Gå til innhold

Hvorfor er det flaut å like puslespill?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av 30-årene og elsker å pusle. Jeg har alltid likt det. Jeg kan sitte i timesvis med et puslespill. Jo flere brikker jo bedre! 

Jeg sier ikke dette til noen, da jeg synes det er flaut. Men hvorfor er det flaut egentlig?

Anonymkode: 1dd57...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke det blitt veldig populært i det siste da? 

Anonymkode: e5636...1af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle det være flaut å pusle?

Er jo en helt vanlig hobby på linje med alt annet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flaut i det hele tatt, jeg har puslet en del siste årene. Koselig hobby, hører på lydbok samtidig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flaut i det hele tatt! Skulle ønske jeg hadde plass til å alltid ha et puslespill liggende - har lyst til å pusle mye mer enn jeg gjør i dag

Anonymkode: 40ab4...113

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var moderne nå, hvorfor tror du det er flaut? 

Anonymkode: 499b8...2c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke flaut å pusle! Jeg elsker å sitte med puslespill, la tankene fly og bare stenge ute alt stress og mas😍

Anonymkode: 90dbe...f9a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor syns du det er flaut?

Jeg syns ikke det.

Anonymkode: 407bb...9fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt at det skal være flaut. Jeg elsker å pusle, gjerne sånn 1500 til 2000 brikker. Om noen tenker noe galt om meg pga dette.. se det driter jeg i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke flaut i det hele tatt! Skulle ønske jeg hadde plass til å alltid ha et puslespill liggende - har lyst til å pusle mye mer enn jeg gjør i dag

Anonymkode: 40ab4...113

Det finnes kjempefine filtmatter du kan pusle på, som du ruller puslespillet opp på når du trengeemr bordet til noe annet. 

Anonymkode: 6e14d...d20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flaut å pusle? Høres ut som en koselig hobby. Har tenkt tanken på å pusle selv. 

Anonymkode: 761b2...aa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å pusle, men liker heller ikke å si det til noen. 

Føler folk ser ned på meg som bruker tid på sånt. Jeg har nesten bare småbarnsforeldre og stressa bestemødre rundt meg da. De konkurrerer liksom i å være mest stressa og travle, så når de sier "ååååå, det er jo så koselig å pusle med ungene, skulle ønske jeg hadde tid til det", så føler jeg at de egentlig mener "herregud, du har ikke noe liv, din barnløse taper". I tillegg liker jeg bare å pusle med minst 2000 biter, så jeg føler jeg blir ekstra nerdete nolifer pga. det.

Så er det jo litt meningsløst. Bare pusle det og så krase det sammen igjen. Jeg er egentlig kreativ og burde heller bruke fritida mi på å skape noe selv. Ikke trenger man være smart for å pusle heller, trenger bare tålmodighet, og jeg føler ikke det er en egenskap som er så veldig verdsatt lenger. 

Pusling hjelper meg å slappe av og klarne hodet litt, og det har jo en slags verdi. Men jeg klarer liksom ikke å slutte å tenke at det er bortkasta og teit. 

Anonymkode: 76965...bf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg liker også å pusle, men liker heller ikke å si det til noen. 

Føler folk ser ned på meg som bruker tid på sånt. Jeg har nesten bare småbarnsforeldre og stressa bestemødre rundt meg da. De konkurrerer liksom i å være mest stressa og travle, så når de sier "ååååå, det er jo så koselig å pusle med ungene, skulle ønske jeg hadde tid til det", så føler jeg at de egentlig mener "herregud, du har ikke noe liv, din barnløse taper". I tillegg liker jeg bare å pusle med minst 2000 biter, så jeg føler jeg blir ekstra nerdete nolifer pga. det.

Så er det jo litt meningsløst. Bare pusle det og så krase det sammen igjen. Jeg er egentlig kreativ og burde heller bruke fritida mi på å skape noe selv. Ikke trenger man være smart for å pusle heller, trenger bare tålmodighet, og jeg føler ikke det er en egenskap som er så veldig verdsatt lenger. 

Pusling hjelper meg å slappe av og klarne hodet litt, og det har jo en slags verdi. Men jeg klarer liksom ikke å slutte å tenke at det er bortkasta og teit. 

Anonymkode: 76965...bf7

Vurdert å ikke tenke så mye?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da ikke flaut. Skulle ønske jeg likte å pusle, tror det hadde hjulpet mye på angsten. Misunner de som blir rolige og lever seg skikkelig inn i puslespill. Meg når jeg prøver å pusle: blir stressa av alle brikkene, sur fordi jeg ikke finner riktige brikker, og så kaster jeg det veggimellom og går å legger meg istedet..

Anonymkode: f33dd...ca0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som synes det er flaut? Jeg synes ikke det er spesielt gøy, foretrekker brettspill om jeg skal sitte ved bordet og leke med papp, men aldri tenkt på det som flaut.

Anonymkode: c5c04...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å pusle, finner det ikke flaut og om noen skulle ha noen frekke kommentarer om interessen min så driter jeg langveis i det 😁 

Er jo lite som slår det å sette seg ned med et puslespill, en god kopp te og en podkast eller favorittmusikk på øret.

Folk flest må bli flinkere til å gi blanke faen i hva andre tenker om en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...