MarianneHaa Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg er fullvaksinert og jobber i omsorgsbolig. Alle brukerne + personal er fullvaksinerte. Jeg gikk tur med hunden i går og ble våt og kald for det kom en skikkelig regn/haglbyge og jeg var langt hjemmefra. I ettermiddag har jeg begynt å få vondt i halsen - men er ganske sikker på at dette skyldes turen i går.🙊 Jeg hoster ikke, er ikke syk - men vondt i halsen. Det gjør vondt å svelge. Har fri fra jobb i morgen, så skal ringe sjefen å høre. Men hadde vært greit å få bestilt time til test allerede nå slik at jeg får en tidlig time, og kanskje får svar innen onsdag og kan gå på jobb. Er det noen som vet om det er aktuelt å teste seg? Eller er det kun ved hoste/feber?
LeneXCII Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Du bør vel holde deg hjemme og ta en test om det ikke bedrer seg. 1
Fireflies Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Ta en test så kan du vise til negativ test. 2
Babushka Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 De fleste kommuner deler vel ut gratis hurtigtester? Med tanke på at du jobber med sårbare mennesker bør du jo ikke gå på jobb syk uansett? Det må jo uansett et virus til for å bli syk, det å fryse legger forholdene til rette, men man blir ikke syk bare av å fryse. 1
zemer Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 MarianneHaa skrev (På 11.10.2021 den 19.25): Jeg er fullvaksinert og jobber i omsorgsbolig. Alle brukerne + personal er fullvaksinerte. Jeg gikk tur med hunden i går og ble våt og kald for det kom en skikkelig regn/haglbyge og jeg var langt hjemmefra. I ettermiddag har jeg begynt å få vondt i halsen - men er ganske sikker på at dette skyldes turen i går.🙊 Jeg hoster ikke, er ikke syk - men vondt i halsen. Det gjør vondt å svelge. Har fri fra jobb i morgen, så skal ringe sjefen å høre. Men hadde vært greit å få bestilt time til test allerede nå slik at jeg får en tidlig time, og kanskje får svar innen onsdag og kan gå på jobb. Er det noen som vet om det er aktuelt å teste seg? Eller er det kun ved hoste/feber? Vi har nå en omgang med forkjølelse da folk må gå syke på jobb. Hold deg hjemme uansett svar på eventuell test.
Anbefalte innlegg