Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor en ruter kan fra å virke bra bli helt håpløs? Fordi ruteren fungerte utmerket i det siste. Og så var det slik at jeg trakk ut kontakten på ruteren og fikk strøm på den igjen, så har den fungert veldig dårlig siden. 

Jeg forstår ikke symmetrikken i dette at det kan skje så store forandringer. Hvilke innvirkninger spiller inn?

I dag har den fungert av og på i frekvenser på kanskje 5 minutter, at den fungerer bra i 5 minutter, også skjer det at den blir håpløs i 5 minutter, slik veksler det. 

Noen som har råd der ute?

Anonymkode: cf699...8c8

Skrevet

Det kan for eksempel være en automatisk oppdatering som spiller inn, eller rett og slett at maskinvaren har gått i stykker. Det kan være alt fra strømadapter til brikkesett inne i selve boksen. Det kan være så mye, som en dårlig loddet krets. 

Er den gammel? Kan du ev. ta den på garantien?

Mange rutere er billig drit, for å si det kort, og det kan være lønnsomt både for holdbarhet og funksjonalitet å investere noen kroner i en solid ruter.

Selv er min "hjemmesentral" kun en fiber-terminering, og all data blir "videresendt" til en ordentlig ruter, som nå lever på sitt syvende år. Det skal sies at jeg ikke har stort bruk for den trådløse delen, hvis ikke hadde jeg nok oppgradert pga. nyere og bedre wifi-standard.

Anonymkode: 93488...4e3

Skrevet

GENEXIS DRG739V2  Wireless Router

Det er den som er her... 

Er det anbefaling til typer man kan kjøpe for å gjøre det bedre tilværelse. 

Anonymkode: cf699...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...