AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg oppfatter meg selv som tre forskjellige personer. Barnet (som har et navn) 4-5 år, tenåringsjenta som er 13-14 år og meg selv. Jeg har vært tredelt så lenge jeg kan huske. De tre delene har veldig forskjellig syn på verden og måte å oppføre seg på. Kroppsspråket er nok noe annerledes. Feks barnet kan ikke se noen i øynene. Delene eller personene har ikke forskjellige stemmer, jeg vet de er der og husker alt som har skjedd. Jeg har etter fire år i terapi endelig tørt å si dette til behandleren min idag. Jeg "prøvesa" det til en i teamet mitt for endel måneder siden, men han ble bare irritert. Derfor tok det enda lenger tid før jeg åpnet opp om det til behandler. Jeg er glad for at hun tok meg alvorlig og verken lo av meg eller ble irritert. Hun sa til meg at det ikke kom til å ha stor påvirkning på behandlingen fordi målet med den har visst alltid vært integrasjon. Det jeg ble litt redd for etterpå er om dette kan føre til at jeg får en ny diagnose? Jeg tror jo ikke at jeg har multippel personlighet eller hva det heter. Men er det andre diagnoser som kan ha slike symptomer? Hvilke i så fall? Anonymkode: 194c7...fce
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Dissosiativ identitetsforstyrrelse heter det nå, DID når det forkortes. Jeg vet ikke om det er det du har, men det du beskriver høres riktig ut. Jeg har også DID og langt flere personligheter enn det du vet om at du har. Det er en tøff og spesiell diagnose å ha som påvirker store deler av livet, men det betyr ikke at man ikke kan ha et godt liv, enten integrasjon er målet eller ei. Du er heldig som har en terapeut du stoler på og som tar deg på alvor. Anonymkode: b9477...534
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dissosiativ identitetsforstyrrelse heter det nå, DID når det forkortes. Jeg vet ikke om det er det du har, men det du beskriver høres riktig ut. Jeg har også DID og langt flere personligheter enn det du vet om at du har. Det er en tøff og spesiell diagnose å ha som påvirker store deler av livet, men det betyr ikke at man ikke kan ha et godt liv, enten integrasjon er målet eller ei. Du er heldig som har en terapeut du stoler på og som tar deg på alvor. Anonymkode: b9477...534 Ja, jeg har brukt lang tid på å stole nok på henne til å dele dette. Jeg tror egentlig ikke jeg har DID. Har lest litt om det. Det virker veldig alvorlig. Trist at du skal slite så mye. Anonymkode: 194c7...fce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå