AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Henta barnet litt sent i barnehagen da jeg var ferdig sent på jobb. Hun ene var nesten ferdig på jobb, så det var en annen barnehageansatt som skulle være på jobb i noen timer til. Jeg har ikke møtt henne før, da hun jobber på en annen avdeling. Det jeg syntes var litt vart var at hun satt foran meg hele tiden mens jeg satt og skifta på barnet mitt, ellers fulgte hun etter meg helt ut nesten, (barnehageansatte bruker ikke gjøre det når jeg henter barnet). Jeg har også adhd, så for andre kan det virke ut som jeg er stresset, noe jeg ikke er. Jeg reiser meg opp for å hente noe, hun sitter foran meg og sier «Du trenger ikke være så stresset» da sa jeg «jeg er ikke det?» Synes bare hele greia var litt rart og merkelig. Ellers har barnet sluttet å gråte ved farvel, og gjør ikke annet kroppsspråk enn å ville bli holdt når jeg henter. Anonymkode: 0a56e...255 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Og problemet ditt er...? Anonymkode: 53831...cc3 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Hun prøvde jo å berolige deg... Slapp av Anonymkode: 31e32...227 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Men er hun klar over at du har ADHD, da? For du kan jo ikke forvente at hun skal skjønne at du har ADHD og ikke er stressa hvis hun ikke vet det. Anonymkode: b5e96...926 5
Mezzosoprena Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Men kjære - du var sen i barnehagen, du sier selv at du kan framstå som stresset. Hun tolket det som om du stressa fordi du ikke ville oppholde barnehagen lenger, og hun sa du ikke trengte å stresse for å være grei med det og at det ikke gjorde henne noe å vente... Og hva har avskjeden med barnet om morgenen å gjøre med dette? 15
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Snakk om å overanalysere ting. Ikke heng deg opp i bagateller i livet. Det er for slitsomt Anonymkode: 3fcde...6a3 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Damned if you do, damned if you don't. Anonymkode: bb8f4...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Henta barnet litt sent i barnehagen da jeg var ferdig sent på jobb. Hun ene var nesten ferdig på jobb, så det var en annen barnehageansatt som skulle være på jobb i noen timer til. Jeg har ikke møtt henne før, da hun jobber på en annen avdeling. Det jeg syntes var litt vart var at hun satt foran meg hele tiden mens jeg satt og skifta på barnet mitt, ellers fulgte hun etter meg helt ut nesten, (barnehageansatte bruker ikke gjøre det når jeg henter barnet). Jeg har også adhd, så for andre kan det virke ut som jeg er stresset, noe jeg ikke er. Jeg reiser meg opp for å hente noe, hun sitter foran meg og sier «Du trenger ikke være så stresset» da sa jeg «jeg er ikke det?» Synes bare hele greia var litt rart og merkelig. Ellers har barnet sluttet å gråte ved farvel, og gjør ikke annet kroppsspråk enn å ville bli holdt når jeg henter. Anonymkode: 0a56e...255 Hater folk skal kommentere slikt. Jeg selv har adhd (mer den add varianten) og kan virke stresset, men det er bare slik personligheten min er. Jeg gjør ting fort og snakker fort. Men hater når folk påpeker det… du virka stressa, ro deg ned osv Ikke bry deg. Vi med adhd tror jeg legger mer i det enn det andre gjør og begynner å overanalyserer. Jeg har lært meg å legge vekk slike kommentarer. Men vet det er vanskelig da jeg selv er veldig nærtagende. Håper det ikke var noe spesielt hun var ute etter deg med, kanskje hun fra sin side ville bare vise at hun bryr seg og skal virke rolig (sånn rolig pedagog vettu). Men jeg har sett pedagoger mindre pedagogiske enn meg, og har både vært oppfarende og urasjonelle visst dette kan hjelpe deg Anonymkode: 898ec...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Henta barnet litt sent i barnehagen da jeg var ferdig sent på jobb. Hun ene var nesten ferdig på jobb, så det var en annen barnehageansatt som skulle være på jobb i noen timer til. Jeg har ikke møtt henne før, da hun jobber på en annen avdeling. Det jeg syntes var litt vart var at hun satt foran meg hele tiden mens jeg satt og skifta på barnet mitt, ellers fulgte hun etter meg helt ut nesten, (barnehageansatte bruker ikke gjøre det når jeg henter barnet). Jeg har også adhd, så for andre kan det virke ut som jeg er stresset, noe jeg ikke er. Jeg reiser meg opp for å hente noe, hun sitter foran meg og sier «Du trenger ikke være så stresset» da sa jeg «jeg er ikke det?» Synes bare hele greia var litt rart og merkelig. Ellers har barnet sluttet å gråte ved farvel, og gjør ikke annet kroppsspråk enn å ville bli holdt når jeg henter. Anonymkode: 0a56e...255 Hun mente vel at hun hadde ikke dårlig tid, så du trengte ikke stresse for hennes del. herregud Anonymkode: 6bb42...579 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hater folk skal kommentere slikt. Jeg selv har adhd (mer den add varianten) og kan virke stresset, men det er bare slik personligheten min er. Jeg gjør ting fort og snakker fort. Men hater når folk påpeker det… du virka stressa, ro deg ned osv Ikke bry deg. Vi med adhd tror jeg legger mer i det enn det andre gjør og begynner å overanalyserer. Jeg har lært meg å legge vekk slike kommentarer. Men vet det er vanskelig da jeg selv er veldig nærtagende. Håper det ikke var noe spesielt hun var ute etter deg med, kanskje hun fra sin side ville bare vise at hun bryr seg og skal virke rolig (sånn rolig pedagog vettu). Men jeg har sett pedagoger mindre pedagogiske enn meg, og har både vært oppfarende og urasjonelle visst dette kan hjelpe deg Anonymkode: 898ec...7e1 Måten du beskriver deg selv og hva andre kommenterer beskriver meg på en prikk. Kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg også er rask og effektiv i alt jeg gjør, jeg prater mye og fort om jeg er i det humøret hehe. Ja, jeg overanalysere ting, svartmaler og overtenker alt, men sånn er jeg, og min personlighet. Er også den bekymra typen. Anonymkode: 0a56e...255 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun mente vel at hun hadde ikke dårlig tid, så du trengte ikke stresse for hennes del. herregud Anonymkode: 6bb42...579 Ja herregud så dum jeg er, som ikke «skjønte» at jeg ikke skulle stresse for hennes del. Anonymkode: 0a56e...255
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 Hun mente vel at hun hadde ikke dårlig tid, så du trengte ikke stresse for hennes del. herregud Anonymkode: 6bb42...579 Jeg synes denne er litt nasty. Denne har jeg vært borti før. Det at jeg hadde behov for å få unna noe med en gang ble tolket som at vi kunne gjøre det senere. Spesielt siden personen gikk bort til meg og spurte om vi skulle gjøre den aktuelle tingen. Først presenteres det et problem som skal løses, så er man villig til å løse problemet. Deretter sier problemfremstilleren at man ikke trenger å løse problemet med en gang fordi problemfremstilleren har god tid. Og så skal man tigge problemfremstilleren om man kan ‘få lov’ til å løse problemet med en gang fordi man har dårlig tid og ønsker å løse problemet så fort som mulig. Ergo er det problemfremleggeren, som ses på som den ‘høflige’, som egentlig kun ser seg selv og ikke den andres behov. Problemfremstilleren lager en fiktiv forståelse av at personen er stresset på grunn av selve problemet, og ikke pga dårlig tid/ønske om å få gjort viktigere ting. Fordi ingenting er jo viktigere enn problemfremstillerens tid. Anonymkode: dec9d...da1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes denne er litt nasty. Denne har jeg vært borti før. Det at jeg hadde behov for å få unna noe med en gang ble tolket som at vi kunne gjøre det senere. Spesielt siden personen gikk bort til meg og spurte om vi skulle gjøre den aktuelle tingen. Først presenteres det et problem som skal løses, så er man villig til å løse problemet. Deretter sier problemfremstilleren at man ikke trenger å løse problemet med en gang fordi problemfremstilleren har god tid. Og så skal man tigge problemfremstilleren om man kan ‘få lov’ til å løse problemet med en gang fordi man har dårlig tid og ønsker å løse problemet så fort som mulig. Ergo er det problemfremleggeren, som ses på som den ‘høflige’, som egentlig kun ser seg selv og ikke den andres behov. Problemfremstilleren lager en fiktiv forståelse av at personen er stresset på grunn av selve problemet, og ikke pga dårlig tid/ønske om å få gjort viktigere ting. Fordi ingenting er jo viktigere enn problemfremstillerens tid. Anonymkode: dec9d...da1 Ergo er problemfremstilleren egentlig ganske unyttig og tilfører verdiløs samhandling. Anonymkode: dec9d...da1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #14 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes denne er litt nasty. Denne har jeg vært borti før. Det at jeg hadde behov for å få unna noe med en gang ble tolket som at vi kunne gjøre det senere. Spesielt siden personen gikk bort til meg og spurte om vi skulle gjøre den aktuelle tingen. Først presenteres det et problem som skal løses, så er man villig til å løse problemet. Deretter sier problemfremstilleren at man ikke trenger å løse problemet med en gang fordi problemfremstilleren har god tid. Og så skal man tigge problemfremstilleren om man kan ‘få lov’ til å løse problemet med en gang fordi man har dårlig tid og ønsker å løse problemet så fort som mulig. Ergo er det problemfremleggeren, som ses på som den ‘høflige’, som egentlig kun ser seg selv og ikke den andres behov. Problemfremstilleren lager en fiktiv forståelse av at personen er stresset på grunn av selve problemet, og ikke pga dårlig tid/ønske om å få gjort viktigere ting. Fordi ingenting er jo viktigere enn problemfremstillerens tid. Anonymkode: dec9d...da1 Hva i alle dager ..skjønte ikke en dritt av den lange anekdoten din Anonymkode: 6bb42...579 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #15 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja herregud så dum jeg er, som ikke «skjønte» at jeg ikke skulle stresse for hennes del. Anonymkode: 0a56e...255 Når du klarer å internalisere det så mye at du lager en hel tråd på KG om hvor dum «HUN» er, så ja. Anonymkode: 6bb42...579 3
Mezzosoprena Skrevet 13. oktober 2021 #16 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes denne er litt nasty. Denne har jeg vært borti før. Det at jeg hadde behov for å få unna noe med en gang ble tolket som at vi kunne gjøre det senere. Spesielt siden personen gikk bort til meg og spurte om vi skulle gjøre den aktuelle tingen. Først presenteres det et problem som skal løses, så er man villig til å løse problemet. Deretter sier problemfremstilleren at man ikke trenger å løse problemet med en gang fordi problemfremstilleren har god tid. Og så skal man tigge problemfremstilleren om man kan ‘få lov’ til å løse problemet med en gang fordi man har dårlig tid og ønsker å løse problemet så fort som mulig. Ergo er det problemfremleggeren, som ses på som den ‘høflige’, som egentlig kun ser seg selv og ikke den andres behov. Problemfremstilleren lager en fiktiv forståelse av at personen er stresset på grunn av selve problemet, og ikke pga dårlig tid/ønske om å få gjort viktigere ting. Fordi ingenting er jo viktigere enn problemfremstillerens tid. Anonymkode: dec9d...da1 Hva har dette med det tråden handler om å gjøre?? 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #17 Skrevet 13. oktober 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes denne er litt nasty. Denne har jeg vært borti før. Det at jeg hadde behov for å få unna noe med en gang ble tolket som at vi kunne gjøre det senere. Spesielt siden personen gikk bort til meg og spurte om vi skulle gjøre den aktuelle tingen. Først presenteres det et problem som skal løses, så er man villig til å løse problemet. Deretter sier problemfremstilleren at man ikke trenger å løse problemet med en gang fordi problemfremstilleren har god tid. Og så skal man tigge problemfremstilleren om man kan ‘få lov’ til å løse problemet med en gang fordi man har dårlig tid og ønsker å løse problemet så fort som mulig. Ergo er det problemfremleggeren, som ses på som den ‘høflige’, som egentlig kun ser seg selv og ikke den andres behov. Problemfremstilleren lager en fiktiv forståelse av at personen er stresset på grunn av selve problemet, og ikke pga dårlig tid/ønske om å få gjort viktigere ting. Fordi ingenting er jo viktigere enn problemfremstillerens tid. Anonymkode: dec9d...da1 Hva er det som er "nasty" med å forsikre noen om at de ikke trenger å stresse, dersom de ser ut til å stresse unødvendig? Det er helt utrolig hvor personlig og negativt det er mulig å ta en helt normal, enkel kommentar. Det handler ikke om at man ikke ser andre behov enn sine egne, men om at man ikke er tankeleser. Hvis du går rundt og ser sint ut hele tiden kommer folk til å tolke deg som sint, selv om du smiler som en sol på innsiden. På samme måte vil du bli oppfattet som stresset om du har et oppjaget og hektisk kroppsspråk, uansett hvor rolig du føler deg på innsiden, fordi igjen, folk er ikke tankelesere. Anonymkode: 46cfb...e24 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #18 Skrevet 13. oktober 2021 Har du selv ALDRI noensinne gjort noe lignende? Har du aldri sagt til noen at de ser trøtt ut, sliten, glad, sur, irritert, bekymret, lei, sint, furten? Har du aldri feks sagt til noen at de kan ta en liten pause, og dermed ymtet om at de var slitne? Og så kan det være at personen var... uthvilt, men bare litt treg den dagen? Anonymkode: 825b3...899 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #19 Skrevet 13. oktober 2021 Skjønner deg godt ts, opplevde noe lignende i vår barnehage. Opplevde det som overbærende. Jeg misliker sånt veldig, og syns ikke de har noe med å kommentere oss foreldre personlig. Anonymkode: 3263b...5b4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #20 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du selv ALDRI noensinne gjort noe lignende? Har du aldri sagt til noen at de ser trøtt ut, sliten, glad, sur, irritert, bekymret, lei, sint, furten? Har du aldri feks sagt til noen at de kan ta en liten pause, og dermed ymtet om at de var slitne? Og så kan det være at personen var... uthvilt, men bare litt treg den dagen? Anonymkode: 825b3...899 Jeg er ikke ts, men nei, sånt sier jeg faktisk ikke. Anonymkode: 3263b...5b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå