Gå til innhold

Livet er så usikkert, jeg er redd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så redd. Vi alle kan dø når som helst. I det siste har jeg ikke hatt oppriktig glede pga det faktum at man kan dø. Det er så skummelt og endelig liksom.. Ikke tenkt så særlig mye på det før men i det siste har jeg vært livredd. Jeg vil ikke dø og begraves og havne i en svart hull i det ukjente.. Og jeg vet det er et liv etter døden.. Men er så redd.

Anonymkode: 3cb98...06c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja. Jeg vet. Det er helt forferdelig å tenke på! Så jeg prøver å ikke tenke på det.

Anonymkode: b51b7...653

Skrevet

Føler med deg 🥺 Har det slik i perioder jeg også. Har merket at slike tanker og følelser en mindre intense når jeg lever sunt. Nok mat og søvn, ingen alkohol og fysisk aktivitet. Dette påvirker psyken ekstremt mye. Har jeg levd litt «villere» så blir tankene veldig eksistensielle, om jeg kan si det sånn. 
Så det å ta godt vare på seg selv er nok mitt tips, da blir kanskje tankene mindre altoppslukende ❤️ 

Anonymkode: 25557...2bf

• Liker 2
Skrevet

Prøv å distraher deg selv ved å gjøre noe. Les en artikkel, bok, se på tv, spill dataspill, gå tur, last ned en podcast osv.

Anonymkode: 4de45...3ce

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke så uvanlig at man kan få dødsangst i perioder hvor man har det dårlig. Ofte er det et symptom på at noe ikke er greit i livet. For noen kan dødsangsten føre til noe positivt, ved at de søker etter mening og gjør endringer i livet sitt. Mange kommer etterhvert til en slags konklusjon om døden som de kan falle til ro med. Det kan kanskje hjelpe å lese andres tanker om døden.

Hvordan står det til med deg ellers?

Anonymkode: 785ad...397

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at det er tung tanke, men prøv å snu det litt.

Hvorfor kaste bort livet med en slik bekymring i stede for å gjøre det beste ut av det? Vi skal alle dø, det er det eneste vi kan garantere, hvert sekund i live er ikke død. Så er det da hvordan du velger å leve livet mens du fortsatt har det. Vil du ødelegge livet med å bekymre deg for døden? Hva godt kommer ut av det? Gjør det døden mindre sannsynlig? 

De fleste dør når de er gamle og klare for det, særskilt hvis de har levd et innholdsrikt og godt liv. Da er ikke døden så skummel lengre. 

Prøv å heller fokusere på hva du har nå, og det er livet. Gjør noe som gleder deg. 

Anonymkode: bbe5b...652

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror helt annerledes på det. Det er ingen dum ting å dø. Jeg tror på et liv etter døden, og at det et veldig godt sted med gode følelser og masse innsikt😊 

Anonymkode: 5e358...dc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...