Gå til innhold

Aggressiv, passiv eller redd hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tatt over familie hunden. Er en gammel pappillon tispe på 12 år

Familien min har tidligere bodd på en gård, og hunden har ikke særlig vandt til andre hunder

men det går overraskende bra, virker ikke som hun bryr seg om andre hunder når vi går på tur. Hun gidder ikke se på de en gang 🙈 

Har gått tur med andre som også har hund og det går også helt fint, så lenge det ikke er en overivrig valp, da kan hun si ifra

Om noen med hund passerer oss i SAMME retning, så går det også helt fint og hun bryr seg ikke

MEN. Kommer det en hund i MOTSATT retning, så stopper hun helt opp og står helt stille til de har passert. Uansett om de er 4 meter foran, eller 200 meter 🤣 med en gang de har passert, så fortsetter hun å gå som ingenting har skjedd

Hva tror dere dette er?

Jeg får hun ikke fremover når dette skjer, selv ikke med kylling eller noe mat

Anonymkode: d3ae3...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig hun blir usikker når det kommer en hund rett imot, og vil stoppe for å se an situasjonen

Anonymkode: 9cbc6...678

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mulig hun blir usikker når det kommer en hund rett imot, og vil stoppe for å se an situasjonen

Anonymkode: 9cbc6...678

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er hundespråk. Hun demper. Anbefaler å lese om hunders dempede signaler. https://www.brahundetrening.no/dempende-avstandsoslashkende-og-stress-signaler.html 

Anonymkode: d0f4d...ac1

Takk for råd 😄 leste hele linken og det ga veldig mye mening!!

ts

Anonymkode: d3ae3...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at synet på eldre hunder kan endres. Så dersom hunden er trygg i andre settinger, ville jeg fått hundens syn sjekket. Å stoppe opp/fryse til i møtesituasjoner på den avstanden, er jo først og fremst for å få en oversikt over hva som komme. Hunden din leser den andres språk noe senere, dersom ikke synet er ok. (Har selv hatt papillon som utviklet grå stær i tidlig alder)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (20 timer siden):

Vær obs på at synet på eldre hunder kan endres. Så dersom hunden er trygg i andre settinger, ville jeg fått hundens syn sjekket. Å stoppe opp/fryse til i møtesituasjoner på den avstanden, er jo først og fremst for å få en oversikt over hva som komme. Hunden din leser den andres språk noe senere, dersom ikke synet er ok. (Har selv hatt papillon som utviklet grå stær i tidlig alder)

Takk for tips! ☺️ Synet er ikke testet, men hun kjenner igjen pappa på lang avstand hvertfall. Men det kan jo hende hun kjenner igjen måten han beveger seg på, og det syntes jo på lang avstand 

har også sett hun oppdage en flue i sofaen (5 m unna) og løpt dit for å prøve ta den 

men igjen, så kan ikke jeg så mye med syn, så kan jo godt hende det er noe! Jeg selv har jo skeive hornhinner og ser litt dobbelt 🤣

ts

Anonymkode: d3ae3...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...