Gå til innhold

spiseforstyrrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen med spiseforstyrrelse her som kan gi meg noen råd? Jeg er under behandling å føler det ikke hjelper, jeg er under behandling med anoreksi men med årene så har deg utviklet seg til tendenser med bulimi. Nå etter oppstart så har jeg fått kraftig problemer med bulimi å jeg synes dette er helt forferdelig, å jeg tørr ikke å si noe da de sier at de godtar kun par ganger med oppkast, det er permisjoner i helger å de helgene bare spiser jeg å kaster opp hele tiden, er helt utslitt, det er som om jeg ikke kan stanse å spise å kaste opp. Hva skal jeg gjøre nå? Lurer bare på om jeg skal avslutte behandlingen. 

Anonymkode: b8a2c...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her har ikke noe med det du har skrevet å gjøre, men jeg lurer litt på om ikke de med anorexi blir verre av å være innlagt. Føler det de streber etter er å være syk nok, få dårlige blodprøver og bli sondet. 

Om psykiatrien hadde sagt strengere krav til anorektikere om at de må spise ellers blir de kastet ut tror jeg ville hjulpet. For slik som er metoden idag så er det gjerne de med anoreksi som er innlagt på psyk i måneder og gjerne år også. Jeg tror sykehuset gjør dem syke. Still strenge krav, spiser du ikke blir du kastet ut. 

Anonymkode: fc6ad...cec

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden blir nok stoppet snart.. ts du bør ringe og rådføre deg med lege og ikke her på kg.

Anonymkode: d0ef0...e4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det her har ikke noe med det du har skrevet å gjøre, men jeg lurer litt på om ikke de med anorexi blir verre av å være innlagt. Føler det de streber etter er å være syk nok, få dårlige blodprøver og bli sondet. 

Om psykiatrien hadde sagt strengere krav til anorektikere om at de må spise ellers blir de kastet ut tror jeg ville hjulpet. For slik som er metoden idag så er det gjerne de med anoreksi som er innlagt på psyk i måneder og gjerne år også. Jeg tror sykehuset gjør dem syke. Still strenge krav, spiser du ikke blir du kastet ut. 

Hvis jeg ikke spiser så blir jeg kastet ut, alle avdelinger er sån. 
Jeg har vært syk i 23 år å jeg har ikke fått hjelp av psykiatrien før et år siden, jeg har levd et isolert liv. Jeg har en innleggelse bak meg for et år siden ang anoreksien å da endte jeg i psykose , jeg har sp på grunn av misbruk å alvorlig vold , jeg takler ikke omsorg, dette er et stort problem for meg. Hi

Anonymkode: b8a2c...fa2

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tja, er nok veldig forskjellig hvordan det er. Jeg for eksempel fikk strenge krav som at vekten måtte gå opp og det somatiske måtte bli bedre for at jeg skulle få gå på Dps. Hvis ikke måtte jeg takke ja til innleggelse, hvis ikke ble jeg avsluttet. Kjempet lenge men ble avsluttet til slutt da jeg har tidligere traumer fra tidligere innleggelser og ikke klarte det.. 

Anonymkode: 9fe92...ac7

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva du tror er revnende likegyldig. Hele kommentaren din lyser uvitenhet 

Anonymkode: 3eece...5ff

Skrevet

Du skal ikke avslutte behandlingen, ts. Vær åpen om dette. Det er normalt å gå fra anorexi til bulimi grunnet angsten (den ekstreme overveldende angsten) som oppstår ved inntak av det man selv tenker er for mange kcal. Dvs. du trenger en annen tilnærming. Ikke gi opp. 

Anonymkode: 04d4c...845

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er det dummeste og mest uvitende jeg har lest hittil i dag, og overhode ikke noe du trenger å «lure på» i samtale med mennesker som strever med mat. Total mangel på empati og kunnskap. 

Anonymkode: 04d4c...845

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...