Gå til innhold

kjøttkaker som bare såvidt henger sammen..


Gjest matglad

Anbefalte innlegg

Gjest matglad

Har laget kjøttkaker, men de ble ganske "løse i fisken".. Noen som vet hva som skal gjøres for å unngå at de "ramler fra hverandre når man ser på de.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig mht egg og potetmel.

Ellers er det et gammelt triks å røre sammen kjøttdeig og salt først - saltet binder vann og gjør deigen fastere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å blande i medisterdeig, sånn halvparten av vekten av kjøttdeigen.

Det blir veldig god smak da synes jeg.. :sjenert:

Endret av liv1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmms.. vi bruker mel, melk, salt og.. et eller annet krydder. Vet ikke helt forholdet der, vi sper gjerne 100 kg av gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmms.. vi bruker mel, melk, salt og.. et eller annet krydder. Vet ikke helt forholdet der, vi sper gjerne 100 kg av gangen ;)

100kg????:sjenert: Stor kjøkkenmaskin eller??? :ler:

Endret av Snuppelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også egg og potetmel. Jo mer du tar i jo fastere blir de (to egg feks blir fast som bare det... litt for fast etter min smak, men noen liker det sånn) Jeg pleier å krydre kjøttkakene ganske mye. Har i salt, pepper, ett fedd hvitløk, piffi eller allroundkrydder, hakket løk, og så litt av hvert av det jeg måtte ha i krydderhyllen. (nesten alltid karri, koriander, muskatnøtt og basilikum) De blir utrolig gode, masse masse smak på. Viktig at de ikke stekes på for høy temperatur, da blir de svidd utenpå og rå inni. :forvirret:

I den brune sausen rører jeg inn litt brunost. Smaker nam nam!

Dette har også blitt en av favoritt rettene til kjæresten min, så jeg er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde kjøttkaker i går tok i krydder og et par ss vann. Ble så fine atte... Har til og med løk inni og de hang veldig bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100kg????:sjenert:  Stor kjøkkenmaskin eller??? :ler:

vel, den tar omtrent 40 kg kjøttdeig, så såå stor er den ikke, men en del større enn de du finner på kjøkkenet hjemme ja ;) Jeg lager aldri kjøttkaker hjemme så baserte svaret mitt utifra det vi gjør på jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...