Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #21 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bursdager, ts, er viktig for DEG. Din samboer er ikke deg. Han står helt fritt til å synes busdager (også din) er like viktig som å huske hvilken farge kjøkkenveggen til naboen har. Har noen av dere rett? Nei. Dere er begge voksne mennesker som må evne både å forstå at egne prioriteringer ikke er andres prioriteringer og at kommunikasjon og evne til å ta hensyn til (ikke forstå eller dele - ta hensyn til) partners prioriteringer er viktig, ikke bare for et godt samliv men faktisk for å være et ålreit menneske. Svaret er, so det alltid er: kommunikasjon. Du må si fra klart om hvilken dag du har bursdag og hva du ønsker skal skje (eller ikke skje) på den dagen. Velger du (som nå) å oppføre deg som om du tror han er synsk? Da blir du velfortjent skuffa. Og om det er rimelig eller ikke å bli sur? Vet du, ts, det er irrelevant. Å bli sur er et valg du tar. Tar du det så må du stå for og ta 100% ansvar for det. Det kan aldri bli noen annens feil at du velger å være sur. Anonymkode: 85c8b...734 synsk? ts har jp sikkert fortalt han hvilken dag hundre millioner ganger samt fødselsdatoen står på fb sier hun jo
Cuntzilla Skrevet 11. oktober 2021 #22 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For meg så går dette dypere enn ts sin bursdag. Fyren husker jo ikke sine egne foreldres bursdag en gang, Han har tydlige vanskeligheter med å huske tall og kanskje han har talldyskelsi. Talldysleksi går ut på at han husker feil datoer, tallene går i surr og det en ganske så flau diagnose å ha! Reaksjonen fra mennen var nok fordi han ble flau og skyldte på deg. Dere tar tak i problemet på en helt feil vinkel. Han trenger hjelp, så hjelp han! Han sliter jo tydeligvis, og du kjefter på han for å ikke få det til, dette handler ikke om noe sløvhet i det hele tatt, han har bare ikke gode ferdigheter når det kommer til tall. Han sliter? Hvorfor ikke hjelpe han? Finnes masse nyttige informasjon ute på nettet mrd tips og råd for å få forbedret talldyskelsien hans. han vil deg ikke noe vondt, han er ikke sløv, han bare får det ikke helt til med hans talldyskeksi. Hjelp han! Oppmuntre han! Anonymkode: 9af9a...808 Trenger kanskje ikke gi fyren en diagnose, det er faktisk mange som bare er helt ræva på å huske datoer, men de kan fremdeles matte. Han kan jo uansett bare notere det i kalender på PC, mobil eller kjøleskapet, sjekke facebook, spør om mor kan hjelpe å huske på osv. Talldysleksi er ingen unnskyldning. Han sliter ikke, han er sløv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #23 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klassisk KG og slenge ut diagnoser. Anonymkode: 37407...1be Jeg kommer bare med et forslag. Og det pga at det KAN hende her damer, at mannen ikke bare er slapp ect. Kan hende han prøver så godt han kan, men ikke vet hvordan bli bedre Jeg har selv dysleksi og kjenner flere med tall dysleksi, og det TS nevner ligner VELDIG på de jeg kjenner med tall dysleksi så jeg tenkte det kunne være lurt å bare hive ut der Kjipt om han har tall dysleksi, ikke vet det selv en gang, og vet ikke hvordan bli bedre, prøver så godt han kan og BARE får pepper og kjeft for det Anonymkode: 9af9a...808
