Gå til innhold

India


Gjest Gjest_Pauline_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pauline_*

Har lyst på ferie i januar, og vil gjerne dra til et sted hvor det er varmt men hvor det er mulighet til litt mer enn bare strandliv. Har ikke mulighet til å ta så mye mer enn 10 dager ferie, så har lett litt etter mulige turer og funnet ut at Apollo har 8-dagers turer til Goa i India. Det ser veldig fint ut, men jeg har litt "charter-angts" samtidig som jeg føler meg litt ferdig med backpacker-livet...Lurer derfor på om noen har vært i Goa og kan fortelle litt om dette? Er kanskje litt skeptisk til å reise til India og stortsett se strender iom. at det kanskje er veldig lite representativt for landet, samtidig som jo det er tilfelle med de felste land man reiser på ferie til (man får jo ofte bare se solsiden av landene man reiser til)...

Uff, dette ble litt rotete, men jeg lurer egentlig bare på om noen kan fortelle litt om Goa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der for lenge siden, og så ikke så mye annet enn strender...

Det er jo et gammelt hippie-sted, og det henger igjen. Vi var på en meget spesiell "indie"-konsert hvor alle var veldig...ja, inspirerte...(det var det de sa, i hvert fall). Stor humor for alle oss som var nykter. Perkusjonisten sovnet midt i en solo osv.

Strendene er fantastiske, og det er greit å gå med bikini der (i motsetning til andre steder i India, hvor du må dekke kroppen). Du tilbys massasje, paragliding og alle slags smykker og slikt av selgere på stranden.

Hver uke er det et stort marked utenfor byen, det anbefales.

Du får kjøpt biff på Goa, og det er ikke dagligdags i india, i.o.m. at kuene er hellige. Det var digg etter tre uker med kylling og atter kylling...

Ellers må du benytte deg av de billige skredderne, jeg fikk sydd en latterlig billig silkekjole.

Ja, det var det jeg husker av Goa. Kanskje ikke så mye av selve stedet, men anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pauline_*

Okay, takk for svar!...Vet ikke om det frister så veldig etter å ha lest svarene deres, men det var greit å få avklart det...Får se om vi finner noe annet istedet. Noen som har vært i Kerala her kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mindre å fortelle enn tuji, men smilte for meg selv ang. dette med hippietiden som henger igjen. jeg var der off-season for over ti år siden, og da var det bare de mest innbarka hippiene som var igjen. utrooolig laidback :ler:

Leide meg en scooter og kjørte rundt langs kysten, besøkte små fiskerlandsbyer og hadde det egentlig veldig koselig, men litt kjedelig.

nå var dette et av stoppene i en lang ryggsekktur, så jeg hadde jo tid til å kjede meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goa er jo pent, og det er fint for en badeferie, men hvis du vil oppleve India, er det ikke stedet jeg ville reist til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er halvt indisk, selv har jeg ikke vært i Goa, men har vært i Delhi og bodd i en litt avsides landsby. Han har vært i Goa, og har maser konstant om å få dra tilbake dit! Hvis du lurer på noe om India så bare spør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan er mulighetene for å reise litt å se på ting i nærheten av Goa? Er det eksempelvis langt til Taj Mahal? Hvordan er busstilbudet? Hvordan er det med sikkerheten i dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goa er så langt unna Taj Mahal som du kommer nesten ;)

Da må du enten ta tog over en dag eller bil i flere dager eller fly + bil, så hvis du vil se ting så anbefaler jeg deg å velge et annet sted.

Tror heller ikke jeg vil anbefale buss i india, hold deg til tog eller leide sjåfører.

Goa er vel et ganske sikkert sted, det er jo blitt et ganske turistpreget sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i Kerala her kanskje??

NYDELIG!!!!

Anbefales, og gode muligheter for å se mer rundt.

Kvalam og Varkala er jo små byer, men gir mulighet til bading. Resten er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...