syntes hun var noe uvanlig stresset eller at det var noe galt.

Jeg har litt lett for å tolke ting i verste mening selv. Det er ikke så lenge siden jeg måtte jobbe ganske hardt for å slutte å føle at noe en barnehageansatt sa som en generell kommentar, var rettet mot meg personlig og bare meg. Jeg er egentlig, fornuftsmessig 99 % sikker på at det ikke handlet om meg i det hele tatt. Men det traff på et område hvor jeg er usikker på meg selv. Jeg får følelsen av at noe av det samme kan ha skjedd med TS og dette med å være/virke stresset. 

Anonymkode: f3912...883

Skrevet

Nei, jeg for min del prøver å la være å anta hvordan folk føler seg. Jeg spør i så fall hvordan de har det slik at de får mulighet til å uttrykke seg selv. I ts sitt tilfelle kunne det være h*n skulle rekke noe viktig etter henting.

Anonymkode: 82621...4e6

De fleste prøver vel det og er kjent med normal folkeskikk. Men at man aldri noensinne har påstått at søster er sur eller sagt at kona må slutte å stresse over jula? Du må slutte å bekymre deg bestemor. Det siste er en påstand om at bestemor bekymrer seg OG en formaning om at det må hun slutte med.

Jeg er enig i at man ikke skal anta og at man skal følge med på hvordan man snakker. Men jeg tror det er vanskelig å komme gjennom et helt liv uten å ha ordlagt seg slik at noen kan oppleve at man har påstått noe om hvordan de har det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...