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #24 Skrevet 11. oktober 2021 Cuntzilla skrev (1 time siden): Trenger kanskje ikke gi fyren en diagnose, det er faktisk mange som bare er helt ræva på å huske datoer, men de kan fremdeles matte. Han kan jo uansett bare notere det i kalender på PC, mobil eller kjøleskapet, sjekke facebook, spør om mor kan hjelpe å huske på osv. Talldysleksi er ingen unnskyldning. Han sliter ikke, han er sløv. Jeg sier det ikke er noe unnskyldning, men om det er det som er problemet, så finnes det en løsning om man arbeider med det på riktig måte, og problemet kan bli løst, Bedre å finne ut av det, enn å bare stemple han som sløv og at han ikke gidder prøve Med å ha talldysleksi så sliter man MYE med å huske tall, ikke bare selve matten. De skjønner ofte formlene, men så fort tallene skal med i formelen så kan deg gå skeis Om man noterer et tall flere steder, så kan han også finne på å lese det baklengs liksom, så det hjelper heller ikke finnes egne teknikker for de med talldysleksi å f eks huske datoer ect. Man må rett og slett tenke litt annerledes, og finne måten som passer best for han Anonymkode: 9af9a...808
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #25 Skrevet 12. oktober 2021 Min samboer surra med bursdagen min et år. La oss si jeg har bursdag den 22, så mente han den var den 18, og kom med gave og gratulerte meg. Han ble kjempeflau da jeg sa at jeg har jo ikke bursdag enda. Men jeg gadd ikke bry meg. Vi feira bursdagen min selv om det var feil dato. Er selv ikke noe god på å huske bursdager. Husker bare samboer sin fordi det er en enkel dato å huske, typ 4.4. Foreldrene mine sine bursdager har jeg aldri husket. Vet ikke hvorfor. Det bare sitter ikke. Jeg sliter også en del med matte. Brukte lang tid på å lære klokka, her om dagen var jeg helt sikker på at det var 8 dager i uka. Bare surr. Lurer noen ganger på om jeg har dyskalkuli, og kan det jo gå surr med datoer og måneder og tall. Kanskje samboeren din surrer med sånt også. Virker ikke som han mente noe vondt med det, men litt distré. Dumt av han å skylde på deg for det da, men han ble vel flau. Anonymkode: 88517...5fd
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. oktober 2021 #26 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg sliter med å huske bursdager. Og verken jeg eller mannen bryr oss om bursdager. Jeg glemmer faktisk min egen bursdag, så kan lett glemme andre sine😅 Men jeg har plottet inn alle sine bursdager i kalender. Så etter klokken 12 får folk en gratulerer med dagen melding 🙈
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #27 Skrevet 12. oktober 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Dere tar tak i problemet på en helt feil vinkel. Han trenger hjelp, så hjelp han! Han sliter jo tydeligvis, og du kjefter på han for å ikke få det til, dette handler ikke om noe sløvhet i det hele tatt, han har bare ikke gode ferdigheter når det kommer til tall. Han sliter? Hvorfor ikke hjelpe han? Finnes masse nyttige informasjon ute på nettet mrd tips og råd for å få forbedret talldyskelsien hans. han vil deg ikke noe vondt, han er ikke sløv, han bare får det ikke helt til med hans talldyskeksi. Hjelp han! Oppmuntre han! Anonymkode: 9af9a...808 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sier det ikke er noe unnskyldning, men om det er det som er problemet, så finnes det en løsning om man arbeider med det på riktig måte, og problemet kan bli løst, Bedre å finne ut av det, enn å bare stemple han som sløv og at han ikke gidder prøve (...) finnes egne teknikker for de med talldysleksi å f eks huske datoer ect. Man må rett og slett tenke litt annerledes, og finne måten som passer best for han Anonymkode: 9af9a...808 'Han trenger hjelp, han sliter'. Men det er 'MAN' som må finne måter som passer for ham, skriver du som om idioten er fullstendig hjelpeløs, funksjonshemmet, tiltaksløs og handlingslammet. Men stemple ham som sløv, neida det må man ikke!? Er det talldysleksien som gjør at idioten ikke kan google? Det var for øvrig han som kjeftet på TS, fordi hun våget å ha bursdag en annen dag en det han husket. Var det også talldysleksien som gjorde at det var TS sin skyld? Herregud for en idiot. Og deg med. Anonymkode: 34c8a...d85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå