Gå til innhold

Oppskrift på grov pizzabunn


Ibenholt

Anbefalte innlegg

Heihei:) Jeg har så lyst å lage en god pizza (en litt sunnere variant) og lurte på om det var noen som hadde en oppskrift på grov pizzadeig til meg?

Er kjempetakknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 dl grov sammalt hvete, 3 dl hvetemel, litt salt, litt tørkede urter om du vil, ½ pose tørrgjær, et egg og en god klunk olivenolje. Ha i lunkent vann (ca 1½ dl) til en jevn deig. Heves ca 45 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier og mikse litt selv jeg, og tar som regel halvparten grovt og halvparten lyst hvetemel! Hadde tatt mer grovt hadde det ikke vært for mannen, som helst skal ha alt lyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier og mikse litt selv jeg, og tar som regel halvparten grovt og halvparten lyst hvetemel! Hadde tatt mer grovt hadde det ikke vært for mannen, som helst skal ha alt lyst..

Det gjør jeg også.. Jeg synes det blir bedre med grovere deig, men kjæresten min er en av disse karboelskende personene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager grov pizzadeig bruker jeg ofte fin sammalt hvete. Denne inneholder like mye fiber som grov sammalt hvete (er bare mer finmalt), men deigen virker likevel ikke så grov som om den var laget med vanlig grov sammalt hvete. Liker ikke at pizzabunnen kjennes ut som en skive grovbrød når man tygger, men har samtidig ikke sansen for å spise "loff", så da blir dette en god løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...