AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Hei, for ikke så lenge siden var jeg på en jentetur i et annet land. Vi dro ut på en bar og vi var ca 10 jenter til sammen som dro dit. Jeg husker at jeg drakk også plutselig ingenting. Våknet dagen etter av at jeg lå i senga med helt andre klær i leiligheten vi leide der, og jeg skjønte ingenting. Morgenen etter jeg hadde vært ute på baren, så hadde jentene våknet av en ekkel lukt og måtte finne ut av hva det var, jeg var tydeligvis dekket av avføring over hele meg og lå og sov. Jentene måtte dusje meg og kaste alt av klær, sengetøy og madrass og jeg føler en så ufattelig stor skam nå. De hadde ringt ambulansen fordi når de vekket meg så klarte jeg ikke prate ordentlig tilbake og bare falt ned flere ganger. Ambulansen kom til leiligheten og undersøket meg og mente at det kunne være at noen hadde lagt narkotika oppi drinken min. Dette er så uvanlig for meg og jeg hadde aldri gjort slikt hvis jeg bare var full, jeg er engstelig og jentene har lovet meg at de ikke skal si det til noen. Men jeg er redd for at andre skal få vite det og skammer meg, har heller ikke forlatt huset på flere dager etter hendelsen og etter vi kom hjem igjen. Føler dette har ødelagt hele videregående for meg og føler meg som verdens ekleste person. Har slikt skjedd med flere? Anonymkode: 54de1...e7e
KjøttOPP Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, for ikke så lenge siden var jeg på en jentetur i et annet land. Vi dro ut på en bar og vi var ca 10 jenter til sammen som dro dit. Jeg husker at jeg drakk også plutselig ingenting. Våknet dagen etter av at jeg lå i senga med helt andre klær i leiligheten vi leide der, og jeg skjønte ingenting. Morgenen etter jeg hadde vært ute på baren, så hadde jentene våknet av en ekkel lukt og måtte finne ut av hva det var, jeg var tydeligvis dekket av avføring over hele meg og lå og sov. Jentene måtte dusje meg og kaste alt av klær, sengetøy og madrass og jeg føler en så ufattelig stor skam nå. De hadde ringt ambulansen fordi når de vekket meg så klarte jeg ikke prate ordentlig tilbake og bare falt ned flere ganger. Ambulansen kom til leiligheten og undersøket meg og mente at det kunne være at noen hadde lagt narkotika oppi drinken min. Dette er så uvanlig for meg og jeg hadde aldri gjort slikt hvis jeg bare var full, jeg er engstelig og jentene har lovet meg at de ikke skal si det til noen. Men jeg er redd for at andre skal få vite det og skammer meg, har heller ikke forlatt huset på flere dager etter hendelsen og etter vi kom hjem igjen. Føler dette har ødelagt hele videregående for meg og føler meg som verdens ekleste person. Har slikt skjedd med flere? Anonymkode: 54de1...e7e Dette er jo ikke noe du har skyld i på noe slags vis! DU ble neddopet, og dette var ikke intensjonen, så det er faktisk noen her som har begått et lovbrudd. Skjønner at du føler skam rundt hvordan ting utspilte seg, men sett deg inn i en av venninnenes situasjon; hadde du tenkt at du burde føle skam, når en slik absurd situasjon fant sted? 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Kjære deg… Hva hadde du tenkt hvis dette var din beste venn? medlidenhet og omsorg er mitt bud. Du har på en måte vært utsatt for et overgrep ved å bli dopet. Takk Gud for at det ikke skjedde noe mere. Inviter de jentene du var på tur med over til en prat. Fortell dem om skammen du føler og hva du sliter med nå. Er ganske sikker på at de vil ha omsorg for deg og ikke ser på dette som annet enn en venninne i nød som de hjalp! og kanskje du burde oppsøke helsesykepleier etc og få snakket med noen profesjonelle? lykke til uansett! ❤️❤️❤️ Anonymkode: 7b411...3e2 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Hei du TS, jeg skjønner at dette oppleves helt forferdelig for deg nå, men vil bare si at dette er ikke en så stor greie som du føler ❤️ For det første så er det mange voksne som har gjort på seg en gang av ulike grunner, om det er sykdom eller at man har blitt for full eller ja til og med dopet som du kanskje ble! Det er jo virkelig ikke din feil, og uhell kan skje. Det tror jeg virkelig jentene du reiste med også tenker. Hvis de er greie folk så snakker de ikke om dette med andre da de sikkert forstår at du synes det er flaut, og det hadde nok de følt også. Om det "værste" skulle skje, at det blir spredd rykter, så er egentlig det beste du kan gjøre å bare eie det. Ikke la det ta så mye energi fra deg og om du blir konfrontert så får du vel bare si at du ble dopet og mistet kontrollen over kroppen! Skjønner at det er enklere sagt enn gjort - det jeg vil formidle er egentlig bare at dette kunne skjedd alle og du er ikke ekkel! Du trenger ikke skamme deg og det beste du kan gjøre nå er vel å forsøke å ikke se på dette med så stort alvor Tenk at det var bra at du kom deg hjem trygt. Anonymkode: 33187...6da
Eneri Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Du skal ikke føle skam over dette! Du ble dopet og hadde ikke kontroll. Det med å bæsje/tisse på seg kan også skje folk som besvimer, altså uten at de er dopet ned. HVIS noe kommer ut og noen slenger med leppa om at du hadde bæsjet på deg, så bare si at det var en fæl opplevelse, at noen hadde narkotika i drinken din, men at du var så heldig å ha gode venninner rundt deg som tok vare på deg. Ikke åpne for å føle skam her/vise at du skammer deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå