Gå til innhold

Hvem er de værste "cultene"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å da snakker jeg ikke om det mange tenker på som kult som jehovas vitner, smiths, kirkens menighet. Ikke noe religiøst. 

Men mammapolitiet, bilstolmafiaen, Barnematmafian, mannegruppa ottar, barnas trygghet, de som er i mot barnevern, og fler.

Hvem er værst, og hvorfor?

Anonymkode: 6149c...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

+ Vaksinemotstandere 

+ Rasistiske høyreekstremister som hater muslimer 

 

Anonymkode: 488df...dd0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke noe med kult å gjøre, men av alternative miljøer, så er anti vaksine miljøet og nynazistiske miljøer de verste. 

Endret av K.B.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/13/2021 at 6:18 PM, AnonymBruker said:

Militante feministgrupper er nok blant dem.

Anonymkode: f1ce0...78c

Militante? Er det noen av de nå? Hva heter de? 

Anonymkode: 954b7...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mlm (multi level marketing)-miljøene.
Folk som blir lurt inn i pyramidespill og scams, og deretter blir besatt av konseptet/produktet de desperat prøver å prakke på andre mennesker. De oppsøker bekjente de ikke har hatt kontakt med siden barneskolen for å selge dem bær-essenser og cashback, og brenner broer hver gang noen av deres nærmeste våger å kritisere den nye "livsstilen" deres.
De svir av tid og penger på å nå neste "level" og få en meningsløs tittel, og deltar på store stevner med høy halleluja-stemning og karismatiske ledere. Folk som klager når de taper store summer og ikke får belønningen de har blitt lovet, blir fryst ut og latterliggjort for at de ikke har prøvd/trodd hardt nok.
Om ikke det kan kalles en kult, så vet ikke jeg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anoia skrev (6 timer siden):

Mlm (multi level marketing)-miljøene.
Folk som blir lurt inn i pyramidespill og scams, og deretter blir besatt av konseptet/produktet de desperat prøver å prakke på andre mennesker. De oppsøker bekjente de ikke har hatt kontakt med siden barneskolen for å selge dem bær-essenser og cashback, og brenner broer hver gang noen av deres nærmeste våger å kritisere den nye "livsstilen" deres.
De svir av tid og penger på å nå neste "level" og få en meningsløs tittel, og deltar på store stevner med høy halleluja-stemning og karismatiske ledere. Folk som klager når de taper store summer og ikke får belønningen de har blitt lovet, blir fryst ut og latterliggjort for at de ikke har prøvd/trodd hardt nok.
Om ikke det kan kalles en kult, så vet ikke jeg.

Jeg er så enig med deg! Selv var jeg dum og naiv og begynte med Mary Kay en gang. 6 år siden nå. Jeg hadde lite penger og ble lurt inn til gull og grønne skoger, fordi jeg kom til å tjene såå mye penger! For å tjene penger måtte du først bestille varer for 6000kr sånn at du fikk 50% på det, og så måtte du selge disse produktene til orginalpris sånn at jeg tjente de 3000kr tilbake. Kunne også legge til rabatter osv som jeg ville, men da ville jeg tjene mindre. Jeg også sendte mld til folk jeg ikke hadde hatt kontakt med siden U-skolen bare for å få solgt unna eller få folk til å holde party. 

Brukte kredittkort for å betale, idiot som jeg var. Hu som rekrutterte meg maste på meg hver 3 uke om at jeg måtte legge inn en bestilling på 6000kr for å være en "aktiv MK konsulent". Det jeg fikk vite etterpå var at hu tjente bonuser og penger på at jeg var "aktiv".  

Slutta etter 3-4 mnd med en kredittgjeld på over 15tusen, og jeg satt igjen med masse MK produkter jeg aldri fikk solgt.
Jeg har ihvertfall lært 😆 En i svigerfamilien er fortsatt Mk konsulent og hu legger ut bilder av før og etter bilder hvor man ser tydelig at etter bildet er veldig retusjert. Hu selv tror at disse produktene får deg til å se yngre ut.

Boikott alle pyramidespill please.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuppeluri skrev (7 timer siden):

Jeg er så enig med deg! Selv var jeg dum og naiv og begynte med Mary Kay en gang. 6 år siden nå. Jeg hadde lite penger og ble lurt inn til gull og grønne skoger, fordi jeg kom til å tjene såå mye penger! For å tjene penger måtte du først bestille varer for 6000kr sånn at du fikk 50% på det, og så måtte du selge disse produktene til orginalpris sånn at jeg tjente de 3000kr tilbake. Kunne også legge til rabatter osv som jeg ville, men da ville jeg tjene mindre. Jeg også sendte mld til folk jeg ikke hadde hatt kontakt med siden U-skolen bare for å få solgt unna eller få folk til å holde party. 

Brukte kredittkort for å betale, idiot som jeg var. Hu som rekrutterte meg maste på meg hver 3 uke om at jeg måtte legge inn en bestilling på 6000kr for å være en "aktiv MK konsulent". Det jeg fikk vite etterpå var at hu tjente bonuser og penger på at jeg var "aktiv".  

Slutta etter 3-4 mnd med en kredittgjeld på over 15tusen, og jeg satt igjen med masse MK produkter jeg aldri fikk solgt.
Jeg har ihvertfall lært 😆 En i svigerfamilien er fortsatt Mk konsulent og hu legger ut bilder av før og etter bilder hvor man ser tydelig at etter bildet er veldig retusjert. Hu selv tror at disse produktene får deg til å se yngre ut.

Boikott alle pyramidespill please.

Shit, det hørtes utrolig kjipt ut, du har min sympati! :sjokkbla: Godt du kom deg ut relativt fort i forhold til mange andre.
De sikter seg inn på de som har dårlig råd og virkelig trenger penger, det er så kynisk :angry:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ingen som har større påvirkning på våre liv enn covidianerne.

Anonymkode: 20287...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 3.52):

Militante? Er det noen av de nå? Hva heter de? 

Anonymkode: 954b7...a8d

9781476676654.jpg?itok=sYKq8T04

Anonymkode: 77d27...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...