AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Hei. Jeg bor ved havet, her blåser det såklart mye. Men det virker som at jeg ikke tåler trekk. Nå som kulden er kommet, føler jeg meg syk nesten hele tiden, bare det kommer litt kulde på meg (trekk), eller når jeg er raskt ute i den kalde luften. Neste morgen når jeg våkner er jeg alltid helt fin igjen, men så skjer det på nytt. Og sånn fortsetter det... Syk følelse rett og slett. Jeg får verk i kroppen av trekk og isvind. hva skjer med meg? jeg var aldri sånn før. har bodd her i 2 år og hatt dette problemet høst og vinter. Jeg er ganske ung, trodde det var bare eldre som ike tålte trekken. Anonymkode: 9ac45...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg får også vondt i halsen av trekken. Ts Anonymkode: 9ac45...fb1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 Kan være kald og varm samtidig når jeg er inne. Ts Anonymkode: 9ac45...fb1
K.B. Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Hva ønsket du å oppnå med dette innlegget? Jeg tror at hvis du sliter med trekk og kald vind fra havet, så er det nok ikke så mye annet å gjøre en å flytte et sted det ikke er tilfellet. Du kan ikke be vinden roe seg litt liksom... 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Har det på samme måte. Kan nesten ikke utsette meg for noe vind/trekk uten å bli forkjølet -med sår hals. Har nemnt det for øre, nese, halsspesialist, men han visste ikke hva det kunne komme av. Så åpen båt gidder jeg ikke kjøre pga. da blir jeg garantert syk, osv. Anonymkode: a4cc9...049 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Samme her. Jeg blir syk av ac i bilen til og med, eller kjøpesentre som kjører ac kraftig. Ørenesehals-spesialist sa at dette ikke var noe problem, til tross for at mandlene alltid er hovne og vonde hvis det kommer antydning til bittelitt kald vind. Veldig slitsomt.. Anonymkode: bb6ce...cc7 1
fruvanlig Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Samme her, Jeg blir syk av luftventilene i leiligheten min 😅☹ Til og med når den på rommet er lukket ligger jeg og kjenner trekken (og fryser)og blir rar i hals og nese hver natt...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 https://www.tv2.no/a/10329813/ Mange av oss har kanskje vinduet på gløtt på natta, eller er opptatt av å beskytte halsen mot trekk. Tellum opplyser at man derimot ikke blir syk av å sitte i trekk, dersom du i utgangspunktet er frisk. – Har du en smitte i deg og får trekk i tillegg, kan det være en medvirkende faktor, forteller han. Anonymkode: d815a...c95 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 Kulde eller vind gjør ingen syk. Bakterier og virus gjør en syk. Kulde kan påvirke ledd og slikt, tørr luft kan gjøre slimhinner tørre og ubehagelige, men det finnes ingen mekanisme hvor kulde eller vind kan skape sykdom (som forkjølelse eller influensa) i et menneske. Anonymkode: 527bf...17d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå