AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Mannen min glemmer bursdagen min, hvert år! Han har ofte forvekslet den med andre datoer og alltid tenkt det er den feks. 24 og ikke 23 som er dagen min. I år har han bestillt overraskelse og bedt meg holde av dagen. Skjønte i dag at han hadde booket den 24, og ikke 23. Jeg ble litt oppgitt, men ble ikke sur. Det jeg ble mugg for var at han skyldte på meg! Ettersom han hadde vært på et kontor for å fylle ut et skjema for oss begge og oppgitt feil fødselsår på meg, og jeg rettet dette opp ved å ta en telefon ( de fant med naturligvis ikke i systemet) og deretter forklarte han hva som var feil, hadde jeg visstnok forklart det litt rotete og samtidig sagt at bursdagen min er den 24. Den har aldri vært den 24! Han tuklet jo selv ved å oppgi feil fødselsår. Han vet heller ikke hvor gammel moren eller faren er. Dette er faktisk noe jeg mener er litt sløvt. Anonymkode: 99636...96f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Ja, det er sløvt. Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: f5eef...774 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Talldysleksi Anonymkode: 9af9a...808 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg ville bare sagt at bursdagen min er på lørdag, hva er planen? Blir for dumt å ergre seg over noe han neppe gjør med vilje Anonymkode: 3b56b...be7 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Gir du han ikke beskjed i dagene før bursdagen da? Feks si en uke før, at du har bursdag neste fredag. Om ikke, hvorfor la være? Av rigid prinsipp? Stahet? Du VET jo at mannen blir å glemme det. Anonymkode: 9ea20...029 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gir du han ikke beskjed i dagene før bursdagen da? Feks si en uke før, at du har bursdag neste fredag. Om ikke, hvorfor la være? Av rigid prinsipp? Stahet? Du VET jo at mannen blir å glemme det. Hæ? Jeg snakker jo om det fordi jeg finner ut hvilken helg det passer å ha familien på besøk. Vi har jo skrevet datoer i vigselspapirer og i visumsøknader. Det er jo bare å sjekke facebook om man er i tvil før man booker. TS Anonymkode: 99636...96f 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, det er sløvt. Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: f5eef...774 5 år Anonymkode: 99636...96f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Bursdager, ts, er viktig for DEG. Din samboer er ikke deg. Han står helt fritt til å synes busdager (også din) er like viktig som å huske hvilken farge kjøkkenveggen til naboen har. Har noen av dere rett? Nei. Dere er begge voksne mennesker som må evne både å forstå at egne prioriteringer ikke er andres prioriteringer og at kommunikasjon og evne til å ta hensyn til (ikke forstå eller dele - ta hensyn til) partners prioriteringer er viktig, ikke bare for et godt samliv men faktisk for å være et ålreit menneske. Svaret er, so det alltid er: kommunikasjon. Du må si fra klart om hvilken dag du har bursdag og hva du ønsker skal skje (eller ikke skje) på den dagen. Velger du (som nå) å oppføre deg som om du tror han er synsk? Da blir du velfortjent skuffa. Og om det er rimelig eller ikke å bli sur? Vet du, ts, det er irrelevant. Å bli sur er et valg du tar. Tar du det så må du stå for og ta 100% ansvar for det. Det kan aldri bli noen annens feil at du velger å være sur. Anonymkode: 85c8b...734 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gir du han ikke beskjed i dagene før bursdagen da? Feks si en uke før, at du har bursdag neste fredag. Om ikke, hvorfor la være? Av rigid prinsipp? Stahet? Du VET jo at mannen blir å glemme det. Anonymkode: 9ea20...029 Fordi det bør en voksen mann huske selv Anonymkode: b3fcc...f42 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Tenker å bli sur for dette er urimelig, men det er absolutt lov til å bli oppgitt Anonymkode: 0fe14...a0f 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hæ? Jeg snakker jo om det fordi jeg finner ut hvilken helg det passer å ha familien på besøk. Vi har jo skrevet datoer i vigselspapirer og i visumsøknader. Det er jo bare å sjekke facebook om man er i tvil før man booker. TS Anonymkode: 99636...96f Men da kan du vel si hvilken dag bursdagen faller på? Jeg tenker også at det er forbeholdt barn å feire på akkurat flfsels8 Anonymkode: 3b56b...be7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg syns du er urimelig. Han gir deg tross alt noe dagen etter. Jeg husker ikke bursdagen til samboer eller min egen mor. Sjekker facebook. Helt håpløst, men er datoer som ikke setter seg i hodet enkelt og greit. Jeg får aldri gaver på min bursdag fordi den er mitt i fellesferien for alle. Så her kommer gaver i hytt og pine. Min bursdagsgave i år får jeg til jul. Siden mannen min har kjøpt noe som koster mer enn nok. Du er voksen. Så skjerp deg. Anonymkode: 7eca4...7b8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bursdager, ts, er viktig for DEG. Din samboer er ikke deg. Han står helt fritt til å synes busdager (også din) er like viktig som å huske hvilken farge kjøkkenveggen til naboen har. Har noen av dere rett? Nei. Dere er begge voksne mennesker som må evne både å forstå at egne prioriteringer ikke er andres prioriteringer og at kommunikasjon og evne til å ta hensyn til (ikke forstå eller dele - ta hensyn til) partners prioriteringer er viktig, ikke bare for et godt samliv men faktisk for å være et ålreit menneske. Svaret er, so det alltid er: kommunikasjon. Du må si fra klart om hvilken dag du har bursdag og hva du ønsker skal skje (eller ikke skje) på den dagen. Velger du (som nå) å oppføre deg som om du tror han er synsk? Da blir du velfortjent skuffa. Og om det er rimelig eller ikke å bli sur? Vet du, ts, det er irrelevant. Å bli sur er et valg du tar. Tar du det så må du stå for og ta 100% ansvar for det. Det kan aldri bli noen annens feil at du velger å være sur. Anonymkode: 85c8b...734 Wow, bra svar 😄👍🏻 Anonymkode: 9af9a...808
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 Urimelig å bli sur om det skjer HVERT år ja. Anonymkode: 00d8b...5ac 2
bundaberg Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 Å fylle år er en spesiell dag - ikke nødvendigvis noe bli sur for men hadde reagert på det. Neste gang gir du beskjed på forhånd. Jeg har bursdag på X og ønsker meg Y for eksempel. 1
Cuntzilla Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bursdager, ts, er viktig for DEG. Din samboer er ikke deg. Han står helt fritt til å synes busdager (også din) er like viktig som å huske hvilken farge kjøkkenveggen til naboen har. Har noen av dere rett? Nei. Anonymkode: 85c8b...734 Helt uenig. Dette er en bursdag, dine nærmeste husker bursdagen din, selv om man driter i bursdager. Fyren har jo bestilt en overraskelse og bedt henne holde av dagen, så det er ikke som om han ikke har skjønt at bursdag betyr noe for henne. Synes det er veldig sløvt av han. Når det skjer hvert år så bør han på et tidspunkt komme på denne geniale ideen å plotte det inn på mobilen, eller sjekke Facebook før han booker bord. Ha litt respekt liksom. Jeg synes det er formildende omstendighet at han har bestilt noe da, han har jo ikke glemt at du har bursdag nå snart sånn sett, bare akkurat dagen da.. Men så er det jo litt irriterende at han skal skylde på deg for det, i stedet for å bare si at oi faen igjen ja, så sløv jeg er, da feirer vi begge dager så får du bursdagsfestival. Det går liksom an å håndtere sånt hakket bedre. Muligens av begge to, jeg vet ikke hvem som startet med anklagende tone her 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: (...) Han har ofte forvekslet den med andre datoer og alltid tenkt det er den feks. 24 og ikke 23 som er dagen min. I år har han bestillt overraskelse og bedt meg holde av dagen. Skjønte i dag at han hadde booket den 24, og ikke 23. Jeg ble litt oppgitt, men ble ikke sur. Det jeg ble mugg for var at han skyldte på meg! Anonymkode: 99636...96f Forstår jeg dette rett? Han hadde planlagt noe på feil dato og skyldte på deg!?!? Anonymkode: 34c8a...d85
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 Cuntzilla skrev (21 minutter siden): Helt uenig. Dette er en bursdag, dine nærmeste husker bursdagen din, selv om man driter i bursdager. Fyren har jo bestilt en overraskelse og bedt henne holde av dagen, så det er ikke som om han ikke har skjønt at bursdag betyr noe for henne. Synes det er veldig sløvt av han. Når det skjer hvert år så bør han på et tidspunkt komme på denne geniale ideen å plotte det inn på mobilen, eller sjekke Facebook før han booker bord. Ha litt respekt liksom. Jeg synes det er formildende omstendighet at han har bestilt noe da, han har jo ikke glemt at du har bursdag nå snart sånn sett, bare akkurat dagen da.. Men så er det jo litt irriterende at han skal skylde på deg for det, i stedet for å bare si at oi faen igjen ja, så sløv jeg er, da feirer vi begge dager så får du bursdagsfestival. Det går liksom an å håndtere sånt hakket bedre. Muligens av begge to, jeg vet ikke hvem som startet med anklagende tone her For meg så går dette dypere enn ts sin bursdag. Fyren husker jo ikke sine egne foreldres bursdag en gang, Han har tydlige vanskeligheter med å huske tall og kanskje han har talldyskelsi. Talldysleksi går ut på at han husker feil datoer, tallene går i surr og det en ganske så flau diagnose å ha! Reaksjonen fra mennen var nok fordi han ble flau og skyldte på deg. Dere tar tak i problemet på en helt feil vinkel. Han trenger hjelp, så hjelp han! Han sliter jo tydeligvis, og du kjefter på han for å ikke få det til, dette handler ikke om noe sløvhet i det hele tatt, han har bare ikke gode ferdigheter når det kommer til tall. Han sliter? Hvorfor ikke hjelpe han? Finnes masse nyttige informasjon ute på nettet mrd tips og råd for å få forbedret talldyskelsien hans. han vil deg ikke noe vondt, han er ikke sløv, han bare får det ikke helt til med hans talldyskeksi. Hjelp han! Oppmuntre han! Anonymkode: 9af9a...808 1
Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen min glemmer bursdagen min, hvert år! Han har ofte forvekslet den med andre datoer og alltid tenkt det er den feks. 24 og ikke 23 som er dagen min. I år har han bestillt overraskelse og bedt meg holde av dagen. Skjønte i dag at han hadde booket den 24, og ikke 23. Jeg ble litt oppgitt, men ble ikke sur. Det jeg ble mugg for var at han skyldte på meg! Ettersom han hadde vært på et kontor for å fylle ut et skjema for oss begge og oppgitt feil fødselsår på meg, og jeg rettet dette opp ved å ta en telefon ( de fant med naturligvis ikke i systemet) og deretter forklarte han hva som var feil, hadde jeg visstnok forklart det litt rotete og samtidig sagt at bursdagen min er den 24. Den har aldri vært den 24! Han tuklet jo selv ved å oppgi feil fødselsår. Han vet heller ikke hvor gammel moren eller faren er. Dette er faktisk noe jeg mener er litt sløvt. Anonymkode: 99636...96f hmm han blr skrive dette opp et sted. evt tatovere det. så glemsk er det ikke lov å være. Makan til vimsetroll. men er enda godt han husker på å markere bursdagen din da og er i rett mnd iallefall...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg så går dette dypere enn ts sin bursdag. Fyren husker jo ikke sine egne foreldres bursdag en gang, Han har tydlige vanskeligheter med å huske tall og kanskje han har talldyskelsi. Talldysleksi går ut på at han husker feil datoer, tallene går i surr og det en ganske så flau diagnose å ha! Reaksjonen fra mennen var nok fordi han ble flau og skyldte på deg. Dere tar tak i problemet på en helt feil vinkel. Han trenger hjelp, så hjelp han! Han sliter jo tydeligvis, og du kjefter på han for å ikke få det til, dette handler ikke om noe sløvhet i det hele tatt, han har bare ikke gode ferdigheter når det kommer til tall. Han sliter? Hvorfor ikke hjelpe han? Finnes masse nyttige informasjon ute på nettet mrd tips og råd for å få forbedret talldyskelsien hans. han vil deg ikke noe vondt, han er ikke sløv, han bare får det ikke helt til med hans talldyskeksi. Hjelp han! Oppmuntre han! Anonymkode: 9af9a...808 Klassisk KG og slenge ut diagnoser. Anonymkode: 37407...1be 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå