AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Hvor lenge kan jeg valp på 8-16 uker være i en sekk om vinteren mens jeg går på ski? Den kan ikke være alene hjemme så den må være med. Anonymkode: 3db92...c31 1
Durinur Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Spørs jo litt på rasen det. Med mindre det er en polarhund eller en annen hund med tykk pels høres det fryktelig kaldt ut å skulle ligge i en sekk mens du står på ski. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Spørs på rase. Det er kaldt å sitte stille, så da må du i så fall kle på valpen godt. Ull på kroppen og ull på bunnen og sidene av sekken. 8 uker er kanskje litt tidlig å skulle ta med valpen på skitur. Kan du vente et par uker? Anonymkode: a06bc...72d 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg har også en hund fra før av og han må jo på tur. Så valpen må da sitte i sekken mens vi går på tur i skogen eller skitur. Anonymkode: 3db92...c31 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg kan dessverre ikke vente med dette her i noen uker fordi jeg har også en hund til og den må på tur. Ellers kunne jeg ha ventet litt. Anonymkode: 3db92...c31 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan dessverre ikke vente med dette her i noen uker fordi jeg har også en hund til og den må på tur. Ellers kunne jeg ha ventet litt. Anonymkode: 3db92...c31 Må du gå på ski da i de ukene? Kan du ikke gå, og så veksle mellom å la valpen gå selv og ha den i sekken? Anonymkode: b6997...6ca 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må du gå på ski da i de ukene? Kan du ikke gå, og så veksle mellom å la valpen gå selv og ha den i sekken? Anonymkode: b6997...6ca Jeg kan gjerne gå. Men er det bedre at jeg går enn at jeg går på ski? Jeg er redd for om hvis jeg veksler med at den går selv og i sekken at den skal bli våt når den går selv. Også at den da er våt når den blir satt i sekken er veldig dumt siden jeg er redd den skal fryse. Anonymkode: 3db92...c31 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har også en hund fra før av og han må jo på tur. Så valpen må da sitte i sekken mens vi går på tur i skogen eller skitur. Anonymkode: 3db92...c31 Jeg hadde samme problemstilling. Jeg kjøpte en skulderveske (sekk funket ikke så bra), og pakket valpen godt inn i ull. Den var komfortabel å gå med, og valpen lå godt og trygt. De første ukene holdt jeg turene til 20-40 minutter, så det ikke ble for mye inntrykk for valpen, og så den ikke ble kald. Eldstehunden trengte ikke lengre turer enn det, for han var uansett veldig sliten i hodet av å skulle sosialisere og prøve å finne ut av den lille, rare skapningen som nå var i hus. Vil anbefale å gå, ikke stå på ski. Det er vanskelig å skulle kommunisere med valpen mens den sitter i en sekk, og når man er ut og går på denne måten, så er det en god mulighet for å gi valpen positive assosiasjoner til alt nytt den ser, I tillegg til å legge inn kontaktlyder. Jeg hadde min eldste i hoftebelte så jeg hadde hendene fri, og når valpen f.eks så på en bil, så sa jeg markørord og ga godbit. Andre hunder? Markørord og godbit. Snøplog? Markørord og godbit. https://www.zooplus.no/shop/hund/hundebur_tilbehor/transportvesker_hund/klassisk_transportveske/630981?mkt_source=1419728&variantid=630981.0&gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72OaS-x2e2xCuM6TgztD0MSjTi87Mq2_-em-I6LM54MSKSourRGGW78aAlHwEALw_wcB Anonymkode: a06bc...72d 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg dropper skitur. Men tenkte å gå en tur i skogen og er redd valpen da skal fryse om temperaturen går under null grader. Anonymkode: 3db92...c31 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Durinur skrev (2 timer siden): Spørs jo litt på rasen det. Med mindre det er en polarhund eller en annen hund med tykk pels høres det fryktelig kaldt ut å skulle ligge i en sekk mens du står på ski. Det er jeg redd for også. Det er ikke en polarhund. Anonymkode: 3db92...c31 1
Troyamin Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Canelana ull og jerven pose. Hvis det er snakk om en halvtimes-times skitur. Vel og merke dersom det tas hensyn til at det ikke er sprengkulde eller en lite pelset rase. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå