Gå til innhold

Barnehager som ikke er ute.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt sjokkert over at det er barnehager hvor barna holdes inne om det er surt vær. Hvilke foreldre er det som sender i en slik barnehage? Sitter dere hjemme i helgene også, om det er litt regn ute? 

Barn har godt av å være ute. Øs pøs og regn gjør ingenting. De storkoser seg. Heldigvis har de fleste barnehager bestemt at alle barn skal ut minst én gang om dagen, uansett vær. Burde jo nesten bli obligatorisk. 

Anonymkode: fb831...c55

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om

Anonymkode: 53d37...66e

• Liker 2
Skrevet

I barnehagen til barnet vårt må de ofte være inne på regnværsdager fordi de aller minste bare blir klissvåte. 

Veldig nedlatende tråd du har laget forøvrig.

Anonymkode: 578d4...163

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her er det jo snakk om små ettårig som nettopp har begynt i barnehagen og som knapt kan gå. De koser seg ikke ute i regn og sno, og det er fint for dem å få være inne og føle seg trygge.

Anonymkode: 5519d...b0e

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I barnehagen til barnet vårt må de ofte være inne på regnværsdager fordi de aller minste bare blir klissvåte. 

Derfor de har byttetøy. Ikke farlig å bli litt våt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her er det jo snakk om små ettårig som nettopp har begynt i barnehagen og som knapt kan gå. De koser seg ikke ute i regn og sno, og det er fint for dem å få være inne og føle seg trygge.

Anonymkode: 5519d...b0e

Barn som ikke kan gå, har ingenting i en barnehage å gjøre. Men det er en annen diskusjon. 

Selvfølgelig koser små barn seg ute om de er vandt med det. Men klart, er foreldrene sofaslitere så blir det nok litt sjokk. Av alle våre venner er det kun ett par som ikke har vært ute i regnvær med ettåringen sin (og de er aldri ute). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Klissvåte? Har de ikke regnklær?? 

Mine barn elsker å være ute i regnvær 😊

Anonymkode: 8ff70...895

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Litt sjokkert over at det er barnehager hvor barna holdes inne om det er surt vær. Hvilke foreldre er det som sender i en slik barnehage? Sitter dere hjemme i helgene også, om det er litt regn ute? 

Barn har godt av å være ute. Øs pøs og regn gjør ingenting. De storkoser seg. Heldigvis har de fleste barnehager bestemt at alle barn skal ut minst én gang om dagen, uansett vær. Burde jo nesten bli obligatorisk. 

1åringer som må ha på seg stivt regntøy har vanskeligheter for å bevege seg ute, hvis det regner sidelengs og vinden pisker i ansiktet på de små, så blir de kalde, våte og begynner å gråte. Med en barnegruppe på 9-16 små barn som gråter og er kalde etter type 15 minutter ute i drittvær, så er det ikke mye vits i å være ute.

Dette forstår alle foreldre. Man snakker om skikkelig drittvær, ikke type vanlig regn om høsten.

Hvis man fortsatt ikke forstår dette, så har man altså ingen erfaring med så små barn.

Anonymkode: 0eda4...80a

• Liker 17
Skrevet

Ikke svar på hovedspørsmålet ditt, men ja, om det er ordentlig dårlig vær foretrekker jeg definitivt å være inne ei hel helg 🤗

• Liker 13
Skrevet

Er ikke nødvendigvis slik at man kan velge og vrake i barnehager overalt, du. Apropo "hvilke foreldre er det som sender barna i en slik barnehage". Nå er de fleste barnehager ute en eller to ganger i løpet av dagen uansett, men om de er inne når det regner sidelengs gjør ikke meg noe som forelder. Da koser de seg inne og har likevel en fin dag. 

Anonymkode: 44de7...149

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1åringer som må ha på seg stivt regntøy har vanskeligheter for å bevege seg ute, hvis det regner sidelengs og vinden pisker i ansiktet på de små, så blir de kalde, våte og begynner å gråte. Med en barnegruppe på 9-16 små barn som gråter og er kalde etter type 15 minutter ute i drittvær, så er det ikke mye vits i å være ute.

Dette forstår alle foreldre. Man snakker om skikkelig drittvær, ikke type vanlig regn om høsten.

Hvis man fortsatt ikke forstår dette, så har man altså ingen erfaring med så små barn.

Finnes godt regntøy. Lite erfaring med små barn? 😅 Min svigermor har jobbet 30 år i en naturbarnehage, hun er ganske sjokkert over at enkelte barnehagee ikke går ut. Vi bor på Vestlandet, er godt kjent med regn og vind. 

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde kjempestore problemer med vår barnehage at de ikke var ute. De mente at det pedagogiske tilbudet var bedre inne for de minste. Stor sorg for mitt barn som elsker å være ute. De kunne være inne 4 av 5 dager ila en uke, selv i nydelig oppholdsvær. Ble heller ikke bedre av at vi klagde til styrer. På en måned hadde de vært ute 6 av 20 dager.

Anonymkode: ec6c6...d5e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi hadde kjempestore problemer med vår barnehage at de ikke var ute. De mente at det pedagogiske tilbudet var bedre inne for de minste. Stor sorg for mitt barn som elsker å være ute. De kunne være inne 4 av 5 dager ila en uke, selv i nydelig oppholdsvær. Ble heller ikke bedre av at vi klagde til styrer. På en måned hadde de vært ute 6 av 20 dager.

Kanskje de ansatte ikke er noe glad i å være ute 🤪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje de ansatte ikke er noe glad i å være ute 🤪

Nei de var en gjeng med latsabber, glad vi er ferdig der. Holdte ut i 2 år med det tullet før vi fikk byttet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes godt regntøy. Lite erfaring med små barn? 😅 Min svigermor har jobbet 30 år i en naturbarnehage, hun er ganske sjokkert over at enkelte barnehagee ikke går ut. Vi bor på Vestlandet, er godt kjent med regn og vind. 

Det er deg og ditt. Naturbarnehage har muligheter andre barnehager ikke har.

Alle har sine måter å løse det på. Hadde jeg hatt en ettåring hadde jeg ikke satt pris på å være ute i regn som pisker ettåringen i ansiktet. En ting er om det er lett regn, eller regn uten vind, men den dagen det regner så regnet pisker en i ansiktet ville jeg latt være å ta dem med ut. Nei, en ettåring har ikke godt av det. Selvfølgelig skal de være ute, men det går en grense. Vind og regn som pisker en i ansiktet, kaldt og vått, - nei det er ikke sunt

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Der bor jeg også, og det høres veldig ut som du har lite erfaring med barn ja når du ikke forstår dette.

Det er forskjell på 1åringer som knapt går, som må gå i stivt regntøy med flere lag med fleece under, i STØVLER som det er vanskelig for så små barn å bevege seg i, i utgangspunktet enn på større barn på 3 år og oppover som løper, hopper og beveger seg uten problemer. Fakturer inn piskende regn i ansiktet, det at så små barn som knapt mestrer å gå inne, skal bevege seg i regntøyet ute - det vil si nok bevegelse så de holder seg varme - ofte sitter seg ned i søledammer og blir våte på beina etter 5 min eller sitter i sandkassen og blir kalde etter kort tid. Du kan ikke forvente at 3-5 voksne skal holde samtlige 9-16 barn i varmende aktivitet når de knapt klarer å bevege seg og det høljer katter ned. 

Når du da ikke evner å forstå dette, så tenker jeg du har overhodet ingen erfaring. Og det at du selv kanskje har en 1åring som du som mamma er ute og leker med, som du kan aktivisere, holde varm og holde opptatt gir det INGEN PEKEPINN overhodet på 9-16 stk 1åringer i drittvær ute i en barnehage. Alle foreldre med omsorg for ettåringen sin skjønner godt hvorfor ikke ettåringen er ute i drittværet, men glad, varm og fornøyd inne.

Merk at jeg snakker om skikkelig drittvær, og ikke bare litt regn.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Forøvrig, finnes godt regntøy? Innbiller du deg at det er barnehagen som står for regntøyet eller? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Der bor jeg også, og det høres veldig ut som du har lite erfaring med barn ja når du ikke forstår dette.

Det er forskjell på 1åringer som knapt går, som må gå i stivt regntøy med flere lag med fleece under, i STØVLER som det er vanskelig for så små barn å bevege seg i, i utgangspunktet enn på større barn på 3 år og oppover som løper, hopper og beveger seg uten problemer. Fakturer inn piskende regn i ansiktet, det at så små barn som knapt mestrer å gå inne, skal bevege seg i regntøyet ute - det vil si nok bevegelse så de holder seg varme - ofte sitter seg ned i søledammer og blir våte på beina etter 5 min eller sitter i sandkassen og blir kalde etter kort tid. Du kan ikke forvente at 3-5 voksne skal holde samtlige 9-16 barn i varmende aktivitet når de knapt klarer å bevege seg og det høljer katter ned. 

Når du da ikke evner å forstå dette, så tenker jeg du har overhodet ingen erfaring. Og det at du selv kanskje har en 1åring som du som mamma er ute og leker med, som du kan aktivisere, holde varm og holde opptatt gir det INGEN PEKEPINN overhodet på 9-16 stk 1åringer i drittvær ute i en barnehage. Alle foreldre med omsorg for ettåringen sin skjønner godt hvorfor ikke ettåringen er ute i drittværet, men glad, varm og fornøyd inne.

Merk at jeg snakker om skikkelig drittvær, og ikke bare litt regn.

Har tre gutter på 6, 4 og 1,5 år. Vi har alltid vært mye ute. Tror de ansatte med over 30 års erfaring kan dette. 

Hvorfor har de fleste barnehager som prinsipp at de skal ut hver dag, da? Jo, fordi barna har godt av det og trives, selv om de kun er ett år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forøvrig, finnes godt regntøy? Innbiller du deg at det er barnehagen som står for regntøyet eller? 

Er du litt enkel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...